09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
עיצוב ובניית אתרי אינטרנט
  עיצוב ובניית אתרי אינטרנט מתכוון לפתוח עסק חדש? מתכנן להרחיב את היקף השיווק באמצעות האינטרנט? יש לך אתר אינטרנט, אבל הגיע הזמן לשדרג אותו במערכת אינטרנט מתקדמת יותר?   לחברת Dreamview ניסיון בפיתוח אתרי אינטרנט מקצועיים המספקים תוצאות. אנו מספקים פתרונות מודרניים, חדשניים ובמחירים משתלמים.           עד היום עיצבנו אתרים לחברות וארגונים מתחומים עסקיים שונים, על בסיס פלטפורמת ניהול תוכן מסוג Joomla שנמצאת בבסיס האתר. באמצעותה ניתן לבצע כל עיצוב והתאמה פונקציונאליות בהתאם לצרכים של הלקוח.   הפלפורמה שבה יבנה האתר מגיעה עם מערכת ניהול תוכן מתקדמת וכן תשתית לפורומים, בלוגים, לוחות מודעות , גלריות מסחר אלקטורני ועוד. כל פתרון ילווה בהתאמות הנדרשות לרשתות חברתיות ולקידום בגוגל.

עיצוב
בעת עיצוב אתר חדש קיימים שני אתגרים משמעותיים: מחד שמירה על לקוח מרוצה, ומאידך יצירת אתר המפיק תוצאות ונוח למשתמשים. תהליך העיצוב רווי בהסחות דעת מצד הלקוח שמעוניין באתר אתר מרשים ובובמסטי , אשר פעמים רבות בא על חשבון נוחות השימוש של הגולשים באתר.   עיצוב אתר שימושי דורש הגדרה והסכמה מראש של סדר העדיפויות. חשוב מאד לשלב בין יצירה של אתר שהנראה מצוין, ובין אתר שנוח לניווט עבור הגולשים וכפועל יוצא מכך גם נוח לסריקה על ידי מנועי החיפוש.

טיפים לעיצוב אתר חדש
טיפים לעיצוב אתר חדש המטרה של כל אתר היא לספק מידע לגולשים שמעוניינים במידע דומה או שמחפשים פתרון לבעיה.   להלן מספר טיפים לעיצוב אתרים חדשים שיסייעו להגדיל את הרושם הראשוני על המבקרים:   סרט INTRO בפלאש בכניסה לאתר זה OUT. כאשר אנשים מגיעים לאתר, המטרה היא להקל עליהם לגשת למידע שנחוץ להם... סרטון Intro מרשים ככל שיהיה מעכב אותם מלעשות כן ולכן גורם להם לפנות לכיוון דלת היציאה. אפשר לשלב פלאש אלגנטי בעמוד הראשון, גם בלי לגרום לגולש להרגיש שהוא "קהל שבוי", ועדין לתת לא לבחור מתוך תפריטי האתר את המידע ניווט זהו אולי הטיפ החשוב ביותר לעיצוב אתר. הניווט באתר צריך להיות קל לשימוש, כך שגם גולש מתחיל יוכל לדעת איך להשתמש בו. כדאי להתרחק מתפריטים מסובכים (אם כי לעיתים מאד מרשימים) מבוססי פלאש או בתפריטים רב שכבתיים. מבקר שלא יידע איך לנווט, ככל הנראה יעדיף לעזוב את האתר. מעקב אחר המבקרים באתר חלק חשוב מהצלחת אתר אינטרנט הוא היכולת להגדיל בהתמדה את כמות הגולשים שמגיעים לאתר ובהתאם גם את כמות הפניות שמתקבלות מהאתר. כדי לעקוב אחר תנועת הגולשים באתר, ולהבין כיצד הם הגיעו אליו, כמה זמן הם שהו בו, ובאילו תכנים הם צפו, מומלץ להתקין תוכנת סטטיסטיקה מתקדמת. כלי נהדר וחינמי שיכול לעשות את העבודה נקרא Google Analytics, והוא מאפשר מעקב אחר כל פרט האחרון שבו אנשים מבלים את רוב הזמן על האינטרנט שלך, ואיפה את התנועה באתר האינטרנט מגיע, זה מפתח מאוד חשוב עיצוב אתר. בכל אתר מקוון משתמשת בכלי המעקב הטוב ביותר בעולם, אשר Google Analytics הכלי, ואת החלק הטוב ביותר על השימוש בכלי זה נהדר, כי זה בחינם לשימוש על כמו אתרי אינטרנט רבים ככל שתרצה. השקעה בתוכן יש אנשים חוזרים לאתר האינטרנט שלך, אתה צריך לספק תכנים בחינם יקר, שאנשים יאהבו לקרוא ולקבל משהו מתוך מה שיש לך להציע, בניית יחסים עם אנשים לבוא התוכן הגדולים, כך הם אוהבים את התוכן, ולשמור חוזר אל אתר האינטרנט שלך היום יותר תוכן אחר יום, והוא בוטח בך בטווח הארוך.

