09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
מכירות בפייסבוק
מכירות בפייסבוק מהו העתיד של פייסבוק כפלטפורמת מכירות ומסחר אלקטרוני? פייסבוק הוא מנוע אינטרנטי רב עוצמה עם כמיליארד אנשים שמשתמשים בשירותי האתר כדי לתקשר ולשתף מידע עם חבריהם. בהיבט של מסחר אלקטרוני נשאלת השאלה האם הגולשים יסכימו ללחוץ "לקניה" כפי שהם לוחצים "לייק". בעוד פייסבוק הפך להיות ערוץ פרסום ושיווק סטנדרטי עבור חברות רבות, התפתחות המסחר האלקטרוני והמכירות בפייסבוק היא עדיין בשלביה הראשונים. יחד עם זאת לא מעט חברות בודקות איך לגרום לאנשים לקנות בפייסבוק. עד כה הושפעה פעילות מכירות בפייסבוק מצד חברות מסחריות באמצעות שימוש במודעות ופוסטים של קידום מכירות. פעילות זו נועדה להעביר תנועה מדף הפייסבוק של הגולש לאתר האינטרנט של הקמעונאי. חלק מהחברות פרסמו קטלוג מוצרים באמצעות גלריית תמונות שלקוחות יוכלו להתרשם וגם להמליץ ולשתף את חבריהם. מחקר חדש של חברת פורסטר, מלמד שפייסבוק הוא הכלי המתאים ביותר לקמעונאים קטנים, מוצרי נישה, או פריטים במחיר זול משמעותי (שיזכה לאהדת הגולשים ולשיתופים רבים). בסופו של דבר, קמעונאים רבים מחפשים כל הזמן שיטות חדשות של הגדלת שיעור המכירות שלהם. אין ספק שהיקף התנועה בפייסבוק הופכת אותה לפלטפורמה מעניינת לפרסום, קידום מכירות, מיתוג, ושירות לקוחות. מכירות בפייסבוק היא קבוצת משנה של עולם המסחר האלקטרוני שקושר בין אתרי מסחר לבין אינטראקציה חברתית בין המשתמשים, על מנת לסייע תהליכי קנייה ומכירה מקוונות של מוצרים ושירותים. בנוסף מכירות בפייסבוק מאפשרות סט של כלים לקניות משותפות לרבות התאגדות קונים לקבוצות קניה, דירוגי משתמש ושיתוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים אחרים. מלבד יתרונות הפרסום המפולח והממוקד, פייסבוק משמשת כפלטפורמה לשיחות הקשורות למוצרים ושירותים של אנשים בעלי אותם תחומי עניין, תשוקות וצרכים. שיחות אלה יכולות להפוך להמלצה על מוצרים ושירותים. מובילי דעה יכולים להשפיע במידה רבה על הקבוצות שהם חברים בהם. הקבוצה אולי לא מכירה את המוצר ולא התנסתה בו, אבל המלצה של מוביל דעה בהחלט יכולה לגרום להם לרצות ולנסות. לתהליך מכירות בפייסבוק יש מספר יתרונות בולטים שחשוב לשים לב אליהם : - חסכון בעלויות בניית מוניטין למותג. - הרחבת קהל היעד בצורה ויראלית. - שיפור המודעות והחשיפה למוצר. - יצירת תוכן מוטה גולשים - המלצות, שיתופים, לייקים. - מפתח הזדמנויות לקניות חברתיות. - פלטפורמה שמובנית לצפייה באמצעות מכשירים ניידים, ללא צורך בבנייה ופרסום של אפליקציה ייעודית חדשה. אנחנו ב Dreamview פיתחנו אפליקציה שמאפשרת לחברות לבנות לעצמן אתר מכירות בפייסבוק שמבוסס על האתר הקיים שלהם. האפליקציה מושכת את המידע מאתר האינטרנט הקיים של החברה ומאפשרת תהליך מכירה מלא כולל תשלום בכרטיס אשראי ישירות בפייסבוק.

