09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
מזה PPC?
PPC, ידוע גם בשם "תשלום לכל קליק", היא צורה של קידום אתרים במנועי חיפוש לפיה המבקרים נחשפים למודעות שנמצאות בצד התוצאות העיקריות . במקרה של לחיצה על המודעה הגולש מופנה לאתר של המפרסם, והתשלום נקבע על בסיס מספר הקליקים.   העלות לקליק יכולה לנוע בין עשרות אגורות למספר שקלים, תלוי בתחרות שיש בין מפרסמים על פרסום באותו הביטוי.   הדוגמה הבולטת ביותר של PPC היא של מנוע החיפוש של גוגל. תוכנית הפרסום של גוגל נקראת Google AdWords. מודעות הפרסום של גוגל מופיעות בדרך כלל בטור צד בצד התוצאות העיקריות ומסומנות בכותרת השם "קישורים ממומנים". לפייסבוק יש תוכנית פרסום דומה המבוססת על כמות קליקים.

טעויות נפוצות בפרסום בגוגל
Google AdWords הוא אמצעי יעיל למשיכת תנועה ממוקדת לאתר אינטרנט. הוא מאפשר לכל מאפשר למפרסמים להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ב-Google (באזור הקישורים הממומנים) בתוך זמן קצר ובכל ביטוי מפתח נדרש. זו הסיבה שמפרסמים רבים סבורים שגוגל היא ערוץ הפרסום הטוב ביותר הקיים באינטרנט שיפיק עבורם תנועה עקבית ואיכותית מידי יום. בעת השקה של קמפיין חדש כדאי לשים לב למספר טעויות נפוצות בפרסום בגוגל שכדאי להימנע מהם:

דפי נחיתה יוקרתיים
דף נחיתה הוא התחנה האחרונה בשרשרת של דפי אינטרנט בהם עובר הגולש עד לשלב בו יוכל לבצע את הפעולה לשמה הוקם האתר (רכישה, רישום וכדומה). במאמר מספר עצות לעיצוב וניסוח של דפי נחיתה יוקרתיים.   דפי נחיתה יוקרתיים: להפוך גולש ללקוח דפי נחיתה הם יעדים וירטואליים סופיים אליהם מגיעים הגולשים מפרסומים שונים, בין אם זה פרסומת שהתקבלה בדוא"ל, באנר או קישור מאתר אחר. דפים אלה צריכים למקד ולרכז את המידע הרלוונטי, ולגרום לגולש לבצע את הפעולה הרצויה, כגון רכישה, השארת אי מייל לקבלת קטלוג, או רישום לשירות. דוגמא טיפוסית לדף נחיתה היא דף תיאור מוצר בחנות מקוונת – הדף האחרון בשרשרת אליו מגיע הגולש על מנת לקבל החלטה על רכישה.

קידום ממומן - כלי אפקטיבי להגדלת מכירות באינטרנט
Pay Per Click או PPC היא הדרך היעילה למשוך תנועה מיידית לאתרי אינטרנט חדשים. לעומת זאת קידום אתרים בתוצאות הרגילות של מנועי לוקח הרבה יותר זמן ודורש מאמץ טכנולוגי רב יותר. PPC היא התשובה הטובה ביותר למשיכת תנועה מיידית מגוונת אך רלוונטית אל אתר אינטרנט. כפי שהשם מרמז - בקידום ממומן התשלום הוא עבור כל קליק בפועל של המבקרים שלחצו על הפרסומת שלך לאחר שהיא הוצגה בעמוד תוצאות החיפוש. לאחר הלחיצה המבקר מועבר אל האתר האינטרנט של המפרסם. בדרך זו קובע מהם המסרים שהוא רוצה להציג לגולשים שמחפשים מידע שמאופיינת בביטויי מפתח שונים. לעיתים מוגדרים דפי נחיתה שונים לביטויים שונים.

קישורים ממומנים
בעוד ששיפור הדירוג האורגני יכול לקחת קצת זמן, קידום אתרים באמצעות קישורים ממומנים היא הדרך היעילה ביותר להביא תנועה מיידית במחיר סביר יחסית. סוג זה של פרסום מאפשר לעסק לבחור את מילות המפתח שבהן הוא רוצה שהאתר שלו יופיע במנועי החיפוש במיקומים בולטים.  קישורים ממונים (PPC ) הם שיטת פרסום חדשה יחסית, אשר בזמן קצת הפכה להיות הדרך המקובלת והדינמית ביותר לפרסם באינטרנט. לדברי חברת המחקר יופיטר ריסרץ הסוכנות בשנת 2010 הוצירו כ - 19 מיליארד דולר על פרסום בקישורים ממונים בארה"ב בלבד, לעומת 2.6 מיליארד דולר בשנת 2004.

תשלום לפי קליק
ככל שעלויות הפרסום הממומן עולות, חברות רבות שמשקיעות בקמפיינים שיווקיים של תשלום לפי קליק - PPC, מחפשות חברות לקידום אתרים כדי לשפר את תוצאות השיווק באינטרנט שלהן על מנת למקסם את החשיפה שלהן בתקציב פרסום נתון. לפרסום לפי קליק יש יתרונות במונחים של הגדלת החשיפה המקוונת של החברה. קמפיין בשיטת תשלום על פי קליק יתחיל כמעט מייד אחרי שהחברה חותמת ומשלמת, והוא ייעלם באותה מהירות כאשר החברה מפסיקה לשלם. דומה הדבר לפעילות פרסום קלאסית החל מלוחות מודעות, דרך פרסומות מודפסות, פרסומות טלוויזיה ועד לשיווק בשיטת תשלום על פי קליק, יש מכנה משותף והוא שהן מקבלות חשיפות בעיני הציבור כל עוד החברה מוכנה לשלם עבורן. אם תפסיק לשלם, הן נעלמות.

פרסום בגוגל
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והפופולארי ביותר האחראי לשלושה מתוך ארבעה חיפושים באינטרנט. כיוון שקיים יחס ישיר בין המיקום בדף התוצאות לבין כמות הכניסות (כלומר, ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר בתוצאות, יכנסו אליו יותר גולשים), קיימת תחרות גדולה על המקומות הראשונים בדף התוצאות של גוגל. פרסום בגוגל, מאפשר למפרסמים להשיג היקף גדול של תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלהם.   דף התוצאות של גוגל מחולק לשניים: בצד ימין מופיעות התוצאות האורגניות, כלומר, תוצאות שמופיעות באופן טבעי בתגובה למילות החיפוש שהוקלדו. בצד שמאל ולעיתים גם במקומות הראשונים בצד ימין (בצבע רקע שונה), מופיעים הקישורים הממומנים, פרסום בגוגל נעשה על ידי ההופעה בעמודים בצד תוצאות החיפוש הרגילות כך שהמפרסם משלם בכל פעם שאחד הגולשים התעניין במודעה שלו ולחץ עליה כדי לקבל מידע נוסף.  שם אחר לשיטת פרסום בגוגל היא Pay Per Click.