09-9514276

+ קטגוריית המאמרים
זהות תאגידית
מהי זהות תאגידית? המושג של זהות תאגידית קשור למה שאנו מתייחסים אלו כאשר אנו מדברים על הזהות שלנו, המאפיינים שמבחינים בינינו לבין אנשים אחרים. האישיות והאופי שלנו הם אלה ששומרים על האינדיבידואליות שלנו, אותה אנו מבטאים באמצעות האופן שבו אנו מתנהגים ומדברים, ואפילו באמצעות מה שאנו לובשים. באופן דומה, עסק הופך את עצמו לשונה באמצעות התדמית שהוא מציג לעולם, לדוגמא: באמצעות כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, חוברות, אתר אינטרנט, ביתן בתערוכה ועוד. זהו ביטוי פיזי של המותג של החברה, הרחבה של התרבות שכבר באה לידי ביטוי באמצעות סגנון תקשורת והתנהגות שמוצגים לשמירה על התדמית של העסק.

מיתוג אינטרנטי
קשה להמעיט בחשיבות של פיתוח מותג של חברה. פיתוח מותג, שנעשה בצורה נכונה, הינו בעל השפעה חיובית ארוכת טווח על יכולות השיווק של החברה, חוסנה מפני תקופות כלכליות קשות, היכולת למשוך כוח אדם איכותי, יכולת מיקוח מול ספקים וכו. האמון שלנו בקוקה קולה הוא באיכות ובזמינות המותג. במבט מעמיק יותר בשני פריטים אלה, האיכות נמצאת לכאורה בטעם המובחן של המוצר. קיומו של המותג מבטיח לנו את הטעם הייחודי בכל פעם שאנחנו קונים אותו בכל מקום בעולם.

בניית תוכנית שותפים לאתר אינטרנט
תארו לעצמכם שהייתם ניגשים למשרד פרסום או לעיתון והייתם דורשים מהם לשלם להם רק לפי כמות הפניות שהקמפיין שמפורסם דרכם מניב. מלבד הקושי למדוד את התוצאות , סביר להניח שאף גורם פרסום לא היה מוכן לקחת על עצמו את הסיכון של עלויות הפרסום בתמורה לסיכוי של ההכנסות.   לעומת זאת בעולם הפרסום באינטרנט זו הופכת להיות אחת משיטות הפרסום המובילות. באמצעות תוכנית שותפים בעלי אתרי אינטרנט מוכנים לשקול ברצינות סוגי התקשרות כאלו עם מפרסמים, בעיקר לאור העובדה שהפלטפורמה הטכנולוגית מאפשרת שקיפות במדידת הביצועים והשוואה בין קמפיינים שונים ועל ידי כך ממקסמת את ההכנסות שמתקבלות מהאתר.

פרסונליזציה של אתרי אינטרנט
המשמעות של פרסונליזציה של אתר אינטרנט היא התאמת התוכן הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון. ניתן להשוות זאת למושגים של "שיווק ישיר" או "אחד על אחד" שנמצאים בשימוש בתחום השיווק המסורתי. חשיבה שיווקית זו מנסה לחלק את קהל הלקוחות לקבוצות קטנות ככל האפשר ופונה אליהם באמצעות מסר ממוקד ו/או מוצר שמתאים רק להם, תוך שימוש באמצעי מדיה שמתאים לכל קבוצה, מתוך מטרה לשפר את יחס הרכישות שמבצעת כל קבוצה.

פרסונליזציה - כלי אסטרטגי לשיווק באינטרנט
פרסונליזציה של מסרים לגולש, או בשמה הלועזי Behavioral Marketing היא אחד התחומים המרתקים בתחום השיווק באינטרנט. לא רק בטכנולוגיה, אלא בכלי שיווק יעיל מאד, שיכול לשפר את הביצועים של כל אתר אינטרנט.   תאר לעצמך שיכולת לדעת בדיוק מיהם האנשים שמעוניין לרכוש את המוצרים שלכם ויכולתם לפגוש אותם בדיוק ברגע שהם מוכנים לקנות אותו. מידע זה יכול לשפר מאד את פוטנציאל סגירת העסקאות עבור כל עסק. באמצעות תוכנה מתוחכמת ביותר שמשתמשת בכלים אנליטים יכולים כיום מנהלי שיווק לפרסם מודעות מותאמות בזמן אמת לגולשים שמבקרים באתר, בהתאם לפרופיל התנהגות מסויים שנאסף לגביהם. ככל שמודל המיקוד ההתנהגותי ילך ויתבסס כך ניתן יהיה למשוך לידים יותר איכותיים בזמן אמת.

שלבים בבניית תוכנית שיווק לאינטרנט
השיווק באינטרנט הפך למקצוע הדורש מומחיות וכלים על מנת להשיג רמת תוצאות גבוהה. נהוג לחלק את תהליך השיווק באינטרנט למספר שלבים מחזוריים.   1.הגדרת אסטרטגיה לכל יחידה עסקית האסטרטגיה הארגונית מורכבת מהיחסים בין היחידות העסקיות השונות בארגון. כל יחידה עסקית צריכה להתמקד בהשגת יתרון תחרותי בתחומה. היחידות העסקיות השונות צריכות למצוא תחומי סינרגיה על מנת ליצור יתרונות תחרותיים לקבוצה כולה.

