09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

טיפים לבניית אתר אינטרנט

טיפים לבניית אתר אינטרנט

אתרים רבים אינם מצליחים להגדיל את הפעילות העסקית כפי שמצופה מהם. לעיתים אתר שמעוצב בצורה חובבנית ואינו ידידותי למשתמש, עשוי להזיק לעסקים ולתדמית החברה, יותר מאשר למשוך לקוחות חדשים.

יותר ויותר עסקים קטנים מבינים כי אתר אינטרנט הוא כלי עבודה הכרחי. להלן מספר טיפים לבניית אתר איכותי וקל לניווט:

1. עיצוב מקצועי
עם התגברות התחרות באינטרנט, חברות משקיעות יותר ויותר בעיצוב אתרים מוקפד ואיכותי, על מנת לשפר את חוויות הגלישה באתר. בדומה לחשיבות ההשקעה בסניף הדגל של החברה ו/או במשרדים הראשיים, כך נדרשת השקעה באתר החברה שמהווה את סניף הדגל והמשרד הראשי בעולם הוירטואלי. עיצוב שאינו ראוי ירחיק את הלקוחות הפוטנציאלים לאתר אחר שבו נעים להם יותר להסתובב.

2. הפוך את האתר קל לניווט
לגולשים באינטרנט יש מעט מאד זמן לבזבז. אם הם לא יכולים למצוא את מה שהם רוצים במהירות באתר שלך הם ימשיכו הלאה. כדי לסייע להם למצוא את דרכם מסביב, כדאי להוסיף תפריט ברור ושורת חיפוש במקום בולט באתר. באתר שפונה לאוכלוסיה מבוגרת מומלץ לאפשר הגדלה של הפונטים באתר באמצעות בר ניווט מתאים.

3. אל תסתיר את מה שאתה מוכר
במקרים רבים הגולשים שמגיעים לאתר מחפשים מידע נוסף על מוצרי החברה. הניווט לאזור המידע על המוצרים ו/או אזור ההזמנות, חייב להיות ברור ובולט. אם תקשה על הגולשים למצוא את המידע, סביר להניח שהם יוותרו די מהר ויעברו לאתר הבא.

כדי לשפר את חווית קניות עבור הלקוח מומלץ עצב עמודים שמשך הטעינה ששלהם מהיר. מומלץ להשתמש בתמונות ממוזערות, אשר ניתנות להגדלה באמצעות לחיצה עבור מי שרוצה לצפות בהגדלה.

אם האתר מכיל מספר רב של פריטים שונים, כדאי לסווג אותם לקטגוריות, עם קישור ישיר מעמוד הבית לכל קטגוריה. בנוסף מומלץ להוסיף שורת חיפוש חופשי במקום בולט בראש העמוד, כדי לסייע לגולש להגיע למידע המבוקש.

4. עידוד הגלישה והגדלת כמות הפניות/מכירות
חנויות ריטייל ידועות בטקטיקת המכירות של הצבת מוצרים במבצע ו/או מוצרים בעלי תכונות של רכישה אימפולסיבית בקו הקופות - במקום בו הארנק נשלף.

ניתן להשתמש בטקטיקה דומה גם באתרי אינטרנט. לצד כל מאמר מקצועי מומלץ לשים מודעה קטנה שמפנה למוצר /שירות של החברה שמוזכר במאמר ו/או הפניה לטופס צור קשר לצורך קבלת מידע נוסף. כאשר מעודדים את הגולש לבקש מידע נוסף ומציבים בפניו את הקישור המתאים לבצע זאת, התוצאה היא הגדלת הפניות מהאתר.

5. הצע מוצרים נוספים למכירה
אחת הדרכים הקלות להגדיל את המכירות היא לתת ללקוחות שנמצאים כבר בתהליך המכירה, מידע על מוצרים/שירותים נלווים שיכולים לעניין אותם. הוספת תכונה זו לטופס ההזמנה היא בדרך כלל פעולה פשוטה.

6. תן להם כמה אפשרויות להזמנה
לא כל אדם חש בנוח לתת את פרטי כרטיס האשראי שלו דרך האינטרנט, ולא כולם אוהבים לעשות קניות עם כרטיסי אשראי. כדי למקסם את המכירות שלך, כדאי לאפשר שיטות חלופיות עבור ביצוע רכישה. בנוסף לטופס ההזמנה, מומלץ לתת לגולש אפשרות להשלים את פרטי ההזמנה בטלפון, בפקס בדואר ו/או בצאט.