איך לעצב אתר מסחר אלקטרוני כדי למקסם את המכירות
איך לעצב אתר מסחר אלקטרוני כדי למקסם את המכירות אתרי מסחר אלקטרוני ממירים 1-4% מהכניסות שמגיעות לאתר בממוצע. לעומת זאת, ישנם אתרי מסחר אלקטרוני הממירים יותר מ-15% מהמבקרים שלהם. אז איך הם עושים הגורמים הידועים שיכולים לשפר את יחס ההמרה הם: שיפור חווית הגלישה ונגישות פשוטה עבור הגולשים. למי שמתכנן לבנות אתר מסחר אלקטרוני בקרוב כדאי להביא מספר נושאים שנדרשים לחוויית קנייה מקוונת. 1. מציאת המוצר האמינו או לא, הסיבה הגדולה ביותר לכך שקונה לא יקנה משהו באתר מסוים אינה קשורה למחיר שלו, לשירות הלקוחות או להעדר מוטיבציית קניה. באופן מפתיע למדי, הסיבה הגדולה ביותר לכך שאתרי מסחר אלקטרוני נכשלים, היא מכיוון שהקונים אינם יכולים למצוא בהם את מה שהם מחפשים. לעיצוב אינטרנטי יש השפעה ניכרת את היכולת לדאוג לאינטרנסים של גולשים שונים באמצעות ממשק משתמש מסודר. ביחס למשתמשים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים, התפקיד המוטל עליכם הוא לעזור להם למצוא את המוצר הרצוי עבורם במספר צעדים קטן ככל האפשר. משתמשים מסוימים עשויים להזדקק לליווי צמוד יותר, בעוד שאחרים מעוניינים פשוט לגלוש באופן רנדומלי. כל סוג של קונה מציב אתגרים ייחודיים, כמו גם הזדמנויות ייחודיות. • הקונה המשוכנע -קונים משוכנעים יודעים בדיוק מה הם רוצים, הנם בעלי אסטרטגיות קנייה מתוחכמות, ואינם מעוניינים לבזבז זמן על קריאה של מידע טכני ושיווקי אודות המוצר המפורסם באתר. עבור קונים אלו, נדרש סרגל חיפוש ברור כך שהם יוכלו להקליד במדויק מה הם רוצים. מבחינת עיצוב, יש לוודא שסרגל החיפוש הנו גדול ומוצג בקונטרסט בולט, כך שקל לראות אותו. באתרים בשפה העברית נהוג למקם את אזור החיפוש בחלק השמאלי העליון של האתר - בכל העמודים באתר. באשר לפונקציונליות, הציפייה היא שסרגל החיפוש יספק הצעות להשלמת מילות החיפוש תוך כדי ההקלדה. אפשרות זו מאפשרת לקונים להקליד מספר תווים ולקבל הצגה של מספר אפשרויות פוטנציאליות, בלא שיזדקקו להקליד את השם המלא של המוצר. המאפיין של ההשלמה העצמית יכול גם למנף מוצרים נלווים הקשורים למוצר שהמשתמשים מחפשים. הכללה של מוצרים נלווים או דומים בתוצאות החיפוש יכולה להגדיל את סיכויי המכירה. • הקונה המזדמן - קונים אלו הגיעו לאתר שלכם ככל הנראה בעקבות פרסום אקראי שהם נתקלו בו אשר עורר את סקרנותם. קונים מסוג זה אינם רואים את הקנייה כאמצעי להשגת מטרה; הם קונים לשם החוויה שבכך. בעוד שקונים מסוג זה, נוטים להיות אימפולסיביים יותר בהרגלי הקנייה שלהם. ככל הנראה הם מגיבים טוב יותר לגרויים ויזואליים, יש צורך להרשימם באמצעות גרפיקה מזמינה, הצגת ראווה של פריטים מיוחדים, עסקאות ייחודיות וחד פעמיות שלא ניתן למצוא במקומות אחרים. זה לא אומר שחייבים לפרסם מוצרים במחיר הפסד כדי למשוך קונים כאלו. למעשה, כמה מבין אתר המסחר האלקטרוני הטובים ביותר משיגים חזית חנות מבדרת ומושכת את העין באמצעות טכניקות פשוטות ויצירתיות. למשל זכוכית מגדלת שמציגה את המוצר בצורה ברורה שמחזקת את תחושת האמון של הגולש שלא מוכרים לו חתול בשק. • הקונה הבררן - סוג זה של קונים נוהג להשוות מחירים וגם אז מחפש בציציות את הפרטים שיבטיחו לו החזר כספי במידה ולא יהיה מרוצה. לקוחות אלו בדרך כלל פחות שולטים בטכנולוגיה, והם זקוקים להנחיה צמודה והסברים לאורך כל תהליך הקנייה. אחת הדאגות הגדולות של קונים אלו הם שמירה על פרטיות ואבטחת המידע שהם מוסרים. לכן, חשוב להציג במקומות ברורים מידע שנוגע להצהרות שמירה על פרטיות ולשירות לקוחות. 