09-9514276

+ קטגוריית המאמרים

תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני

תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני

עשר תחזיות לעתיד המסחר האלקטרוני

הקנייה האישית כבר משנה את הדרך שבה אנו מוצאים, קונים וממליצים על מוצרים לחברינו. אולם, מנקודת מבט עסקית, מהו הדבר הבא העומד לתפוס את תשומת הלב של הקונים?

סקר שנערך בקרב מספר מומחים בתחום המסחר האלקטרוני מעלה מספר תחזיות מעניינות:

1

התאימו אישית הכול

בגדים, נעליים משקפיים וכמעט כל דבר שחשבנו שלא יהפוך לגמרי למקוון, יהפכו בסופו של דבר למקוונים. הסיבה לכך פשוטה: מדוע לעזוב את נוחות הבית, כשקיימת האפשרות לקבל משהו מותאם אישית ומותאם בדיוק למידותינו? אני מאמין שזהו העתיד.

2

עיצוב מוצרים בהתאמה אישית

עם אתרים כדוגמת http://lollytout.com/ שמייצר נעלי נשים בהתאמה אישית , זה רק עניין של זמן עד שחברה תוכל לייצר תלבושות מותאמות אישית. השילוב של נתונים הנמסרים על ידי המשתמש ושל נתונים הנאספים באופן דיגיטלי, יחד עם המגמות העדכניות, יספק שירות שיוכל להרכיב יחד תלבושות כדי להתאים לסגנונו של הצרכן, בד בבד עם השמירה על האופנתיות ועל הצעת מידות. ניתן להרחיב את התכנות לטיפול בשיער, לטיפול בעור ולקוסמטיקה. כל שיידרש מהצרכנית לעשות הוא רק ללחוץ על כפתור, ומאה שלם שמהווה לגמרי את הסגנון שלה יופיע על מפתן דלתה בהנחה.

3

קביעת מידות וירטואלית

הטרחה שבניסיון למדוד מידות שונות תלך ותיעלם ככל שאיכות הווידאו תשתפר ונהיה מסוגלים למדוד בגדים מהנוחות של הבית. מאחר שמותגים הנם שונים זה מזה מאוד מבחינת טבלאות המידות שלהם, יהיה זה חשוב אף יותר מבחינת שולי הרווח להימנע מהחזרות ומהחלפות עקב צבע, סגנון, עיצוב והתאמה. כבונוס, אותה טכנולוגיה עצמה תיתן תנופה לתעשיית הכושר הגופני, מאחר שהצרכנים יוכלו לראות איך גופם משתנה (לטוב או לרע) ממדידת בגד אחת לשנייה.

4

מותגים אישיים

הרשת כוללת מידע נגיש כה רב על לקוחות, וחברות המסחר האלקטרוני שאכפת להן מהלקוחות שלהן והן מעוניינות להפוך את התקשורת עם הלקוחות לאישית, יצאו וידיהן על העליונה. משמעות הדבר היא שכל מרכיב של העברת ההודעות האלקטרונית יהפוך לאישי, מהחוויה באתר לאיתור חברתי, ובייחוד לדוא"ל. תוך חמש שנים, כל התקשורת שאתם מקבלים סביב נושא הקניות, תהיה מושרשת בנתוני ההתנהגות שלכם ובנתונים הדמוגרפיים והפסיכוגרפיים שלכם. התחושה שלכם תהיה כאילו לכל חנות יש קניין אישי רק עבורכם, והוא יתַקשר עמכם בדרך זו. אלו שמסרבים לכך ונצמדים לסגנון הישן של תקשורת משודרת, יפסידו למותגים שבאמת מאמצים התאמה אישית.

5

הדפסה תלת ממדית לביגוד

אני סבור שבסופו של דבר נוכל להדפיס את הבגדים שלנו. אנחנו מתחילים לראות את ההדפסה התלת ממדית מתחילה להמריא, ואנחנו מצויים בשלבים המוקדמים מאוד של מהפכה זו. מי היה מעלה על דעתו לפני מאה שנים את המפעלים שיש לנו כיום? כיום, איננו יכולים אפילו להתחיל להבין את הדרכים שבהן נייצר מוצרים בעוד כמה שנים. אני סבור שטכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית תגיע לנקודה שבה נוכל להדפיס בגדים בהתאם למידותינו. איזה 'מגניב' זה יהיה ללכת לרפובליקת בננות, לבחור את הבד הרצוי עבורנו ולתת למכונה להדפיס כמה חולצות עבורנו? זה יקרה.

