09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

טיפים שימושיים לבניית חנות מסחר אלקטרוני

טיפים שימושיים לבניית חנות מסחר אלקטרוני

משך הזמן הממוצע של שהיה בדף אינטרנט היא רק 4-6 שניות (מקור: Clickz.com). במשך זמן זה חנות מסחר אלקטרוני צריכה למשוך את הלקוח, להציג לו את ההצעה בצורה משכנעת ולסגור את העסקה. לאור התחרות הגדלה מיום ליום, להלן מספר טיפים לייעול הניהול של חנות מסחר אלקטרוני:
 

בוא נתארגן
דבר אחד שחשוב לזכור תמיד הוא שללקוחות באינטרנט אין זמן מיותר. אם תגרום להם לחפש יותר מדי אתה מסתכן בלאבד אותם. ישנן מספר שאלות בסיסיות שעליהן צריכה כל חנות מסחר אלקטרוני לענות בצורה ברורה: מי עומד מאחרי החנות האלקטרונית, במה היא מתמחה, מהי ההצעה לרבות מועדי אספקה ומחירים, מהם הצעדים הנדרשים לרכישה.

תקשר עם לקוחותיך
ליותר ויותר חנויות מסחר אלקטרוני יש כעת בלוגים. אלו לא רק מציעים סקירות של המוצרים, אלא גם מאפשרים לעודד תקשורת בין המבקרים בחנות. חשוב לזכור, אחד מהסודות שיגרמו לאנשים לחזור לחנות המסחרי האלקטרוני שלך הוא שמירה על רמת המעורבות שלהם. כתוב מאמר שיעניין את לקוחותיך, הזמן אותם לכתוב סקירה על מוצר שרכשו, או לתגמל אותם על שיתוף תמונה של מוצר שהם רכשו בחנות שלך. הכל אפשרי, פשוט חשוב לשמור על יצירתיות ואותנטיות .
 

קידום במנועי חיפוש (SEO) לאתרי מסחר אלקטרוני
אין ספק כי מנועי החיפוש הם הדרך הקלה ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאלים באינטרנט. לכן זה קריטי לוודא כי חנות המסחר האלקטרוני תהיה Google Friendly. קיימות מספר דרכי פעולה שהוכחו כיעילות ביותר לצורכי קידום אתרים במנועי חיפוש:

תחילה, יש לשנות את תצוגת כתובות העמודים. כתובת עמוד צריכה לשלב מילות מפתח שמתארת את המוצר. חלק גדול ממערכות ניהול התוכן של חנויות מסחר אלקטרוני מאפשרות הצגת URL בעברית, ולכן כדאי לנצל את היתרון שהן מעניקות. חובה לשים לב לתגיות ( Meta Tags ) בכותרות של כל עמוד. שילוב תמונות יכול גם הוא לעזור לקדם את האתר במנועי החיפוש, אם מוסיפים להן תגיות תאור הכוללות את מילות מפתח (Alt Text).

התוצאות הטובות ביותר מושגות כאשר חנות המסחר האלקטרוני נבנית מראש עם אופטימיזציה למנועי חיפוש ולא כתוספת בדיעבד.

דרך אחרונה שמסייעת להגביר את הנגישות והנראות של חנות מסחר אלקטרוני היא כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות. מומלץ להוסיף לכל דף אפשרות שיתוף בפייסבוק, טוויטר, Delicious וכדו'.
 

להפתיע את הלקוחות שלך
לקוחות אוהבים להיות מופתעים כאשר הם חוזרים לביקור בחנות מסחר אלקטרוני. מבצעים והנחות חדשות, תעודד אותם לחזור פעמים נוספות.
שינויים בתצוגת האתר והעיצוב שלו גם הם מוסיפים חיים לחנות. שיפורים ושינויים תורמים לתדמית המותג , ונותנים לגולש כי מדובר בעסק "חי ובועט".
 

אל תכריח את המבקר שלך לחשוב ולחכות יותר מידי
יש לוודא כי ניווט בחנות מסחר אלקטרוני הינו אינטואיטיבי ונוח להתמצאות. חובה להוסיף פונקציית החיפוש בולטת בסרגל הניווט הראשי. מומלץ מאד לשפר ככל הניתן את מהירות הטעינה של העמודים על ידי הסרה של גרפיקה ופלאש מיותרים. באופן אידיאלי, דף צריך להיטען תוך פחות מ 3 שניות.
 