טיפים לעיצוב עמוד הבית
  טיפים לעיצוב עמוד הבית דף הבית הוא הדף הנצפה ביותר באתר. הוא גם ההזדמנות הראשונה לנסות לעורר אינטראקציה עם המבקרים. להלן מספר טיפים לעיצוב עמוד הבית באופן שיסייע להבין את המטרות של החברה: הגדרת החברה וזהות העסק חשוב לוודא כי שם החברה והלוגו מוצגים בבהירות בחלקו העליון של עמוד הבית. משתמשים נוהגים לסרוק את האתר החל מהפינה השמאלית העליונה, כך שהצבת הלוגו באזור זה היא היא בבחינת Best Practice. בין יתר יתרונותיו הרבים האינטרנט הוא כלי מחקר והשוואת נתונים ממעלה ראשונה. לגולשים שמגיעים לאתר שלך יש גישה גם לכל האתרים של המתחרים. לכן חשוב לוודא כי עמוד הבית יעביר בבירור את נקודות הבידול מהאתרים המתחרים. - מהו הערך המוסף של החברה? - מה הופך את המוצר או השירות שלם לייחודיים? - למה כדאי לי כלקוח פוטנציאלי להמשיך ולבקר באתר שלכם? חשוב מאד להציג בעמוד הבית את המוצרים והשירותים הבולטים שביותר של הבחרה, על מנת להגדיר חשיבות ההשקעה בעיצוב גרפי מזמ   עיצוב עמוד בית מתקדם ומודרני הוא כלי נהדר למיצוב החברה כמובילה בתעשייה. עיצוב גרפי מיושן יכול לגרום למשתמשים לאבד עניין להמשיך הלאה, בלי קשר לאיכות התוכן. התצוגה המקצועית, והאסטטית, תורמת מאד להנאת המשתמשים מהביקור באתר ולכן כדאי להשקיע את הזמן והמשאבים לעצב חוויה אסתטית ונעימה, שלאורך הזמן אלפי אנשים יחשפו אליה. אחת הנקודות החשובות בהקשר זה הוא התאמתו של האתר לתצוגה במכשירי מובייל וטאבלטים שמהווים כיום מעל 50% מהפלטפורמות בהם גולשים באינטרנט. אתר שאינו מותאם לתצוגה במובייל משמעו איבוד של 50% מהלקוחות הפוטנציאלים.

עיצוב אתרים מותאם לגוגל
  עיצוב אתרים מותאם לגוגל אתר אינטרנט הוא כבר מזמן לא רק אוסף עמודי טקסט מעוצבים, וקצת אנימציה בפלאש. אחד הפרמטרים החשובים שקובעים כיום את הצלחתו של כל אתר אינטרנט הוא תוצאות הדירוג שלו בגוגל. בניית אתר מותאם לגוגל דורשת מתן דגש ל-2 נושאים מרכזיים: - שינויים במבנה ובתוכן האתר - בין הגורמים שיש לשפר בתוך האתר נכללים פריטים כגון: מבנה האתר, הגדרת קישורים פנימיים להגדיר, בחירת מילות מפתח ושיבוצן בטקסט, בכותרות בתגיות מטה, וכו'. - פעילויות מחוץ לאתר שיש לבצע על מנת לשפר את הקידום. שיתוף האתר ברשתות חברתיות ובניית קישורים נכנסים. יותר מעיצוב אמנותי כאמור, אתר הוא יותר מאשר כרטיס ביקור שיש בו אמירה אמנותית. המטרה העיקרית שלו היא לתפקד כנכס שיווקי שמייצר הכנסות עבור העסק. לכן עיצוב אתרים מותאם לגוגל דורש יציר של קונספט עיצובי שיכול להכיל בתוכו את הדרישות הבסיסיות של מנועי החיפוש. ניתוח שימושיות הרושם הראשוני כן קובע, גם כאשר מדובר בהיבט של קידום אתר בגוגל. כאשר אנחנו באים לנתח את השימושיות של עיצוב אתרים חשוב לבדוק האם הוא שימושי למשתמש בהיבטים הבאים: ניווט - הם הוא הגיוני ונוח למשתמשים? מהירות טעינה - האם האתר עמוס מידי ונטען לאט ? קישורים פנימיים - האם גוגל יכולה לאתר את כל הדפים באתר? השפעת העיצוב על קידום האתר מנועי החיפוש מתחקים אחר חווית הגולש בבואם לדרג בין אתרים. אתרים בעלי חווית משתמש גבוה יותר זוכים לציוני אמינות גבוהים יותר ולפיכך מדורגים