2. הצגה לראווה של המוצר לאחר שקונה מתמקד על מוצר, שעון ההמרה מתחיל לתקתק. המטרה הראשונה שצריכה לעמוד לנגד עיניכם, היא לגרום למשתמש להוסיף את המוצר לעגלת הקניות שלו ולסיים את הקניה בזמן הקצר ביותר, לפני שיתחרט. • תמונות - אנשים הם יצורים ויזואליים, ותמונות באיכות גבוהה הן המפתח ליצירת גירוי ויזואלי אצלם. אם יש למוצר ספציפי רק תמונה אחת, חשוב לודא שהיא תופיע עם רקע ניטראלי. את התמונה יש להציג גם בעגלת הקניות על מנת למנוע מהגולש את החשש שאולי טעה בתהליך. • מחיר -מחיר הוא אולי המניע הגדול ביותר ליצירה או הפחתה של מוטיבציית קניה. מתן הנחה נוספת לרכישה ב-5 הדק' הבאות ו/או קבלת קופון הנחה מיידי בתמורה להצטרפות למועדון לקוחות יכולות להגדיל את סיכויי השלמת המכירה. לעומת זאת הוספת עלויות בדקה ה-90 כמו עלויות משלוח יכולה לגרום לסיום התהליך ללא יכולת לתקן או להסביר מדוע המחיר הנתפס השתנה ממה שהוצג 1-2 עמודים קודם לכן. • מידע טכני מפורט והמלצות גולשים - מידע טכני שיאשר את תכונות המוצר שהגולש מתעניין בו וכן פירוט של גולשים ממליצים, רצוי ביקורות מאוזנות ולא רק כמה המוצר והחברה נפלאים. לתצוגה של ביקורות שליליות שמציגות גם את תגובת החברה והפעולה שלה לתיקון הרושם הראשוני שנוצר, יש יכולת שכנוע טובה יותר בשל האוטנטיות הרבה שלהם וההתרשמות של הגולש כי החברה קשורה לצרכי הלקוחות. • מוצרים נלווים - הצעת מוצרים דומים או מוצרים מומלצים שנרכשו על ידי גולשים אחרים שהתעניינו באותו המוצר נותנת לגולשים הזדמנות להיחשף למוצרים שאולי אחרת הם לא היו שוקלים לרכוש. • דילים והנחות - כל סוגי הלקוחות אוהבים לדעת שהם מקבלים ערך נוסף עבור הזמן שהם מבלים באתר שלכם. שיטות של מבצעים וקידומי מכירות תמיד תורמים את חלקם להעלאת מוטיבציית הקניה - עכשיו. מבצעי 1+1, הנחה מעל סכום קניה מסויים, משלוח חינם מעל סכום קניה מסויים (לא גבוה מידי אבל גם לא במחיר מוצר אחד), קופונים במימוש מיידי לאחר הצטרפות למועדון לקוחות (הרשאה להשתמש במייל ברשימת דיוור) וכיו"ב. • צ'ט און ליין - במחקר שנערך לאחרונה נמצא ש-76% מהקונים מעוניינים בגישה ישירה לנציגי שירות הלקוחות במהלך תהליך הצ'ט אווט, גם אלו שלא היו צריכים לדבר עם נציג, ציינו שעצם קיום האפשרות שיפר את בטחונם באמינות הנתפסת של האתר ועודד אותם להשלים את הזמנתם. • אל תדרשו רישום - במחקר שנערך על ידי Forrester Research, נמצא שהדרישה ממשתמשים להירשם לפני סיום העסקה, מסרבל מאד את תהליך הקניה ומוריד את שיעור המרות בשיעור של 23%. למרות ששמירת מידע על לקוחות חדשים הוא כלי חשוב לזיהוי גולשים שחזורים בפעם השניה לאתר ונדרש כדי להוסיף אותם לרשימת התפוצה של למשלוח מיילים, מומלץ לאפשר גם תהליך של תשלום והזמנה ללא טופס רישום כלשהו (שם וכתובת דואר הם הרי שדות חובה ממילא על מנת לספק את המוצר במשלוח). • שמירת