פיתוח אסטרטגיה לשיווק ברשתות חברתיות
פיתוח נכון של אסטרטגיה לשיווק במדיה חברתית האסטרטגיה (SMM) היא למעשה יצירה של חזית שיווקית היכן שהלקוחות נמצאים כיום. האסטרטגיה הנכונה תאפשר לארגון להשמיע את קולו בכלים ובפלטפורמות ובעיקר בשפה שמותאמת למדיה החברתית , לקבל משוב בזמן אמת על המוצרים והשירותים שהוא מציע, ליצור באז מיידי למוצרים ושירותים חדשים, לחזק את הקשר עם הלקוחות ולבנות את נאמנות לקוחות. היתרון הגדול ביישום של אסטרטגית SMM הוא שהיא היישום והתוצאות שלה יכולים להתבצע במהירות ובהשקעה כספית נמוכה יחסית.

קידום אתרים הוא הכרחי אבל לא מספיק
קידום אתרים, הידוע גם בשם "אופטימיזציה למנועי חיפוש" היא פרקטיקה חדשה יחסית בעלום השיווק באינטרנט שנועדה לייעל את מבנה, תוכן והרכב העמודים של אתר אינטרנט על מנת להפוך אותם לרלוונטים בעיני מנועי החיפוש בביטוי חיפוש בעלי משמעות סמנטית. ישנן טכניקות וטקטיקות רבות שמסייעות בשיפור הדירוג במנועי חיפוש. מעבר לענין תוצאות הדירוג של האתר חשוב מאד לשים לב גם מה עושים הגולשים אחרי שהם נכנסים לאתר. אומנם קשה להכנס לראש של כל אחד מהם ולהבין מה הוא חשב על האתר כשהוא ביקר בו ומדוע הוא החליט להשאיר פרטים או לנטוש בשלב מוקדם, אולם אפשר לשקלל את התנהגות הגולשים לכלל מדד אחד שמודד המרות. כמה גולשים מבין אלו שנכנסו לאתר החליטו להשאיר פרטים/לרכוש / להוריד קבצים/ להרשם לניוזלטר, וכו. הדרך הנכונה להסתכל על פעילות אתר אינטרנט היא כמכלול של חלקים שכל חלק הוא בנתיב שאמור להוביל את המבקרים באתר למטרה מסוימת - המרה. כל עמוד שאליו מגיע הגולש צריך להיות מעוצב במטרה להדריך את המבקר אל השלב הבא בנתיב שסופו הוא נקודת ההמרה הרלוונטית (עמודי מוצרים, עגלת קניות, צור קשר וכו..). הנתיב חייב להיות ברור ומסומן גם לגולש. שלב 1: בנה את נתיב ההמרה בדיוק כמו לכל סיפור טוב. לביקור באתר האינטרנט צריך לתכנן התחלה, אמצע וסוף. כל השלבים צריכים לעבוד יחד כדי להביא את המבקר אל המטרה הסופית. יחד עם זאת נקודת ההתחלה אינה בהכרח דף הבית. למעשה, בעידן מנועי החיפוש כל עמוד באתר יכול לשמש כדף נחיתה ( Landing Page ) אם התוכן שבו הוא הקולע ביותר להגדרת החיפוש של הגולש. סוגיה זו הופכת את תכנון נתיב ההמרה, למעט יותר מורכב, אבל לא בלתי אפשרי. כל דף חייב להיות בעל יכולת לסמן לגולש נתיב חדש אל עמודי מידע קריטיים/ מוצרים נבחרים/ עמוד צור קשר , ובכך לשמש טבעת חיונית בשרשת ההמרה. שלב 2: יצירת נתיבים המרה חלופיים לא כל המבקרים הם בעלי אותם רצונות וצרכים, לכן למרות התכנון של נתיב רצוי, יהיו מבקרים שיחליטו לנווט לעמודים פנימיים שונים מאשר הנתיב ה"מומלץ" שמסומן באמצעות אייקונים בולטים, חצי הכוונה וכו. יהיו מבקרים שירצו לעבור מעמוד הנחיתה אל עמוד אודות החברה, אחרים ירצו לעבור לעמודי ההמלצות/רשימת לקוחות, אחרים ירצו לקרוא את תנאי השימוש באתר. כדאי תמיד להוסיף לאתר בר ניווט עליון שיסמן לגולש את הנתיב עליו הוא נמצא ( bread crumb ) כך שיוכל ללכת אחורה או קדימה במידת הצורך ובכל מקרה בכל העמודים כדאי לסמן גם אפשרות כניסה אל הנתיב המרכזי (לדוגמא אייקון שמוביל אל השירות או המוצר העיקריים) , על מנת למצות את האפשרות למשוך את הגולש להשאיר פרטים, לפני שהוא מאבד עניין באתר. שלב 3: בדיקת איכות, תחזוקה והוספת נתיבים יעילים חדשים שימוש ב Google Analytics מאפשר לסמן את נתיבי ההמרה הקיימיים ולעקוב אחריהם על מנת ולבדוק איזה מהם מראה ביצועים טובים יותר. באמצעות ניתוח הנתיבים ניתן לבדוק האם יש כשלים בחלק מהשלבים , האם ישנה נטישה גבוהה מידי בחלק מהמקומות או האם יש צורך לבטל חלק מהשלבים כדי להפוך את תהליך ההמרה ליעיל יותר. החוכמה האמיתית היא להמשיך ולפתח הזדמנויות חדשות לשיפור התהליך, לבחון אותם ולהתאים נתיבים שונים לקהלים שונים , תוך בחינת מגמות בנתיבים הקיימים. לסיכום קידום אתרים, הוא רק חצי הכוס של פעילות השיווק באינטרנט. עידוד המשתמש ליצירת אינטראקציה עם האתר היא החצי השני שמהווה אתגר לא פשוט בעיקר בשל העובדה שלכל גולש ישנן העדפות וצרכים אחרים. הבנת קהל המטרה ופיתוח כלי מעקב וניתוח יאפשרו לפתח ולשפר את נתיבי ההמרה באתר ובכך לשפר את ההכנסות ממנו לאורך זמן.