גבוה יותר. כאשר ישנו פער בין איכות התוכן ובין חווית המשתמש החזותית, הרי שמנועי החיפוש רגישים לשיעורי נטישה גבוהים מצד המבקרים באתר שהחליטו לעזוב בגלל איבוד עניין כתוצאה מעיצוב אתרים שאינו מותאם לגוגל או שתוכן שאינו מעניין מספיק. אתר שימושי, הוא בדרך כלל גם אתר שתואם למרבית רכיבי האופטימיזציה. לכן הוא גם ככל הנראה מדורג במיקומים טובים ומסייע לגרום ליותר גולשים     נקודות נוספות שכדאי לדעת בהקשר של עיצוב אתרים מותאם לגוגל: מחקר מילות מפתח - כאשר בונים אתר כדי לקדם אותו בגוגל חייבים להתחיל עם מחקר מילות מפתח איכותי המתבסס על ניתוח התחרות בענף. לצורך כך ישנם כלים רבים לרבות כלי AdWords של גוגל, או Wordtracker. עוד מקור נהדר למציאת מילות מפתח הוא מתוך מסעות הפרסום בתשלום שמריצים במנועי חיפוש. דרכם ניתן לראות כניסות בפועל אל האתר מתוך מידע על קליקים, זמן שהיה באתר, מספר דפים שהגולשים ביקרו בהם, והכי חשוב - יחס ההמרה. ברגע שמחליטים מהם מילות המפתח שרוצים לקדם, יש צורך לקבע אותם באופטימיזציה של העמוד כדי להצליח בתחרות. ארכיטקטורת מידע - המטרה שלך צריכה להיות בהחלט יש אתר זה נראה טוב, הוא מנוע חיפוש ידידותי, ומספק חווית משתמש איכותית. השלב הזה של המשחק הוא מאוד חשוב. אתה לא רוצה סתם לזרוק יחד חבורה של דפים עם משמעות או דפים קטנים שאינם מוסיפים את חוויית המשתמש. כיום, ההערכה היא כי רק 20% מהתוכן שיש באתר אינטרנט באמת מופיע באינדקס של מנועי החיפוש. כלומר בפועל יש הפסד פוטנציאלי של מאות ואולי אפילו אלפי ביטויי חיפוש שונים שמופיעים בעמודים שאינם מאונדקסים שיכלו למשוך תנועה לאתר, אבל הם אינם עושים זאת בגלל ארכיטקטורת אתר גרועה. בניית אתר מותאם לגוגל מחייבת הקפדה על מספר נקודות בעת תכנון ארכיטקטורת האתר: ניווט אחיד בכל האתר, קישורים מהירים לתכנים עיקריים בחלק התחתון, מפת אתר, טופס יצירת קשר בכל עמוד, URL ידידותיים לגוגל, שימוש ב-Cookies, הגדרה נכונה של, בחירה של הגדרות הדומיינים שמפנים לאתר על מנת   לסיכום - קידום אתר בגוגל היא תוצאה של שיפור התוכן האתר, שיפור הגדרות הקוד והגדרות השרת ושיפור בכמות ובאיכות הקישורים החיצוניים והפנימיים

עיצוב אתרים
  עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא אחד המרכיבים העיקריים שמשפיעים על ההצלחה או הכישלון של אתר אינטרנט. המאמר הבא עוסק בעיצוב אתרים ומנסה לנתח את דפוסי ההתנהגות הנפוצים של גולשים באתר, על מנת מענה עיצובי נכון כדי לקדם אינטראקציה טובה יותר עם הגולשים. המטרות העיקריות של עיצוב אתר אינטרנט הן לקדם בברכה את גולש האתר, להעביר לו בתוך זמן קצר את המסר השיווקי המבליט את היתרונות של החברה, ולאפשר ניווט נוח ואינטואיטיבי ניהול תשומת הלב של המשתמשים המטרה העיקרית של עיצוב אתר היא מיקוד תשומת הלב של המשתמשים לאזורים ספציפיים באתר באמצעות שימוש מתון באלמנטים ויזואליים ואייקונים על מנת להדגיש בפניהם את המסרים ולעזור להם להתמצא באתר. ניווט ויז'ואלי, מגדיל את תחושת ההתמצאות של הגולש באתר ובעקיפין גם את תחושת האמון כלפיו. לשאוף לפשטות עיקרון הפשטות הוא אחד מהיסודות של עיצוב אתרים מודרניים. מרבית