09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

הקמת חנות וירטואלית

הקמת חנות וירטואלית
הקמת חנות וירטואלית
הקמת חנות וירטואלית שונה מהקמת חנות מסורתית בכך שניתן בקלות לעקוב אחרי ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות בחנות, ולהסיק מכך מסקנות. 

 

המאמר מדגים את השימוש בכלים האנליטיים של גוגל בחנות תיקים מקוונת.

 

 
הקמת חנות וירטואלית: שימוש בנתונים סטטיסטיים ברשת
הקמת חנות וירטואלית קלה יותר מאשר הקמת חנות מסורתית במובנים רבים: אין צורך להשכיר חלל מתאים ולבצע בו שיפוצים, אין צורך לספק חנייה ללקוחות, אין צורך ברשיון עירוני לניהול לעסק, וכדומה. בנוסף לכל אלה, בהקמת חנות וירטואלית קיים יתרון משמעותי של גישה קלה ונוחה לנתונים סטטיסטיים אודות הביקורים בחנות והרכישות בה. בחנות מסורתית היה נדרש להציב גמדים קטנים שיספרו את כל הנכנסים, יעקבו אחריהם בעת ביקורם, יבדילו בין לקוחות חוזרים לחדשים, וכדומה. ברשת ניתן לקבל את השירות הזה ללא מאמץ או השקעה.

 

הכלים של Google analytics מוצעים בחינם, ומגוון האפשרויות שהם מציעים רחב ביותר, וספרים עבי כרס, כגון  Advanced Web   Metrics with Google Analytics 2nd Edition נכתבו אודות השירות. ניתן לשלוף באמצעותו כמעט כל נתון שעולה על דמיונכם, כגון כמה לקוחות סיימו את תהליך הרישום, או איזה אחוז מכלל הגולשים שהקליקו על הלחצן "לקנות" אכן השלימו את הפעולה וביצעו רכישה.
 

 לכן לאחר שהושלמה הקמת החנות הוירטואלית מומלץ לחקור ולנתח את הנתונים.
 

נבצע הדגמה של שימוש בכלים האנליטיים של גוגל בעסק מתפקד של חנות לתיקים. הדף הראשון מציג נתונים כלליים, והם: מספר הגולשים שביקרו באתר, מספר הביקורים באתר, מקורות הפניית הגולשים לאתר ומספר גולשים בכל דף באתר. ניתן לראות כי שיעור היציאה הוא גבוה – 61%. כלומר, מרבית הגולשים עזבו את האתר לאחר עיון בדף אחד בלבד. גולשים אחרים, לעומת זאת, התעכבו באתר, כי מספר הדפים הממוצע לביקור הוא 3.5, ומשך השהייה הממוצע באתר הוא כ-2 דקות.
 

אם נשווה את הנתונים האלה למספר הביקורים בכל דף ודף, נוכל להבחין בין הדפים המעניינים של האתר, לבין הדפים שלא משכו תשומת לב, ולשפר את התוכן או את מבנה האתר בהתאם. אחת הסיבות האפשריות לחוסר עניין של הגולשים במידע המוצג בדף היא אי התאמתו לנושא החיפוש. יש להמשיך ולבחון מה היו הנושאים אותם חיפשו הגולשים שהגיעו ממנועי החיפוש. סיבה אפשרית נוספת היא מערכת קשרים בלתי הגיונית בין דפי האתר; יתכן ובהקמת החנות הוירטואלית נעשתה טעות מבנית.
 

מרבית הגולשים – כ- 55% - הגיעו אל החנות ממנועי חיפוש, עוד כ- 40% - באופן ישיר, ורק כ- 5% - מאתרים אחרים המכילים קישורים אל החנות. ניתן לראות כי מעט מאוד גולשים הגיעו מאתרים אחרים, מה שמעיד על קידום חלש יחסית. מילות המפתח אותן הקלידו המשתמשים שהגיעו ממנועי החיפוש הן: תיקי עור, תיקי בית ספר, תיקים עם עגלות, ועוד. בדיקה זו חשובה מאוד לצורך עריכת תוכן האתר בהתאם לביטויי מפתח שהגולשים מקלידים, ובהתאם לנושא החנות.

לסיכום
הקמת החנות הוירטואלית היא רק התחלה. ניתן לבצע מעקב צמוד אחרי התנהגות הגולשים באתר ולקבל אותם באמצעות גוגל אנליטיקס. ניתוח של נתונים אלה יכול לתרום רבות לשיפור תפקוד האתר ולהשבחתו.
 
 
אם הנך מעוניין לשמוע פרטים נוספים, השאר לנו פרטים ונציג החברה יחזור אליך בהקדם