09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
אתרים חכמים

הפסיקו להשתמש באתר אינטרנט והתחילו לבנות אתרים חכמים

המשימה המוטלת על אתרים חכמים היא להפוך עיצוב נהדר לזמין לכל אחד באמצעות יצירת סטנדרטים חדשים שמשפרים את האופן בו אנשים יוצרים קשרי גומלין עם עיצוב דיגיטלי ויוצרים אותו. מאתרי אינטרנט ועד אפליקציות ניידות, מכשירי טלוויזיה ומעבר להם, אנו מחויבים ליצור חוויות שמגדירות את העתיד של ממשק המסך. למרות העובדה שישנו צורך להשקיע פעילות רבה כדי להשיג את המטרה שלנו, ככל שאנו מעלים יותר את הסטנדרטים למפרסמים ולמעצבים, כך החוויה הופכת לטובה יותר עבור כל משתמשי הרשת.


אנו מתחילים בביצוע המשימה שלנו בהתמקדות באתרי אינטרנט. אתרי האינטרנט של ימינו, שעדיין מבוססים על פרדיגמות של הדפסה עם תוכן עניינים ארכאי של קישורים ועם מבני עמודים, אינם עושים שימוש מרכזי בהזדמנויות הטבעיות של המדיום הדיגיטלי שבתוכו הם מתקיימים. הם מקוטעים, ופוגעים ביכולת המשתמש להשיג את מטרותיו. ועם זאת, איננו נדרשים להרחיק לכת ולהסתכל מעבר למכשירים הנישאים שלנו כדי לראות שחוויות המשתמש אינן צריכות להתנהל בצורה כזו. האפליקציות הניידות, שהנן גמישות ומונחות, הנן אינטואיטיביות, ומספקות משוב אינסטינקטיבי שמספק אותנו וגורם לנו לחזור לשם שוב ושוב. אפליקציות אלו מהוות את הניגוד לרוב חוויות האינטרנט.

אז מה מונע בעד אתר אינטרנט להפוך למהנה וליעיל כמו אפליקציות ניידות? הודות לאינטראקציות דמויות אפליקציות שנעשות לאפשריות בעזרת JavaScript ו- CSS3, מהירות חיבור מהירות יותר ועיצוב היגבי, אין כל סיבה טכנית לכך שאתרי האינטרנט לא יוכלו להתפתח ולהפוך לאתרים חכמים יותר. המחסום הנותר היחיד לחוויה גדולה היא עיצוב אתר בלתי רגיל. מדוע? מאחר שמבחינה היסטורית הוא היה יקר ביותר. אולם, אם אנו חושבים במונחים של החוויה, ושוכחים את מה שידוע לנו בנוגע לעיצוב אתרים מסורתי, אנו יכולים לשחרר את עצמנו מעיצוב האתגר התאגידי היקר, ולמצוא דרך להביא עיצוב אינטואיטיבי לבעלי אתרים בכל מקום.

כמעצבים של אתרים חכמים, עלינו להתלכד סביב עניין משותף הקשור להפיכת החוויות הקשורות לאינטרנט לחלקות, למוּנעות באמצעות סיפורים, למבוססות מטרה, לאינטואיטיביות ולמספקות כאחיהן הניידים.

דגשים בבניית אתרים חכמנים
חשבו על דף הנחיתה האחרון שנתקלתם בו. בדומה למוכרי המכוניות שנודדים כאשר אתם מעוניינים לגלוש באינטרנט, דפי הנחיתה מציקים לכם באכזריות בחזרה שלהם על מידע, כאשר מותג נסחר באופן מלא במסגרת המרה, לא ניתן למצוא כל חוויה חיובית או מתמשכת.

לאתרי אינטרנט מסורתיים יש הרבה בעיות מעצבנות באותה מידה. הם הפטפטנים במסיבת קוקטייל, ומפטפטים באוזני כל אחד הנמצא במרחק שמיעה,מידע מעצים עצמי בלא כל סוג של הבעת עניין באדם המאזין (או כפי המקרה בדרך כלל, המאזין למחצה).

