09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
שדרוג אתרים

בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם, "האם אני צריך לשדרג האתר שלי?" ובכן, אפשר להתחיל ולסיים את המאמר הזה עם התשובה הברורה - כן. תמיד יש מה לשפר בעולם האינטרנט מוטה התוצאות אולם בכל זאת להלן מספר שאלות רלוונטיות שחשוב לבחון מעת לעת בהקשר של שדרוג האתר וכן תובנות מעט יותר עמוקות מדוע חשוב לרענן ולשדרג את הטכנולוגיה בה בנוי האתר בעת הזו:

 
האם האתר נפגע מהתקפת האקרים לאחרונה?  
האם יש באתרי המתחרים הפונקציונליות ותכונות שאין באתר שלך? 
האם העיצוב של האתר שלך נראה מיושן בהשוואה לאחרים? 
האם המבקרים נוטשים יחסית מהר את האתר לאחר שהם נכנסים אליו? 
האם הם צופים במספר קטן של עמודים לפני שהם עוזבים את האתר?  
האם יש ירידה בכמות הכניסות לאתר לאורך זמן?  
האם יש ירידה בכמות הפניות מלקוחות חדשים שמתקבלות דרך האתר?
 

1. שיפור אבטחת האתר

הסיבת החשובה ביותר כששוקלים שדרוג אתר היא איומי האבטחה המתרבים נגד אתרי אינטרנט בכלל ואתרים ישראלים בפרט. לא מעט התקפות סייבר התרחשו בעת האחרונה ושיבשו לזמן לא מבוטל ולעיתים לצמיתות (עד להקמת האתר מחדש) של אתרי אינטרנט ישראלים, עד כמעט כל פלטפורמה שהיא. ישנם אלפי האקרים שמנסים מידי יום לשבש את אתרי האינטרנט בישראל על רקע לאומני (וגם על רקע מסחרי/כלכלי). לעתים קרובות יותר הם משתפים אחד עם השני אודות פרצות שהם מצאו ולכן אתרים שמערכת ההפעלה שלהם לא עודכנה תקופה ארוכה, נמצאים בסכנה של התקפת סייבר שיכולה להתרחש בכל רגע ולשבש את פעילות השיבוש באינטרנט לרבות פגיעה בדירוג האתר שנפרץ בגוגל וכן פגוע במוניטין החברה שעל עמוד הבית שלה פורסמו כתובות נאצה. לכן שמירה על עדכניות הטכנולוגיה, לרבות עדכוני אבטחה חדשים חשובה מאד בהקטנת סיכוני הפגיעה של האתר.
 

2. העסק התפתח אבל האתר לאאז אם הצד הטכני של שדרוג האתר מכוסה, כדאי להתעמק קצת בשדרוג התוכן והעיצוב של האתר והידידות שלו לגולש. המטרה העיקרית של כל אתר אינטרנט עסקי הוא למשוך לקוחות פוטנציאליים ו/או לתת שירות ללקוחות הקיימים של העסק. לכן חשוב לוודא כי האתר קל לשימוש, ברור ואטרקטיבי, המספק חווית משתמש נעימה. בעולם האינטרנט כמו בחיים האריזה לא פחות חשובה מהתוכן. זה לא אומר שצריך להוציא סכומי עתק על עיצוב חדש ונוצץ. אפשר למצוא פתרונות עיצוב טובים גם בסכומי השקעה לא גבוהים במיוחד. 
 

3. הטכנולוגיה התפתחה אבל האתר לא - התפתחות טכנולוגיות הינה מהירה מאד. תכונות חדשות שאפשר להוסיף לאתר, דרישות חדשות מצד מנועי החיפוש שמתעדכנות מידי מספר חודשים ותאימות לדפדפנים ומכשירי סמארטפון חדשים חשובים מאד לאינטראקציה עם המבקרים באתר. אתר שנבנה לפני שנה-שנתיים שאינו מותאם לגלישה בסלולר יכול לתסכל מאד גולשים רבים שמעדיפים כיום לגלוש דרך הטלפון שלהם ולא דרך מחשב רגיל. שדרוג עיצוב האתר לתצוגה דרך טלפון יגדיל את שביעות הרצון של גולשים אלו ויקטין את שיעור הנטישה שהיה עלול להגרם אם הם היו מקבלים, במקום תצוגה מותאמת לסלולר, מסך תצוגה רחב לא פרופורציונאלי למכשיר הטלפון שלהם.

 

4. שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש - האלגוריתמים של מנועי החיפוש מנסים לתת למחפשים את המידע הרלוונטי ביותר עבורם לכל שאילתת חיפוש.

"רלוונטיות" נמדדת הן באמצעות מספר החזרות על הביטוי בטקסט של האתר והן באמצעות שימוש נכון בתגיות מטא. אתרים שנבנו לפני מספר שנים אינם מותאמים לסטנדרטים החדשים של מנועי החיפוש ומחייבים שדרוג טכני(לאו דווקא עיצוב חדש) כדי לאפשר קריאה טובה יותר שלהם ע"י מנועי החיפוש השונים. בכל מקרה בעת שדרוג האתר חובה לוודא כי האתר כולל מנגנון של לינקים ידידותיים ( friendly url ) . בלא מעט פעמים נתקלנו באתרים שהטכנולוגיה הנכונה כבר היתה מוטמעת בהן, אבל היישום בפועל היה לקוי. בנוסף , בעת שדרוג האתר מומלץ להטמיע מערכות סטטיסטיות חדשות שמאפשרות קבלת מידע מקיף אודות תפקוד האתר, ניתוח הפניות שהתקבלו בחתך מדינות/מילות מפתח, העמודים הנצפים ביותר באתר , והצגת עמודים עם אחוז נטישה גבוה. שדרוג אתר מחייב התייחסות גם להטמעה של מערכת איסוף מידע וססטיסטיקה על מנת להמשיך ולשפר את ביצועי האתר.
 

5. העברת שירותים נוספים לאינטרנט - יותר ויותר עסקים מחליטים להעביר נתחי פעילות הולכים וגדלים לאינטרנט. בתהליך שדרוג אתר כדאי לבחון האם ניתן להעביר לאתר פעילות כגון : מכירות, שירות לקוחות, קשרי משקיעים, עדכון לקוחות באמצעות משלוח ניוזלטרס , פורטל לקוחות / ספקים/ עובדים שיאפשר מתן מידע ועדכונים מותאמים אישית לגולשים , מערכת תאום פגישות ועוד.

ככל שהארגון מצליח להעביר לאתר פעילויות שחוסכות זמן לגולש ומשפרות את השירות שהוא מקבל, כך הארגון חוסך בעלויות אינטראקציה אנושית יקרות ומשפר את התפוקה העסקית הכוללת.

 


חברת Dreamview שידרגה עד כה עשרות אתרי אינטרנט ופיתחה מתודולוגיה יעילה לשדרוג אתרים.