הגולשים, לא נכנסים לאתר כדי לחפש בידור, אלא כדי לחפש מידע. לכן על העיצוב לשאוף לפשטות ולא למורכבות. עיצוב אתרים המודרני שמזוהה עם עמוד הבית של גוגל, יצר למעשה סטנדרט חדש של עיצוב שמבוסס על מינימליזם עיצובי שמבוסס על טקסט נקי, ללא באנרים, או קוביות תוכן נוספות. אין ספק שגוגל קבעה רף עיצוב חדש שמעודד פשטות ובהירות כקונספט עיצובי שמציג למשתמש בדיוק את מה שהוא מחפש בלי קישוטים מסביב. המטרות של עיצוב אתרים אפקטיבי - למשוך תשומת לב ומהר כדי למכור מוצר או שירות צריך לייצר פלטפורמה יעילה ליצירת דיאלוג עם המבקרים באתר. מרבית המבקרים מגיעים לאתר באמצעות מציאת האתר באמצעות חיפוש במנועי חיפוש. רוב הסיכויים שהם נכנסים במקביל לאתרים נוספים שעלו בתוצאות החיפוש ולכן מראש הם מגיעים עם נכונות מוגבלת להקשיב למה שיש לאתר להציע. עיצוב אתרים אפקטיבי צריך לתת מענה למטרות הבאות: העלאת רמת קשב- משיכת תשומת הלב של המשתמש. משתמשים נוטים להעריך איכות ואמינות. אם העמוד אליו הם מגיעים ישדר להם מסר ויז'ואלי לא מושקע ותוכן ברמה ירודה, הם יחפשו את מבוקשם במקום אחר. הצגת התועלת ללקוח - הצגה ברורה ותכליתית של תכונות ויתרונות המוצרים והשירותים שניתן למצוא באתר. שכנוע- לעורר את הפן הרגשי של הגולש, לגרות את החושים שלו שהמוצר או השירות יספקו את הצרכים שלו. קריאה לפעולה- עידוד הגולשים לביצוע אינטראקציה עם החברה. שביעות רצון- לספק לגולש חווית ביקור נעימה באתר, שתגרום לו לרצות לחזור ולבקר בו בעתיד ואולי גם להמליץ עליו לאחרים. משתמשי אינטרנט הם בדר"כ חסרי סבלנות ומחפשים סיפוקים מיידיים. אתר אינטרנט שאינו מסוגל לענות על ציפיות ממנו מגדיל את שיעור הנטישה ובעקיפין גם את דירוג האתר. זמינות - לתת למשתמש לראות בבירור אילו פונקציות זמינות, וכן ליצור תעדוף של פונקציות או לינקים באמצעות הבחנה בצבע/תמונה/הבלטה בפונט. ארגון- לספק למשתמש תמונה ברורה ועקבית של פריסת הניווט באתר, להפחית את העומס הקוגניטיבי מצד ולהקל את ניתוח המידע המוצג על המסך. עיצוב אתרים וקידום אתרים לעיצוב אתר אינטרנט ישנה גם השפעה רבה בהיבטים של תהליכי קידום אתרים. כך שמעבר לנושאים של אסטטיטיקה ושימושיות ממשק המשתמש, יש צורך לתת דגש גם להיבטים הטכניים שנדרשים לטובת קידום אתרים אפקטיבי. אחת ההנחות הרווחות היא שעיצוב אסטטי שמבוסס על שימוש נרחב בגרפיקה ובתמונות, אינו עולה בקנה אחד עם עקרון קידום האתרים שנותן דגש בעיקר על תצוגת טקסט. הניסיון מוכיח שבפועל 2 תהליכי אלו יכולים לחיות היטב ביחד והם אפילו מיזנים אחד את השני. בין הפקטורים החשובים של קידום אתרים הוא משך השהיה של גולש בעמוד מסויים. פקטור משמעותי נוסף, הוא ההמשכיות בגלישה מעמוד לעמוד. שני היבטים אלו מקטין למעשה את שיעור הנטישה שמיוחס לכל עמוד אינרטנט. אין ספק שעיצוב אסטטי תורם לתחושת הנוחות של הגולש בעת הביקור באתר, וכן תורם לתחושת ההתמצאות שלו ולרצון שלו להמשיך ולדפדף בעמודים נוספים, או להגיע באמצעות ניווט נוח לעמוד שמעניין אותו ביותר. שיעור נטישה מקבל היום חשיבות הולכת וגדלה בלגוריתם של מנועי החיפוש שמנסים בהדרגה לתת יותר חשיבות לאיכות התוכן באתרי אינטרנט מתוך התנהגות הגולשים ופחות מתוך התחשבות מלאכותית על מספר החזרות של מילות מפתח בטקסט.   