אתרים חכמים יוצרים חוויה אופטימלית שמשלבת יחד ביצועים ומותג, יושב בין אתרי נחיתה בקצה העסקתי, ובין אתרים מסורתיים בקצה השני. החזון שלנו לעתיד של אתרי אינטרנט, אתרים חכמים, הוא זהבה של הרשת: לא עסקתיים מדי, לא מסורבלים מדי, פשוט מתאימים.

אתרי אינטרנט חכמים צריכים לספר סיפור
מבט מהיר ברחבי הרשת מגלה שרוב האתרים ממלאים את תפקידם כמספרי סיפורים בצורה גרועה למדי. ועם זאת, הסיפור שהנו אנושי בעומקו ומהדהד באופן רגשי, מוכח שוב ושוב כדרך הטובה ביותר לקיום תקשורת זה עם זה. אז אם המטרה של אתרים היא לתקשר, וסיפור סיפורים הוא אמצעי התקשורת הטוב ביותר שלנו, הרי שאתרים חכמים צריכים להיות מונעים בעיקרם על ידי סיפורים.

סיפור סיפור טוב ברשת הנו בעל פוטנציאל להיות אפילו חזק יותר מאשר סיפור סיפורים באמצעים אחרים. מעבר למילים, אנו יכולים ליצור סיפורים אינטראקטיביים ועשירים שמובילים לחויות הן רציונליות והן מספקות מבחינה רגשית. אפילו טוב יותר מכך, באמצעות הסרת הצורה המפרידה של קפיצה מעמוד לעמוד, אנו יכולים ליצור סיפורים "ללא תפרים" שזורמים על פני עמוד בודד אחד.
אתרי אינטרנט מעבירים את הסיפורים שלהם דרך הקרביים

אתרים חכמים משתמשים במשוב של גילוי ובמשוב אינטואיטיבי כדי לחלץ תגובות רגשיות במקום תגובות עסקתיות בלבד. הם עושים זאת באמצעות אינטראקציות שמפתיעות ומענגות את המשתמשים ומוסיפות מרקם והקשר. מרכיבים אלו, כדוגמת מגרות שנפתחות ונסגרות בדף, יוצרים תגובות אינטואיטיביות מהנות, ומספקים מקום למשתמשים להתנסות ולחקור במסגרת ההקשר של הסיפור כולו. התקשרות עם משתמשים לא רק באופן אינטלקטואלי, אלא גם ברמת הקרביים, משמעה היא שאתרים חכמים יוצרים התחייבות, קרבה, שימוש חוזר, גורמים להמרה, ומעודדים שיתוף מפה לאוזן.

אתרי אינטרנט חכמים צריכים להיבנות עם מטרה בבסיסם
בדיוק כפי שלסיפורים הטובים ביותר יש פואנטה מסוימת, עיצוב של אתרים חכמים המונע על ידי סיפור, מוביל לתוצאה ברת-תביעה. בין אם העיצוב או המבנה של האתרים החכמים מניע כניסות נוספות, מכירות ספרים או השקת מוצר או עסק, הוא תומך בקשת הסיפורית של מסעו של הלקוח. עם התקשרויות מהירות וקהל המורגל להתנסויות המתוארות באריכות באפליקציות ניידות, העיצוב נטול הדפים נסתר מעינם של המבקרים, כך שהם יכולים ליהנות מהזרימה ולמלא את מטרתם.

אתרי אינטרנט צריכים להיות אינטואיטיביים
בעיצוב אנליטי טיפוסי, הנתונים הנם היסטוריים. באמצעות אספקת סדרה של מספרים גולמיים בלא הקשר, התפקיד שלו הוא לספק מידע שהצופה נדרש לנתח כדי לבצע שיפורים היגביים בביצועים של האתר. לעתים קרובות, הניתוחים יוצרים יותר שאלות מאשר מספקים תשובות, וכן הם גם אינם מספקים צעדים ברורים ברי ביצוע לעריכת שיפורים.