להשאיר עקבות
מומלץ לשלב "שביל ניווט" בחלק העליון של חנות מסחר אלקטרוני. "שביל ניווט" או בשמו המקצועי "שביל פרורי לחם", מוצג בחלק העליון של האתר ומציג את דף האינטרנט הנצפה כרגע וכן את ההירככיה בה הוא נמצא, על מנת לאפשר לחזור חזרה בהיררכיה (למשל, "דף הבית >ריהוט לבית> תאורה> מנורות שולחן"). זהו כלי מצויין שמשפש את ההתמצאות והשימושיות של חנות המסחר האלקטרוני, וכן את האופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש.
 

להיות פתוח ל"קוד פתוח"
אל תבזבזו את התקציב על רישיונות תוכנה יקרים שלא לצורך, כאשר פתרון קוד פתוח קיים ונפוץ לחנויות מסחר. קוד פתוח מציע חלופה מותאמת אישית, יציבה ומשתלמת במיוחד לבנייה של חנות מסחר אלקטרוני.
 

לימוד הרגלי הגלישה של הלקוחות 
ניתוח דפוסי הגלישה של המבקרים באתר, לדוגמא :
- מהם עמודי הכניסה והיציאה הבולטים?
- דרך אילו ביטויי חיפוש מגיעים הגולשים?
- מהו משך השהייה של הגולשים באתר?
- מהו מספר עמודים הנצפים בממוצע?

מדדים אלו ואחרים מלמדים על מגמות ההתקדמות של החנות שלך. התוכנת המומלצת ביותר להתקנה לצורך מעקב אחר הסטטיסטיקה של האתר הינה גוגל אנליטיקס.
 

שירות לקוחות וקשרי לקוחות
שירות הלקוחות הוא מנוע הצמיחה האמיתי של חנות מסחר אלקטרוני. מענה מהיר לשאלות שמועברות דרך האתר ותמיכת לקוחות יעילה , הם הדרך לשמור על לקוחות מרוצים . תשובה מהירה תזכה ביתר אהדה ואפילו בלחיצה על Like שתופץ לכל החברים של הלקוח המרוצה. ניהול קשרי לקוחות הינו בעל חשיבות ממדרגה ראשונה לכל עסק, ובפרט בעסקי האינטרנט שידועים בנאמנות קצרת טווח. פנק את הלקוחות של במבצעים , הנחות ותשומת לב, על מנת להבטיח את ההצלחה של האתר.
 

חנות מקוונת לחברים בלבד
אחת התופעות המתפתחות בעת האחרונה שמטרתה העיקרית הינה בידול של חנות מסחר אלקטרוני מחנויות אחרות באינטרנט הינה חנות מסחר אלקטרוני לחברים בלבד או באנגלית - Private Sample Sale Site. בדרך כלל, אתרים אלו מציעים מבצעים ופריטים יוקרתיים או מותאמים אישית לחברי האתר. החברות יכולה להיות חינם או בתמורה לדמי מנוי תקופתיים.

מותגים גדולים מעדיפים את האתרים הללו, מכיוון שזה מאפשר להם להציע הנחות רק למועדון סגור ואקסקלוסיבי, ולשמור על רמת מחירים רגילה מול יתר הלקוחות.

השפעת אתרי קופונים על חנויות מסחר אלקטרוני
תופעת אתרי הקופונים מתפשטת גם לכיוון חנויות מסחר אלקטרוני רגילות, בשל העובדה שצרכנים רבים התרגלו לפורמט הצרכני החדש של דילים יומיים. עבור מי שמתכנן לבנות חנות מסחר חדשה, פיתוח של פינת מבצעים שמתפקדת ומעוצבת בדומה לאתרי הקופונים המובילים, מדובר בהזדמנות לעידוד רישום של גולשים לרשימת התפוצה של האתר במטרה לקבל מידע על מבצעים חדשים. מבצעים טובים יזכו אף לשיתוף ברשתות החברתיות ועקב כך לתנועה נוספת של קונים אל האתר. מומלץ מאד בכל בנייה של חנות מסחר אלקטרוני חדשה, לתת את הדעת לטרנד הקופונים החדש.


חברת Dreamview פיתחה פלטפורמה מתקדמת לבניית חנות מסחר אלקטרוני ואתרי קופונים והיא מהחברות המובילות את התחום.