09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
קידום אתרים במספר שפות
אנגלית אולי היא השפה הנפוצה ביותר בעולם, ובכל זאת, ישנם מעל 1.5 מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם שאנגלית אינה שפת אמם, מהם מיליארד משתמשי אינטרנט שאינם דוברי אנגלית כלל. זה לא אומר שצריך לתרגם את האתר לכל ניב של שפה, אבל אל הלקוחות העסקיים צריך לדבר בשפה שלהם. מחקרים שנעשו באתרי מסחר אלקטרוני מראים כי יותר ממחצית הצרכנים אינם קונים באתרי אינטרנט שלא כתובים בשפה שלהם.

האתגרים בתהליך בניית אתר אינטרנט
תהליך פיתוח אתר האינטרנט ממוצע לוקח בין חודשיים לכארבעה חודשים מרגע אישור הצעת המחיר ועד להשקה. השלבים העיקריים בתהליך: תכנון ובניית אב טיפוס, עיצוב ופיתוח. השלב הסופי הוא הזנת תוכן ואבטחת איכות. כל צעד הינו חשוב ותורם לאיכותו של המוצר המוגמר. באופן יחסי התהליך דורש מעט השקעה מראש ברמה הבסיסית ביותר, העלויות הכרוכות בתחילת התהליך הן של שם דומיין ואירוח. אפשר לעשות זאת בעלות של 10$ לחודש. ניתן להתקין מערכת ניהול תוכן חינמית, כדוגמת וורדפרס או דרופל, ואף לעצב את האתר בחינם. לחלופין, ניתן לשכור חברת פיתוח אינטרנט כדי לבנות אתר ייחודי עם שלל אלמנטים ייחודיים ומותאמים אישית. ברור שפתרון זה הוא יקר יותר, ומציאת האיזון הטוב ביותר הוא עניין של החלטה.

התמודדות עם אתגר שיווק חוצה פלטפורמות
התמודדות עם אתגר שיווק חוצה פלטפורמות משווקים כיום חייבים לספק תכנים שמותאמים למספר רב של פלטפורמות כגון : אתר אינטרנט, אינטרנט סלולרי, רשתות חברתיות, טלוויזיה וכו'. הצרכן הפך להיות תזזיתי הרבה יותר. כדי להשוות מחירים הוא מחפש בגוגל, שואל ברשתות החברתיות, בודק באתרי קופונים ובאתרי השוואת מחירים ויכול להשיג מידע מגוון מאד של טקסט, וידאו, תמונות, פורומים ועוד. האתגר האמיתי של הגופים המפרסמים הוא לגרום למסר שלהם לבלוט על גבי מגוון הפלטפורמות ולנהל אינטראקציה עם הלקוחות דרך מגוון הערוצים הופך להיות קשה יותר מיום ליום.

הערך המוסף של קידום אתרים
הערך המוסף של קידום אתרים במנועי חיפוש מבוסס על היכולת להגדיל את היקף התנועה הרלוונית לאתר ובעלויות נמוכות יותר לעומת שיטות פרסום אחרות. הופעה בדירוג גבוה של ביטויי מפתח רלוונטים חיונית להגדלת החשיפה של הצרכנים לאתר של החברה ולהיכרות עם המוצרים או השירותים שלה למי שטרם התנסה בתהליך קידום אתרים חשוב לזכור כי התוצאות אינן מיידיות וכי מספר המילים בהן ניתן להתקדם הוא פונקציה ישירה של התקציב.

שיווק באינטרנט ללא מנועי חיפוש
שיווק במנועי חיפוש מטרתו של מאמר זה היא להדגיש שבניית אתר אינטרנט צריכה להביא קודם כל את צרכי הגולשים קודם ורק אח"כ להביא בחשבון את ההתאמות הנדרשות לשיווק במנועי חיפוש. למעשה ותיקי האתרים יודעים להגיד שלא מדובר בגישות סותרות שכן אם הגולשים יאהבו את האתר - מנועי החיפוש יגיבו בהתאם. בעולם האינטרנט שהיה לפני עידן מנועי החיפוש , גולשים היו מגיעים לאתר באמצעות הקלדה ישירה של כתובת האתר בחלון ה-URL של הדפדפן. בהמשך התפתחו אינדקסים שונים שהיו למעשה רשימות של אתרים שמחולקות לפי נושאים וקטגוריות. רשימות אלו עודכנו ידנית והדירוג נקבע או עפ"י סדר ה א'-ב' או פשוט לפי מי ששילם יותר. מנועי החיפוש הראשונים החלו לפעול על בסיס אינדקסים שכאלו ורק בשלב מאוחר יותר התפתחו מנועים חכמים שהחלו לדרג את הרשימות לפי אלגוריתם שבחן את התוכן של כל אתר.

איך לשפר את יחס ההמרה
מרביתנו משקיעים את מירב המאמץ בתחום השיווק באינטרנט, בהגדלת מספר מילות המפתח שבהן האתר מופיע בדף הראשון , וכן בניסיון לשפר בהתמדה את המיקום במילות המפתח הקיימות. ברור שזהו מאמץ חשוב בהצלחת השיווק באינטרנט, אבל מה קורה לאחר שגולשים כבר מתחילים להכנס אל האתר? האם הם מרגישים "בבית"? האם הם יהיו מוכנים להתחיל מערכת יחסים עם החברה? להלן מספר טיפים שיעזרו לשפר את שיעור הלקוחות שבוחרים ליצור קשר עם החברה:

שיפור הדירוג בגוגל
שיפור הדירוג בגוגל - איך להתקדם בתוצאות של גוגל? נכון להיום גוגל הינה מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. Yahoo נחשב למנוע החיפוש השני בחשיבות ואחריו ישנם מנועים נוספים כגון Hotbot, AOL, ו-Netscape, bing ועוד. גוגל משתמשת במגוון של שיטות כדי לקבוע אילו דפים יוצגו בתוצאות בעמוד הראשון. הנוסחה המדויקת היא סוד, אבל יש כמה מרכיבים שעומדים בבסיס הנוסחה. התאמת האתר בהתאם להמלצות של גוגל , תסייע לשפר את המיקום של האתר בתוצאות החיפוש. תהליך כשזה מוכר בשם קידום אתרים או בשמו הלועזי - אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO )

יצירת דף 404 ידידותי לגוגל
למרבית העוסקים בתחום קידום אתרים יצירת דף 404 היא קצת כאב ראש. המשמעות של דף 404, היא למעשה הודעת מערכת שמודיעה על עמוד שאינו נמצא או שהקישור אליו שגוי. שגיאה זו יכולה להתרחש בכל אתר בשל שינוי שם העמוד או שינוי הקטגוריה אליה הוא שייך. האלטרנטיבה להודעת שגיאה יזומה שכזו היא, "זריקת" המשתמש מהאתר וקבלת הודעה מהדפדפן כי הדף אינו נמצא. היתרון בהודעת 404 היא שגם אם הקישור "שבור" הוא נשאר בתוך האתר ויכול להמשיך בגלישה לעמודים אחרים. יתרון נוסף הוא יכולת בקרה טובה יותר על ידי מערכות הסטטיסטיקה שמאפשרת לעקוב אחר הודעות המערכת של 404 ולהבין ממה הן נגרמו.