בנוסף, פעילות קידום אתרים, מחייבת עבודה מסודרת לפי סטנדרטים מקובלים של כתיבת קוד – W3C. קידום אתרים תורם לעולם העיצוב, בהיבט זה שהוא מחייב את המעצב להשתמש בכותרות בולטות ולהביא בחשבון הדגשים בתוך הטקסט של משפטי מפתח. הבלטות תוכן אלו מאפשרות לגולש להבין את התוכן של העמוד הסריקת ראשונית של התוכן, ללא צורך בהתעמקות בטקסט. גולשים נוטים להעריך אתרים שאינם מבזבזים את זמנם, אם במבט ראשון הגולש יבין כי התוכן של העמוד אינו מדבר אליו, הרי שהוא ייתן צ'אנס נוסף וינסה לחפש עמוד אחר שיותר מתאים לצרכיו. אם הגולש צריך להתחיל להתעמק בטקסט ורק לאחר מכן להבין שהוא אינו קשור לתחום העניין שלו, הרי שהתסכול שלו יוביל לנטישת האתר כליל. האלגוריתמים של מנועי החיפוש משתפרים ללא הרף על והופכים חכמים יותר ויותר. מאחר והמטרה שלהם היא לתת למשתמשים את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, אין ספק שלעיצוב אתרים מוקפד ונוח לשימוש תהיה השפעה הולכת וגוברת גם על דירוג האתר.

עיצוב אתרים אפקטיבי
  עיצוב אתרים אפקטיבי יותר מכל דבר אחר נוחות ושימושיות האתר קובעים את הצלחתו. עיצוב חזותי הוא ענין של "טעם וריח", מצד שני אם הניווט באתר לא נוח לא משנה מה איכות התוכן שתשים באתר, ההצבעה ברגלים תהיה כואבת. לכן עיצוב ממוקד משתמש, הפכה להיות הגישה הסטנדרטית על מה כדאי לתת דגש בעיצוב אתרים אפקטיבי?   כיצד הגולש חושב? בעיקרון, הרגלי הביקור של גולשים באתר אינטרנט אינם שונים בהרבה מהרגלי הביקור של לקוחות בחנות. המבקרים ניגשים ישר למדף שמענין אותם. אם הם ימצאו בקלות את מה שמעניין אותם אולי תוכל לעניין אותם להצטרף למועדון הלקוחות שלך או במבצעי קו הקופות שלך רוב המשתמשים מחפשים מידע ממוקד. אם לא תוכל לספק להם את מבוקשם במרחק של קליקים בודדים. הם ימשיכו לחפש במקום שבו הם רגילים למצוא הכל - מנוע החיפוש - בתוצאות החיפוש הבאות בתור. משתמשים יודעים להעריך איכות ואמינות. אם הם מתרשמים כי האתר מעוצב בקפידה, הם יהיו מוכנים לבזבז חלק מזמנם היקר כדי להתעמק גם בתוכן שכתוב בו. אם האתר מעוצב ברישול, גודל הפונטים בו לא אחיד ואין ריווח מספיק בין השורות, איכות התוכן לא תספיק כדי לשכנע אותם להמשיך ולהתאמץ מידי בקריאת הטקסט. מרבית המשתמשים מבצעים סריקה ראשונית של הטקסט ובודקים את הטקסטים המודגשים ואת הכותרות, כדי לקבל מושג כללי על מהות התוכן בעמוד. לכן מומלץ להדגיש לאורך הטקסט את הנושאים העיקריים בהם עוסק המאמר, כדי לא לאבד את הענין של הגולשים בשלב תהליך הסריקה. הדגשה כזו אם היא נעשית בחוכמה מדגישה גם ביטויי מפתח שיסייעו מאוחר יותר בקידום האתר בגוגל. אינטואיציה של גולשים האתגר הגדול ביותר בהפיכת עיצוב אתר לאפקטיבי ואינטואיטיבי עבור המשתמשים מחייב הבנה של הפער בין - מה המשתמשים כבר יודעים מה הם עוד צריכים לדעת? את מרבית המשתמשים לא צריך ללמד כיצד להשתמש בתפריט האתר וגם לא בסרגל חיפוש. הבעיה מתחילה כאשר הם נדרשים למלא פרטים באזורים תוכן שונים ו/או לבצע פעולות בממשקים שאינם סטנדרטים. המרחק בין הידע השוטף ובין הידע הנדרש נקרא פער הידע. משתמשים יוכלו להשלים את מטרתם, כאשר רק לאחר שהידע שהם יגיע לידע הנדרש. כדי לגשר על הפער ניתן ללמד את המשתמש להפחית את מורכבות השימוש, תוך צמצום המרחק הפער משני הכיוונים.