09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

חשיבות המסחר האלקטרוני לעסקים

חשיבות המסחר האלקטרוני לעסקים
כמה פעמים שמעתם את הביטוי "להגיע אל האדם הנכון, בזמן הנכון, עם המסר הנכון?" זהו ביטוי שמייצג את המהות של עולם הפרסום. בעידן האינטרנט ביטוי זה הופך ליותר מציאותי מאשר בעידן המדיה המסותרתית.

במהלך השנים האחרונות, עם העלייה בהיקף הקניות ברשת, אתרי המסחר האלקטרוני הפכו לערוצי שיווק קריטיים למותגים שרוצים להגיע לצרכנים בנקודת הזמן בה הם מוכנים ורוצים לבצע את הרכישה. יכולת זו שינתה במהירות את גם פני עולם הפרסום, והיא מעצבת מחדש את האופן שבו מותגים פונים לצרכנים באמצעות רשתות חברתיות ומנועי חיפוש שבעבר נעשה באמצעות מודעות תדמית יקרות בעיתונות ובטלויזיה.
ככל שהיכולת של הצרכן למצוא את דרכו בין עמודי החנות הדיגיטלית בנוחות, בזמנו החופשי, נעשית נפוצה יותר, כך חיוני יותר להגדיל את תקציבי הפרסום באינטרנט למטרות קידום הפעילות באתרי האינטרנט של החברות. דוח של חברת המחקר ComScore מצביע על כך שחברות בארצות הברית הוציאו 161.5 מיליארד דולר על מסחר אלקטרוני קמעונאי בשנת 2011.

בעבור מותגים רבים, אתרי מסחר אלקטרוני מציעים יותר יתרונות מאשר סתם בזבוז כסף על פרסום ברשתות פרסום מסורתיות (במונחים של חשיפה ומודעות). מרבית הצרכנים משתמשים באינטרנט כדי לערוך סקר שוק בין חנויות מקוונות ולא מקוונות. זוהי הזדמנות שלא תסולא בפז בשביל מפרסמים. למעשה, שני שלישים מהקונים מתחילים את תהליך הרכישה שלהם ברשת,


קונים מחפשים חווית קניה מהנה ועשירה יותר בדיוק כפי שהם מחפשים חוויות קניה בחנויות בקניון. בזירת האינטרנט הם מחפשים תצוגה מרשימה של המוצרים, המלצות גולשים, בחינת מוצרים דומים, השוואת מחירים יעילה ועוד.

הזדמנות זו לתקשר עם צרכנים בשיא כוונת הרכישה גם פותחת פתח ללמוד הרבה יותר על הצרכנים – איך הם קונים? מה הם רוצים? ומה חשוב להם כאשר הם מחפשים מותגים?. נתונים אלו אינם מתקבלים במסעות פרסום אחרים, מכיוון שהמדיה אינה מאפשר מדידה אינטראקטיבית.

המותגים המתקדמים ביותר ממנפים את היכולת לבצע סקר לקוחות איכותי בזמן אמת באמצעות קמפיינים באתרי מסחר מקוונים, כך הם יכולים לאסוף מידע בזמן אמת במקום לחכות שבועות או חודשים על מנת לקבל נתונים מחברות מחקר שיווקי. נתוני צרכנים בזמן אמת מספקים למנהלי המותג תובנות מידיות, ומאפשרים יצירת רציונל ריאליסטי ויציב לדרך הטובה ביותר לתקצב את משאבי השיווק והפרסום היקרים.

שיתוף הפעולה הרב-ערוצי הזה בין הקמעונאים ללקוחותיהם יהפוך להיות משמעותי יותר ויותר עם הזמן.הוא מועיל לשני הצדדים כשהוא מציע כלים לבניית נאמנות למוצר, והכי חשוב, זוהי גישה בת קיימא מכיוון שהצרכנים הם הזוכים הגדולים ביותר. הצרכן מקבל תוכן רלוונטי שהופך את החוויה למהנה יותר, מזמינה יותר, ובסופו של דבר מספקת יותר.