09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
הזדמנויות וחסמים במסחר אלקטרוני
מסחר אלקטרוני הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של צמיחתצ הפעילות באינטרנט בשנים האחרונות. מסחר אלקטרוני או ecommerce כרוך בביצוע טרנזאקציות של מוצרים מוחשיים ו/או וירטואלים באמצעות רשת האינטרנטעל ידי העברת כספים באמצעות תקשורת דיגיטלית.

עיצוב אתר מסחר אלקטרוני
חברות מסחריות ברחבי העולם לא יכולות להשאר אדישות לגידול האקספוננציאלי במספר הרכישות שנעשות מידי יום באינטרנט. זו הסיבה שיותר ויותר חברות משקיעות משאבים משמעותיים על מנת לשפר את הנוכחות המקוונת שלהם באמצעות עיצוב אתר מסחר אלקטרוני יוקרתי. כדי להשיג עמדה תחרותית בתחום המסחר האלקטרוני , עיצוב האתר צריך לענות על הדרישות של משתמשים שונים ולספק להם חווית קניה מהנה.

כיצד לקבוע מדדים לבחינת הביצועים של אתר מסחר אלקטרוני
אחת הבעיות בניהול אסטרטגיה של אתר מסחר אלקטרוני היא מחסור בכלים לניתוח מעמיק של הפעילות. מרבית ממנהלי האתרים מקבלים תקציב שבצידו יש רק מטרה אחת - היקף תנועה לאתר. להלן מוצא סט מדדי ביצוע מרכזיים (Key Performance Indicators ), אשר צריך להיות חלק מכל אסטרטגיה של אתר מסחר אלקטרוני. אחר מרביתם ניתן לעקוב באמצעות Google Analytics . מעקב אחר מדדי ביצוע מאפשר לארגון להגדיר ולמדוד את ההתקדמות של ביצוע האתר. לכן חשוב להגדיר KPI's ברי כימות וברי מדידה פשוטים יחסית כדי שניתן יהיה לנהל מעקב לאורך זמן אחרי ההתקדמות בהם.

בניית חנויות וירטואליות
בניית חנויות וירטואליות היא משימה מורכבת המבוססת על מספר רב של שיקולים.   במאמר זה מסווגים השיקולים השונים לבחירה לשלוש קטגוריות עיקריות: ממשק עם הגולש, אפשרויות ה-back officeת כלים שיווקים, ושיקולים טכניים.

 5 טרנדים חמים שמתפתחים בעולם המסחר האלקטרוני
מספר הגולשים שמבצעים רכישות מקוונות ממשיך לעלות. השנה, המכירות הקמעונאיות המקוונות באמריקה צפויות להגיע ל-224.2 מיליארד דולר. זהו גל חדש של קונים חדשים שבצביע על ההזדמנויות העסקיות שגלומות בפיתוח מסחר אלקטרוני על פני פיתוח חנויות פיזיות.

שביעות רצון הלקוחות מאתרי מסחר אלקטרוני
חברות מסחר אלקטרוני זכו לתוצאת שיא של 81.6 נקודות במדד שביעות רצון של הלקוחות האמריקאי של אוניברסיטת מישיגן, עלייה של 2% לעומת השנה הקודמת. ברבעון הרביעי של השנה הקודמת עמד מגזר המסחר אלקטרוני בראש כל ענפי השירותים בשביעות רצון לקוחות על פי הדווח של אוניברסיטת מישיגן. מדובר בזינוק של 2% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. "השיפור במסחר אלקטרוני הוא מרשים, בהתחשב במגמת הירידה בסקרי שביעות בקרב מגזרים אחרים.

פיתוח אתרי eCommerce
היקף ה-eCommerc (מסחר אלקטרוני) גדל משנת 2007 בקצב של 25% בשנה . עד לפני שנים ספורות, מרביתנו יכולנו להישבע שלעולם לא נשלם בכרטיס אשראי באינטרנט עבור מוצרים או שירותים. היום כמעט כל אחד מאיתנו משלם חשבונות באינטרנט, מזמין כרטיסים, משתתף במכרזים וכו. היקף הeCommerc (מסחר אלקטרוני) באירופה גדל משנת 2007 בקצב של 25% בשנה . נתונים אלו מתייחסים רק לארה"ב ואירופה , כך שאם מנסים לכמת את היקף המכירות ברשת בכל העולם מדובר בהיקף של פי 3 לערך. בישראל היקף הeCommerc הוא כ 3.5 - 4 מיליארד ש"ח בשנה, בקצב גידול שקרוב לזה האמריקאי.  

להפוך מבקרים לקונים
תעשיית האינטרנט פיתחה בשנים האחרונות פלטפורמות אינטרנט מצויינות וזמינות שעוזרות לבנות אתרי מסחר אלקטרוני מצויינים. עיצוב אתר מסחר אלקטרוני נקי ונוח לשימוש , משמעותו שיפור חווית הגלישה באתר והמרת מספר גדול יותר של גולשים ללקוחות קונים. אינספור מחקרים כבר הוכיחו כי יותר קל לגרום ללקוחות לקנות באתרים שנוחות השימוש בהם גבוהה, ושהגולש מרגיש תחושת בטחון בעת השימוש באתר.