באמצעות הסברים מדוייקים מה עליו לעשות, ובכך להגדיל את הידע הנוכחי שלהם, או לחלופין להקטין את הידע הדרוש, על ידי הפיכת הממשק לפשוט וקל מאד להתמצאות. עיצוב הטוב חייב ניהול תשומת הלב של המשתמשים העין האנושית היא מכשיר מאד לא לינארי, ולכן קל יותר להמחיש שינוי ע"ג המסך באמצעות תנועה. זו הסיבה דרך אגב מדוע באנרים של פרסומות כל כך מטרידים אותנו כשאנחנו מבקרים באתרי חדשות לדוגמא. אך מנקודת המבט של ממשק המשתמש זוהי עובדה שכדאי לעשות בה שימוש. מיקוד תשומת הלב של המשתמשים לאזורים ספציפיים באתר באמצעות שימוש מתון של אלמנטים ויזואליים יכול לעזור למבקרים להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בלי לחשוב על איך זה באמת אמו לעשות. השאלה פחות מבקרים יש סימנים, תחושה טובה יותר של האוריינטציה להם את האמון יותר הם עלולים לפתח כלפי החברה לאתר מייצג. במילים אחרות: החשיבה פחות צריך לקרות מאחורי הקלעים, יותר טוב הוא חוויית משתמש אשר מטרתה של השימושיות מלכתחילה. פסיכולוגיה של צבעים האינטרנט הוא מדיום ויזואלי ופסיכולוגי. אולם לשימוש נכון בצבעים יש ללא ספק השפעה פסיכולוגית על המבקרים באתר. בדיוק כפי שאנחנו מקפידים להשתמש במילים הנכונות כדי לשכנע, מומלץ לבחור את הצבעים הנכונים כדי להעביר את המסר הנכון. צבע הרקע של האתר שלך, את צבע הכותרת שלך, את צבע הטקסט שלך, כותרות משנה ועוד כותרות יכול כל השפעה פסיכולוגית על המבקרים. הנה רשימה של כמה צבעים נפוצים איזה סוג של רגש פסיכולוגיים שהם מעוררים אצל אנשים: אדום - מסמל אהבה, תשוקה, סכנה, אזהרה, ריגוש, אוכל, דחף, פעולה, הרפתקאות. כחול - הצבע הכחול משדר אמינות, הצלחה, רצינות, שלווה, עוצמה, מקצועיות. ירוק - קשור לטבע, בעלי חיים, בריאות, ריפוי, חיים, הרמוניה. כתום - קשור לנוחות, יצירתיות, שמחה, כיף, נוער, זמין. סגול - קשורה תמלוגים, צדק, העמימות, חוסר הוודאות, יוקרה, פנטזיה, חלומות. לבן - משדר תמימות, טוהר, ניקיון, פשטות. צהוב - קשור לסקרנות, שובבות, עליזות, שעשוע. ורוד - הוא קשור רכות, מתיקות, תמימות, נעורים, עדינות. חום - קשור לאדמה, הטבע, שבטית, פשטות פרימיטיבית. אפור - ניטרליות, אדישות, שמרנות. שחור - משדר רצינות, חושך, מסתורין וסודיות. פשטות מנצחת "לשמור את זה פשוט", צריכה להיות המטרה העיקרית של עיצוב האתר. אחרי הכל מרבית הגולשים מחפשים מידע ולא עיצוב. מנקודת המבט של הגולשים עיצוב אתרים אפקטיבי הוא לכן עיצוב שמדגיש את הטקסט שעונה בדיוק לשאילתה או לתוכן שהם מחפשים. ללא פרסומות או קוביות תוכן נוספות תואמים. ולכן כדאי לשאוף לפשטות ולא למורכבות. גולשים נוהגים לפעול מתוך אינטואיציה. אם הניווט באתר וארכיטקטורת המידע אינם אינטואיטיביים, יהיה קשה לגולשים להגיע מנקודה לנקודה באתר. לכן מומלץ להשתמש באתר ברמזים חזותיים כגון אייקונים, חצים, צבעים בולטים ואזור חיפוש ברור שיכולים לסייע לגולשים למצוא את דרכם אל המטרה שלהם.