אתרים חכמים המונעים על ידי מטרה משנים דינמיקה זו באמצעות זאת שהם יודעים מה אמור לקרות במטרות הסופיות של האתר! נקודות בידוק לאורך הדרך מספקות תובנות בנוגע למסע של המבקר והצעות בנוגע למקום עליו יש לחזור שוב כדי לשפר את התוצאות. בשונה מממדי הרשת הסטנדרטיים, שקיימים כישויות נפרדות באתר, אתרים חכמים בנויים עם ניתוחים מתקדמים כדי לעזור לבעל האתר לזהות מה באמת קורה באתר. מפות חום, ניתוח קוהורט, תובנות איכותניות ובדיקת A/B הנם כולם סטנדרט. אם אתרים חכמים רוצים שלא לחטוא לשמם, עליהם להיות חכמים מספיק כדי לספק תובנות פרואקטיביות שעוזרות בשיפור התוצאות.

אתרי אינטרנט צריכים לעבוד במקור בכל התקן
בטאבלט, בטלפון או בשולחן העבודה, מעניקים האתרים החכמים חוויה אופטימלית עובר המשתמש, בלא ליצור כאבי ראש ובעיות עבור בעל האתר. מעבר לעיצוב החשיבה ההיגבית, אתר חכם לא רק משפר את העיצוב עבור התצוגה של ההתקן. במקום זאת, הוא יוצר חוויה מקורית שמעבירה מתוך מחשבה, תוכן באמצעות אינטראקציות המותאמות להתקן. במילים אחרות, הוא משנה את ההתנהגות כדי להתאים להתקן המשמש – לדוגמה, הוא מאפשר למשתמש להחליק במקום להקיש בעת השימוש באתר על מסך מגע. הוא לא רק היגבי, הוא היגבי+.

עיצוב נהדר הוא עבור האנשים
עיצוב נהדר צריך להיות נגיש לכל אחד. אם אתה בעל עסק, עליך להיות מסוגל לייצג אותו באופן מקוון בדרך שהופכת אותך לגאה, בדרך שיוצרת ערכים ובדרך יעילה מבחינת עלות. הגיע כבר הזמן להפסיק להשתמש באתרים תבניתיים שמשמשים עוד אלפי אנשים אחרים. הגיע הזמן להפסיק למכור דפים בעלי עיצוב גרוע דרך אתר דפי זהב המקומי שלך.

קל לחזור לאתרים החכמים שבנויים על גבי ספריות גמישות בעלות מקור פתוח, כך שהלמידה מונעת הנתונים יכולה להוביל לשיפורים מהירים באתר. אתרים חכמים המשתמשים ב-CSS, JavaScript או ב-HTML, ניתנים לעדכון ולניהול על ידי כל מפתח רשת. השימוש בסטנדרטים של מקור פתוח ובעיצוב פשוט הופך את האתרים החכמים לברי השגה, אפילו עם האינטראקציות הייחודיות שמציבות אותם בפני עצמם.
הגיע הזמן להפסיק לבנות אתרים אינטרנט ולהתחיל לבנות אתרים חכמים

האתר החכם הוא מושג יסוד, שאנו סבורים שיכול לשמש כדי להניע קדימה את עיצוב הרשת. אולם, הדרך היחידה שבה אתרים חכמים הופכים למציאות, היא באמצעות התמיכה של קהילת המעצבים. הדבר אינו קשור לעיצוב טוב יותר, אלא יותר לעיצוב חכם יותר. הדבר נוגע לצעידה לאחור ולהסתכלות על מה שהשתנה סביבנו – טכנולוגיית הדפדפן, גודלי המסכים, ציפיות המשתמש, רוחב פס, התנהגויות – כדי להבחין בכך שמצפה לנו דרך טובה יותר.

הגיע הזמן עבור כולנו להעלות את המשחק שלנו ולספק את החוויה הגדולה הבאה ברשת. קריאה מלכדת זו אינה מופנית רק למעצבים, אנו זקוקים גם ליזמים ולבעלי אתרים נוספים, וכן גם לצפות לאתרים שכוללים בתוכם דברים נוספים. עשינו את הניסיון שלנו עם Impress, ההתקן בר השגה שלנו של האתר החכם. אולם איננו עומדים לאפשר לשינוי זה לקרות בפני עצמו. אנו נלהבים בנוגע לאפשרויות של אתרים חכמים, ומזמינים את כולם להצטרף אלינו בעת שאנו חוקרים ומפתחים תחום חדש זה.