Cookie - ניתן להשתמש ב-Cookies על מנת לשמור את המידע אודות המוצרים שהגולש הוסיף לעגלת הקניות, על מנת שאלו יחכו לו שם בפעם הבאה שהוא נכנס לאתר (למשל דרך Remarketing) ולאפשר לו להמשיך מהמקום שבו הוא הפסיק. סיכום: תהליך המכירה באתרי מסחר אלקטרוני הוא ללא ספק מאתגר. בכל אתר ישנם סוגי לקוחות שונים שמחפשים חווית קניה שונה. ניתוח תהליכי המכירה לאורך זמן וניסוי וטעיה של כלים שונים חשוב להשגת אופטימיזציה של התהליך ושיפור שיעורי המכירות באתר.

תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני
תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני עשר תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני הקנייה האישית כבר משנה את הדרך שבה אנו מוצאים, קונים וממליצים על מוצרים לחברינו. אולם, מנקודת מבט עסקית, מהו הדבר הבא העומד לתפוס את תשומת הלב של הקונים? סקר שנערך בקרב מספר מומחים בתחום המסחר האלקטרוני מעלה מספר תחזיות מעניינות: 1 התאימו אישית הכול בגדים, נעליים משקפיים וכמעט כל דבר שחשבנו שלא יהפוך לגמרי למקוון, יהפכו בסופו של דבר למקוונים. הסיבה לכך פשוטה: מדוע לעזוב את נוחות הבית, כשקיימת האפשרות לקבל משהו מותאם אישית ומותאם בדיוק למידותינו? אני מאמין שזהו העתיד. 2 עיצוב מוצרים בהתאמה אישית עם אתרים כדוגמת http://lollytout.com/ שמייצר נעלי נשים בהתאמה אישית , זה רק עניין של זמן עד שחברה תוכל לייצר תלבושות מותאמות אישית. השילוב של נתונים הנמסרים על ידי המשתמש ושל נתונים הנאספים באופן דיגיטלי, יחד עם המגמות העדכניות, יספק שירות שיוכל להרכיב יחד תלבושות כדי להתאים לסגנונו של הצרכן, בד בבד עם השמירה על האופנתיות ועל הצעת מידות. ניתן להרחיב את התכנות לטיפול בשיער, לטיפול בעור ולקוסמטיקה. כל שיידרש מהצרכנית לעשות הוא רק ללחוץ על כפתור, ומאה שלם שמהווה לגמרי את הסגנון שלה יופיע על מפתן דלתה בהנחה. 3 קביעת מידות וירטואלית הטרחה שבניסיון למדוד מידות שונות תלך ותיעלם ככל שאיכות הווידאו תשתפר ונהיה מסוגלים למדוד בגדים מהנוחות של הבית. מאחר שמותגים הנם שונים זה מזה מאוד מבחינת טבלאות המידות שלהם, יהיה זה חשוב אף יותר מבחינת שולי הרווח להימנע מהחזרות ומהחלפות עקב צבע, סגנון, עיצוב והתאמה. כבונוס, אותה טכנולוגיה עצמה תיתן תנופה לתעשיית הכושר הגופני, מאחר שהצרכנים יוכלו לראות איך גופם משתנה (לטוב או לרע) ממדידת בגד אחת לשנייה. 4 מותגים אישיים הרשת כוללת מידע נגיש כה רב על לקוחות, וחברות המסחר האלקטרוני שאכפת להן מהלקוחות שלהן והן מעוניינות להפוך את התקשורת עם הלקוחות לאישית, יצאו וידיהן על העליונה. משמעות הדבר היא שכל מרכיב של העברת ההודעות האלקטרונית יהפוך לאישי, מהחוויה באתר לאיתור חברתי, ובייחוד לדוא"ל. תוך חמש שנים, כל התקשורת שאתם מקבלים סביב נושא הקניות, תהיה מושרשת בנתוני ההתנהגות שלכם ובנתונים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים שלכם. התחושה שלכם תהיה כאילו לכל חנות יש קניין אישי רק עבורכם, והוא יתַקשר עמכם בדרך זו. אלו שמסרבים לכך ונצמדים לסגנון הישן של תקשורת משודרת, יפסידו למותגים שבאמת מאמצים התאמה אישית. 