דגשים לעיצוב אתר אינטרנט
עיצוב בעת עיצוב אתר חדש קיימים שני אתגרים משמעותיים: מחד שמירה על לקוח מרוצה, ומאידך יצירת אתר המפיק תוצאות ונוח למשתמשים. תהליך העיצוב רווי בהסחות דעת מצד הלקוח שמעוניין באתר אתר מרשים ובובמסטי, אשר פעמים רבות בא על חשבון נוחות השימוש של הגולשים באתר. עיצוב אתר שימושי דורש הגדרה והסכמה מראש של סדר העדיפויות. חשוב מאד לשלב בין יצירה של אתר שנראה מצוין, ובין אתר שנוח לניווט עבור הגולשים וכפועל יוצא מכך גם נוח לסריקה על ידי מנועי החיפוש. להלן מספר היבטים שחשוב לשקול בתהליך עיצוב האתר: 2. תקשורת ברורה האם היית פעם באתר ובילית בו מספר דקות בהתבוננות בכמה דפים לפני שבכלל הצלחת להבין את מטרת האתר? לעתים אנו נתקלים באתרים שאינם מצליחים להבליט את המוצרים או השירותים שהם מספקים ולרוב אנחנו עוזבים לפני שהגענו לעמודים החשובים באמת שאותם חיפשנו. ישנם הרבה דברים שמעורבים בתקשורת באינטרנט: כותרות, תגים, תמונות, צבעים, סגנונות עיצוב - כולם אומרים משהו למבקר. אתר אפקטיבי ושימושי יעביר בבהירות את המסר שלו למבקרים ובאופן אידיאלי, המסר יהיה עקבי בכל האתר. 6. קלות יצירת קשר אחוז מסוים של מבקרים באתר ירצה ליצור קשר עם החברה. הקלות שבה הם יכולים לעשות זאת תשפיע מאוד על חווייתם באתר. קושי ביצירת קשר דרך האתר יכול להיות מתסכל, ועלול לשלוח מסר ברור למבקר כי אין עניין במשוב שלו ו/או בהתקשרות איתו. בחלק מהאתרים יש רק טופס פניה ללא כתובת או טלפון העדר פרטים מזהים שעביר מסר שהגוף שעומד מאחרי האתר הוא וירטואלי, ללא מסדר או כתובת פיזית, ולכן כדאי להתרחק ממנו. אף אחד מאיתנו לא רוצה לעשות עסקים עם אנשים אנונימיים. בעידן מנועי החיפוש, כל דף באתר יכול להיות הדף הראשון שמבקרים נכנסים דרכו לאתר, ולכן מומלץ לכלול טופס קטן או קישור בולט ליצירת קשר בכל דף. 4. סגנון שמתאים לקהל היעד לכל אתר יהיו אנשים שיאהבו את העיצוב שלו וכאלו שישנאו אותו. אין עיצוב שיוכל לרצות את כולם, אבל עליו להיות מתוכנן להתאים לתחומי העניין של קהל היעד. למרות שאין שני אנשים בעלי דעה זהה לחלוטין על כל סגנונות העיצוב, לאנשים בעלי תחומי עניין דומים או שכבת דמוגרפיה תואמת יהיו דעות דומות לגבי דברים אהובים ושנואים. לסגנון העיצוב של האתר ישנה השפעה מיידית על משתמשים. ייתכן ובדקה הראשונה שייכנסו לאתר כבר ירגישו יותר בנוח אך ורק כתוצאה מסגנון העיצוב. עיצוב שמתאים לסגנון שמתאים למבקר, מהווה מסר מעודן הרומז להם כי הם נמצאים במום הנכון להם. 8. שימוש ב-CSS שימוש ב-CSS מאפיין את תהליך העיצוב של מרבית האתרים המודרניים. אתרים מבוססי CSS מגדילים משמעותית את היכולת לבצע רענון קל לעיצוב האתר מעת לעת, וכן הוא מקטין מאד, את גודל הקבצים של האתר, ואת משך הטעינה שלו, ומאפשר שליטה טובה יותר על המראה של האתר. 10. התאמת העיצוב לכל רזולוציית מסך שונות לתצוגה בסמארטפונים התאמת האתר לכל רזולוציות המסך ולתצוגה בכל הדפדפנים בצורה טובה, היא אחד האתגרים המורכבים ביותר של תהליך עיצוב האתר. אתר שאינו מותאם לדפדפן מסים או שנוצרת בו גלילה אופקית ברזולוציות נמוכות, יגרור חווית שימוש רעה עבור המבקר, 1. ניווט הגיוני וברור כאשר מדברים על שימושיות, הניווט מהווה בדרך כלל חלק מהדיון. ללא האפשרות לנוע בקלות בתוך האתר, אין למבקרים סיכוי גבוה למצוא את מה שהם