09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

טיפים לעיצוב אתר מקצועי לחברה

טיפים לעיצוב אתר מקצועי לחברה
עד השנים האחרונות, עיצוב אתר חברה נחשב לתהליך בו מתורגם הברושור של החברה לעמודים מעוצבים באותו סגנון -באינטרנט.
עם התפתחות טכנולוגיות החיפוש וחידוד ההבנה כי אתר אינטרנט מודרני מחייב אינטראקטיביות, התאמה למנועי חיפוש והעברת מסרים מהירה, חלו מספר שינויים בתפיסות העיצוב של אתרי אינטרנט לחברות.

מה מגדיר אתר אינטרנט של חברה? איזה מידע צריך להציג באתר האינטרנט של חברה, ואיך צריך להציג אותו?
- עיצוב, עיצוב, עיצוב - אתר האינטרנט של החברה הוא פניה הציבוריים של החברה באינטרנט. עיצוב האתר הוא הדבר הראשון שהעין מבחינה בו, עוד לפני התוכן. לכן נדרש עיצוב מקצועי שמתקשר נכון את את המסר של החברה תוך שימוש בכל מרכיבי המיתוג , לרבות לוגו, צבעים, פונטים ותמונות מייצגות שהחברה משתמשת בה ביתר פרסומיה.

- האם המסר השיווקי מוגדר היטב? אתר החברה הפך כיום לערוץ שיווק חיוני. יחד עם זאת הגולשים מוכנים להשקיע מעט מאד מזמנם לנסות ולהבין מסרים מורכבים. תמונה חזותית ברורה בעמוד הבית בתוספת סלוגן ברור, יעשו סדר לגולש להיכן הוא הגיע , ומדוע כדאי לו להשאר. בנוסף אתר החברה פונה ככל הנראה לקהלים שונים כגון : לקוחות פוטנציאלים, שותפים עסקיים, משקיעים, גיוס עובדים חדשים - עבור כל קהל מטרה נדרש מסר אחר לחלוטין. אחת המגמות הבולטות כיום היא בניית תתי אתרים נפרדים לחלוטין לכל אחד מהקהלים האלו.

- התאמה למגמות חדשות - כבר כיום אנו צופים במגמה הולכת וגוברת של הקמת עמודי חברה ברשתות חברתיות כגון FaceBook Linkdin, קפה דה-מרקר ועוד. יש מומחים שטוענים שבעוד מספר שנים אתרי אינטרנט של חברות יהיו לא רלוונטים שכן לכל חברה יהיה כרטיס פרופיל ברשתות חברתית ודרכם היא תנהל צ 'אטים עם לקוחותיה, והתוכן העסקי יכתב בבלוג של החברה.
עד שזה יקרה, יש כמה דברים שכבר כדאי להתחיל ולטפל בהם. החשוב בהם הוא הוספת כפתורי קיצור דרך לתיוג התכנים של החברה ב facebook twitter. הנושא השני הוא יצירת בלוג תאגידי שמאפשר תקשורת בגובה העיניים, בנושא חידושים ושיתוף בחוות דעת מקצועיות , מתוך כוונה לפתח דיון עם הגולשים. לשימוש בבלוג יש השפעה טובה מאד על קידום האתר במנועי החיפוש שכן מנועי החיפוש אוהבים תוכן "טרי" שמתעדכן מעת לעת וזוכה לביקורים חוזרים ע"י הגולשים. ככל הנראה פרופיל החברה באתר לא יתעדכן בקרוב לכן כדאי להשקיע בבלוג... .

המלצות עבור אתר אתר מקצועי לחברה :

1. ודא כי ערכי המותג וה Style Guide של החברה מקבלים את הביטוי המתאים באתר.

2. הגדרת קהלי המטרה שהאתר פונה אליהם והתאמת המסר (מומלץ לשקול תת אתר נפרד ) לכל קהל בנפרד.

3. קידום אתרים - השתמש ביועץ חיצוני כדי לוודא כי קוד האתר והקופירייטינג של הטקסט מתאימים לדרישות מנועי החיפוש. במידה ולחברה יש כבר אתר קיים חובה לוודא כי נעשית הפניה מסודרת של כתובות העמודים הישנות (URL ) לכתובות של העמודים שמחליפים אותם באתר החדש, על מנת שהקרדיט שנצבר עד כה יעבוד לאתר החדש. טעות זו נפוצה מאד וגורמת לאיבוד כואב של מיקומים במנועי החיפוש.

4. אחסון, גיבויים, עדכונים ותחזוקה - בנושא זמינות האתר אין פשרות. האתר חייב לשרוד כל התקפת האקרים, תקלה בשרת, ואפילו שריפה בחברת האחסון. יש לוודא כי לאתר יש מספר גיבויים במספר מקומות שונים וכי יש מדיניות ברורה של ביצוע גיבויים שוטפים. אין מחיר לנזק התדמיתי שנגרם לחברה שנשארת בלי אתר אינטרנט שלא לדבר על אובדן חודשי העבודה שלקח להקים אותו.
יש צורך לוודא כי במהלך העדכונים של האתר לא נשארים קישורים שבורים, תמונות חסרות, וכי כל העדכונים מתבצעים בהתאם לסגנון הקיים. בהקשר זה מומלץ לבדוק את התאמת האתר לגרסאות חדשות של דפדפנים. מתסכל לגלות כי האתר נראה רע בגרסא חדשה של כל דפדפן, אבל לא לתקן משמעותו לוותר על חלק מהגולשים. קיימים חילוקי דעות לגבי חיי המדף של אתר החברה. אנחנו מציעים לבחון את התאמת האתר למטרות ולצרכים פעם בשנה ולרענן לפי הצורך.

5. לשמור אצבע על הדופק לגבי העתיד ...
אתר חברה התחיל כאמור כגרסה מקוונת של קטלוג החברה. קצב התפתחות הטכנולוגיה , השקת דפדפנים חדשים, שיפורים מערכות ניהול תוכן, התפתחות חשיבות מנועי החיפוש ומהירות המחשוב בכלל , מחייבים חשיבה מסודרת מעת לעת , כיצד ליישם את השינוי באתר החברה. כולנו יודעים לזהות אתר נראה מיושן ולמהר לסגור את החלון שלו. תחושה זו תלווה כל מי שיבקר בעוד שנתיים - שלוש , באתר שנבנה היום. זה נכון שלא צריך להיות הראשון שקופץ על כל חידוש שצץ בשוק, אבל גם לא מומלץ להיות האחרון שמיישם אותו.