5 הדפסה תלת ממדית לביגוד אני סבור שבסופו של דבר נוכל להדפיס את הבגדים שלנו. אנחנו מתחילים לראות את ההדפסה התלת ממדית מתחילה להמריא, ואנחנו מצויים בשלבים המוקדמים מאוד של מהפכה זו. מי היה מעלה על דעתו לפני מאה שנים את המפעלים שיש לנו כיום? כיום, איננו יכולים אפילו להתחיל להבין את הדרכים שבהן נייצר מוצרים בעוד כמה שנים. אני סבור שטכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית תגיע לנקודה שבה נוכל להדפיס בגדים בהתאם למידותינו. איזה 'מגניב' זה יהיה ללכת לרפובליקת בננות, לבחור את הבד הרצוי עבורנו ולתת למכונה להדפיס כמה חולצות עבורנו? זה יקרה. 6 שוערים אנושיים של קנייה מקוונת צרכנים רבים מעריכים את העזרה של אדם ממשי כאשר הדבר נוגע לסוגים מסוימים של קנייה. הטכנולוגיה תאפשר לחברות לספק שירות בסגנון של שוער שישתמש באלגוריתמים יסודיים מותאמים אישית, כדי לאפשר לאדם ממשי להמליץ על דברים עבורך. ההתאמה האישית הנוספת של נציגים אנושיים תוצדק על ידי מערכות יחסים משמעותיות יותר וארוכות טווח יותר עם הצרכן. ייבנה אמון, והצרכנים יתרגלו לערוך מיקור חוץ לחלק ניכר מחוויית הקנייה המקוונת שלהם, לעוזר אישי. 7 התכנסות של חוויית הקנייה בעת שהקנייה באינטרנט הפכה למגמה בולטת בשנות ה-90, שורטט גבול בין קמעונאים בעולם האמתי ובין קמעונאים באינטרנט. לאחר שחנויות בעולם האמתי החלו להיות עדות לצניחה במכירות, הן קפצו בפזיזות לתוך האינטרנט, וכך יצרו פעולות של עסקים מסורתיים המשלבים את השימוש באינטרנט בפעילותם. מצב זה טשטש את הגבולות בין קמעונאים פיזיים ווירטואליים. כעת מוצב גבול בין הנייד ובין המחשב. עד לפני מספר שנים, כמעט ולא שמענו על קנייה באמצעות הטלפון הנייד. קראנו על קנייה פה ושם באמצעות הטלפון הנייד, ועדיין המשכנו לשמור על ההבחנה בין הטלפון הנייד ובין המחשב. עם היטשטשותו של גבול זה בין הטלפון הנייד למחשב, חוויית הקנייה תתחיל להתכנס סביב האדם. אנשים מצפים לראות דברים, לגעת בדברים ולחקור דברים באמצעות מכשירים שונים, אישית ווירטואלית. המדיום או המכשיר הופכים בסופו של דבר לבלתי רלוונטיים. 8 המלצות אלגוריתמיות הצעות המוצרים של Amazonהנן נהדרות, מכיוון שיש להם מידע רב שהצטבר. אולם, אין להם מספיק מידע עליי משירותים או מוצרים אחרים שאני מחזיק ברשותי. אם היה להם, הייתי יכול לקבל מבט כולל על מה שרלוונטי עבור על בסיס דיוקן מלא יותר. 9 היצמדות של 360 מעלות ללקוח חולפים שישה עד עשרים "מגעים" לפני שצרכים קונים ממותג מסוים. הלקוחות של ימינו חווים את המוצר או את השירות שלך בפלטפורמות שונות - החל בנייד, ברשת, במגע פיזי וכלה במקורות מפנים. אנו יכולים לצפות למשוך לקוחות במקום שבו הם נמצאים ולשאת חוויה זו על פני הפלטפורמות השונות עבור כל אחד ממגעים ראשונים אלו. לקוח עשוי לחוות לראשונה את המותג שלך מתוך הפניה אישית, אולם אז לבחון אותו בנייד או בטבלט לפני שהוא יבצע צלילה עמוקה בנושא באינטרנט. לאחר חוויות אלו, הוא עשוי לסקור אתר של צד שלישי, לפני שהוא ייכנס לחנות לקנות בסופו של דבר את המוצר. חוויה חוצת פלטפורמות זו טרם הרכישה דורשת ראייה של 360 מעלות של הלקוח, כדי להשלים בסופו של דבר את המכירה. חשוב בצורה הוליסטית על האופן שבו הצרכן מתנסה בפלטפורמות השונות.