מחפשים וסביר כי יעזבו במהירות בלי לגלות עוד פרטים על האתר או החברה. ניווט ברור, מצד שני, יקל על המבקרים בתמרון לפי בחירתם באתר. גישת הניווט תלויה מאוד בסוג האתר. בלוגים, לדוגמה, נוטים להיות בעלי ניווט שלא דומה ממש לשום אתר מסוג אחר. מבקר טיפוסי בבלוג יודע כי הכותרות בדף הראשי משמשות כקישורים למאמרים מלאות, קישורי קטגוריה נמצאים בדרך כלל בסרגל הצד וכי ארכיונים מבוססי תאריך יאפשרו לו לדפדף ברשומות ישנות יותר. לאתרי מסחר אלקטרוני תהיה גישה שונה לחלוטין, אשר תתמקד בסיוע למבקרים במציאת המוצרים הנכונים. כל זה מתקשר לשימושיות. כאשר משתמשים מגיעים לסוג מסוים של אתר, הם יצפו לדברים מסוימים. ניווט מהווה חלק חשוב בעניין זה. 3. תוכן מכוון וממוקד קיימת התעלמות מהתוכן המעשי של האתר בהרבה מאד עיצובים של אתרים, למרות שבפועל חייבת להיות לו השפעה רבה על חוויית הביקור באתר. לאתר טוב יהיה קהל יעד ספציפי ותוכן שמיועד להתאים לקהל זה. בין אם התוכן כולל רשומות בבלוג, מוצרים למכירה, תיאורי שירותים, מאמרים מקצועיים, סרטונים, או כל סוג אחר של תוכן, יש ליצור אותו תוך כדי מחשבה על קהל המטרה. עיצוב אתרים שאינו מתמקד בקהל יעד מסויים, דומה לעיצוב ללא בריף מסודר של מודעת פרסומת, והוא יהיה בעל ערך מועט למבקרים. יש לזכור כי המבקרים שמגיעים לאתר, עושים זאת כדי למצוא מידע ותוכן שמעניין אותם. בהנחה שהאתר ממוקד בקהל בעל תחומי עניין דומים, יש לבחון את העיצוב המתאים לתוכן ולקהל היעד של האתר. 5. מניעת הפרעות אתר ממוקד-משתמש לא יכיל הפרעות כמו פרסומות צעקניות או מטרידות, חלונות קופצים, או כל דבר אחר העלול לפגום ביכולת המשתמש לקרוא ולהתנהל באתר. נכון, חלק מפריטים אלו יעילים לשימוש ומנוצלים למטרות מוצדקות באתרים רבים, אך הם פוגעים בחוויית המשתמש. אם העדיפות העליונה שלך היא ליצור אתר המציב את צרכי ותחומי העניין של המשתמש מעל הכל, יהיה עליך להפחית או לבטל לחלוטין הפרעות. בעולם האמיתי, לאתרים יש בדרך כלל מטרות, כמו רווח כספי, שלא תמיד תואמות את הדרישות לשימושיות מרבית. במקרים אלו, תאלץ לפעול לפי מיטב שיקול דעתך, אך היה מודע לכך שכל סוג של הפרעה יכולה לבוא על חשבון חוויית המשתמש. 7. שימוש בפונטים ברורים חוויית המשתמש מושפעת מאוד מהיכולת לקרוא את התוכן באתר. שני אתרים שונים יכולים לספק תוכן זהה לגמרי, אך אם אחד מהם קריא יותר מהשני, האפקטיביות של הראשון תהיה גבוהה עשרות מונים. לרוב המבקרים אין זמן לקרוא את כל התוכן בכל דף, והם סורקים במהירות את הטקסט והכותרות בתוך הדף, ומחפשים הקשרים רלוונטיים. לכן חשוב מאד לדאוג לריווח נכון בטקסט, להדגיש מסרים עיקריים בתוך הטקסט, ולהשתמש בכותרות עיקריות ומשניות בתוך העמוד. 9. זמן טעינה אופטימאלי חשוב מאד לוודא כי זמן הטעינה של האתר הוא נמוך ככל האפשר. לזמן הטעינה ישנה השפעה על הסבלנות של הגולשים ועל חווית הגלישה שלהם באתר. בעת האחרונה גם מנועי החיפוש החלו לבחון את זמן הטעינה ש האתר כאחד הפרמטרים שמשפעיפ על דירוג האתר. על חברת עיצוב האתרים לוודא כי קוד האתר נכתב בצורה אופטימלית גם הביסט של זמן טעינת העמוד, לשפר את קוד ה-HTML, ואת הסקריפטים של האתר, למזער את קבצי התמונות וסרטי הפלאש ככל שניתן, ולכתוב קוד חכם שמשתמש ב-SSI כך שקבצים שנקרא בעבר מהשרת, יוצגו מזכון המטמון של הדפדפן, בפעם הבאה שיהיה