6

שוערים אנושיים של קנייה מקוונת

צרכנים רבים מעריכים את העזרה של אדם ממשי כאשר הדבר נוגע לסוגים מסוימים של קנייה. הטכנולוגיה תאפשר לחברות לספק שירות בסגנון של שוער שישתמש באלגוריתמים יסודיים מותאמים אישית, כדי לאפשר לאדם ממשי להמליץ על דברים עבורך. ההתאמה האישית הנוספת של נציגים אנושיים תוצדק על ידי מערכות יחסים משמעותיות יותר וארוכות טווח יותר עם הצרכן. ייבנה אמון, והצרכנים יתרגלו לערוך מיקור חוץ לחלק ניכר מחוויית הקנייה המקוונת שלהם, לעוזר אישי.

7

התכנסות של חוויית הקנייה

בעת שהקנייה באינטרנט הפכה למגמה בולטת בשנות ה-90, שורטט גבול בין קמעונאים בעולם האמתי ובין קמעונאים באינטרנט. לאחר שחנויות בעולם האמתי החלו להיות עדות לצניחה במכירות, הן קפצו בפזיזות לתוך האינטרנט, וכך יצרו פעולות של עסקים מסורתיים המשלבים את השימוש באינטרנט בפעילותם. מצב זה טשטש את הגבולות בין קמעונאים פיזיים ווירטואליים. כעת מוצב גבול בין הנייד ובין המחשב. עד לפני מספר שנים, כמעט ולא שמענו על קנייה באמצעות הטלפון הנייד. קראנו על קנייה פה ושם באמצעות הטלפון הנייד, ועדיין המשכנו לשמור על ההבחנה בין הטלפון הנייד ובין המחשב. עם היטשטשותו של גבול זה בין הטלפון הנייד למחשב, חוויית הקנייה תתחיל להתכנס סביב האדם. אנשים מצפים לראות דברים, לגעת בדברים ולחקור דברים באמצעות מכשירים שונים, אישית ווירטואלית. המדיום או המכשיר הופכים בסופו של דבר לבלתי רלוונטיים.

8

המלצות אלגוריתמיות

הצעות המוצרים של Amazonהנן נהדרות, מכיוון שיש להם מידע רב שהצטבר. אולם, אין להם מספיק מידע עליי משירותים או מוצרים אחרים שאני מחזיק ברשותי. אם היה להם, הייתי יכול לקבל מבט כולל על מה שרלוונטי עבור על בסיס דיוקן מלא יותר.

9

היצמדות של 360 מעלות ללקוח

חולפים שישה עד עשרים "מגעים" לפני שצרכים קונים ממותג מסוים. הלקוחות של ימינו חווים את המוצר או את השירות שלך בפלטפורמות שונות - החל בנייד, ברשת, במגע פיזי וכלה במקורות מפנים. אנו יכולים לצפות למשוך לקוחות במקום שבו הם נמצאים ולשאת חוויה זו על פני הפלטפורמות השונות עבור כל אחד ממגעים ראשונים אלו. לקוח עשוי לחוות לראשונה את המותג שלך מתוך הפניה אישית, אולם אז לבחון אותו בנייד או בטבלט לפני שהוא יבצע צלילה עמוקה בנושא באינטרנט. לאחר חוויות אלו, הוא עשוי לסקור אתר של צד שלישי, לפני שהוא ייכנס לחנות לקנות בסופו של דבר את המוצר. חוויה חוצת פלטפורמות זו טרם הרכישה דורשת ראייה של 360 מעלות של הלקוח, כדי להשלים בסופו של דבר את המכירה. חשוב בצורה הוליסטית על האופן שבו הצרכן מתנסה בפלטפורמות השונות.