בניית אתרי מג'נטו
יתרונות וחסרונות של בניית אתרי מג'נטו   Magento היא פלטפורמת אינטרנט לבניית אתרי מסחר אלקטרוני. למי שמחפשים תוכנת eCommerce המאפשרת סקלביליות (גידול בפיצ'רים לאורך זמן) טובה, בניית אתר במג'נטו יכולה להיות הפתרון המתאים.

מסחר אלקטרוני מאובטח
ריכוז המידע הרגיש שמוחזק באתרי מסחר אלקטרוני הופך אותם ליד מועדף להאקרים ונוכלים.   לפני שרק מתחיל בהקמת אתר מסחר אלקטרוני, מומלץ למנוע מראש את חורי האבטחה הידועים. הטיפים במאמר זה מתארים מספר נקודות תורפה הנפוצות ביותר. בכל מקרה מומלץ לבצע בדיקות מקיפות יותר הנדרשות ממילא ע"י חברות כרטיסי האשראי לפני מתן מספר ספק המאפשר סליקה און-ליין.

הקמת חנות וירטואלית
  הקמת חנות וירטואלית שונה מהקמת חנות מסורתית בכך שניתן בקלות לעקוב אחרי ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות בחנות, ולהסיק מכך מסקנות. המאמר מדגים את השימוש בכלים האנליטיים של גוגל בחנות תיקים מקוונת.

בניית אתר מסחר אלקטרוני
פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלנו כוללת פתרון מקיף לניהול חנויות וירטאליות מתקדמות. הייחוד של הפלטפורמה הינו שהיא מאפשרת לנהל מספר זירות וערוצי שיווק במקביל ובנוסף הלקוחות שלנו נהנים מכלים מתקדמים של שיווק ויראלי וחיבורים למועדוני לקוחות גדולים שמעניקים ללקוחות שלנו נקודת פתיחה מצויינת לקידום המכירות באינטרנט

בניית חנות מקוונת
בניית חנות מקוונת באינטרנט היא הקמת סניף העסק ברשת. תכנון קפדני של הממשק עם הלקוחות ושל מערכות הניהול העסקי של חנות, הבטחת קישורים למערכות תומכות, ואבטחת מידע מושלמת הם הבסיס להצלחתו העסקית של המיזם.   בניית חנות מקוונת: ממשקים, קישוריות ואבטחת מידע בניית חנות מקוונת באינטרנט איננה אלא הקמת סניף של חנות רגילה ביקום המקביל והנגיש של הרשת. לחנות מקוונת מספר יתרונות חשובים על חנות מסורתית עם דלת, מחסן ודלפק: היא חסכונית מבחינת דמי שכירות ושכר עבודה, פתוחה בכל שעות היום והלילה ללא חופשות, חגים והפסקות צהריים, והעיקר – פונה אל קהל לקוחות רחב הרבה יותר ולא רק אל תושבי המקום או עוברי אורח.