7. תגיד להם איך להשיג אותך
לקוחות רוצים לדעת מי אתה , מה מדיניות השירות שלך, מה מדיניות המשלוח ו/או החזרת המוצרים (במקרה של חנות וירטואלית) ומה הכתובת והטלפון שלך ב"עולם האמיתי". אם לא הם ימצאו את המידע הנ"ל בקלות, הם עלולים לחשוב כי אתה מעוניין להסתיר אותו.

טיפ: זכור את האינטרנט פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. חלק גדול מהאנשים מעדיפים את שעות הערב והלילה לצורך גלישה באינטרנט. אם אין לך מישהו עונה לטלפונים 24 שעות ביממה, הקפד לציין את שעות הפעילות של העסק וכן את פרטי ההתקשרות למקרים דחופים.

8. אזור שירות לקוחות
אזור שירות לקוחות שמאפשר ללקוחות מורשים משמש לשתי מטרות :
ראשית, הוא נותן ללקוחות חדשים תחושה שהאתר זמין עבורם וכי יש מי שיטפל בפניות שלהם בתוך זמן קצר. שנית, זה מאפשר לך לרכז את השאלות/ תקלות אופיניות ולמנף אותם להזדמנות עסקית לשיפור הקשר עם הלקוחות, ולפנות גם ללקוחות נוספים על ידי הצעות ייעול לשימוש במוצר ואגב כך לשפר את הקשר איתם ואולי להציע מוצרים נוספים.

שים את אזור שירות הלקוחות במקום בולט באתר. הוא עשוי להיות גורם מקדם מכירות מאד משמעותי.

9. זמינות לפניות דרך האתר
אחד הדברים המאפיינים את הגלישה באינטרנט הוא המידיות. אתה יכול למצוא מידע על מקומות ואתרים בעולם לשלוח ולקבל מכתבים, להזמין מוצרים ושירותים, לשלם חשבונות, לשתף תמונות עם חברים ולהיות מחובר לעולם 24 שעות ביממה. הזמינות שאליה מורגל הגולש יוצרת ציפיה לזמינות שירות גם כשהו מבקר באתר שלך. הוא מצפה שתהיה זמין לו באופן מיידי , או קרוב מאד לכך. אם יש לו שאלה הוא מצפה לתשובה בתוך דקות ולא בתוך ימים. אם תחזור אל הלקוח מחר, יש סיכוי גדול שתשמע שהוא "כבר סגר עם ספק אחר"....

כדי לשמור על לקוחות מרוצים, כדאי לבדוק את תיבת הדואר מספר פעמים ביום, ובמקרה של העדרות של יותר מיום כדאי להוסיף מענה אוטומטי לדואר ולהודיע ללקוחות מתי אתה צפוי לחזור אליהם.

10. עזור לגולשים לחזור אליך
אם כבר גולש נכנס לאתר , מומלץ לעזור לו לשמור את האתר במועדפים שלו ו/או לעזור לו להרשם לרשימת התפוצה שלך. גולש בפעם הראשונה לאתר דרך חיפוש באינטרנט , לא תמיד "בשל" לביצוע עסקה. פעמים רבות הוא בשלב הגישוש הראשוני. אם הוא מצא מידע רלוונטי באתר שלך, סביר להניח שהוא ירצה לחזור אליך כאשר תהליך הקניה יבשיל. הוספת כפתור " הוספה למועדפים" שיציב לינק עם אייקון ייחודי לאתר שלך, היא דרך מצויינת לתקוע "מדבקה" על לוח הזכרון האלקטרוני של הלקוח הפוטנציאלי הבא. במידה וקיימת מדיניות של פרסום ניוזלטרס ו/או משלוח קופונים/ הודעות על מבצעים, מומלץ להציע לגולשים חדשים להצטרף לרשימת התפוצה שלך. חשוב להציג קישור בו הם יוכלו להסיר את עצמם בקלות מהרשימה במידה והם לא ירצו לקבל ממך פניות נוספות.

תגיות נוספות : פיתוח אתר אינטרנט, פרסום בגוגל, תחזוקת אתר אינטרנט