+ קטגוריית המאמרים

טכניקות עיצוב לשיפור ה- UX

טכניקות עיצוב לשיפור ה- UX

זה לא סוד שהשימוש בסמארטפונים הוכפל בחמש השנים האחרונות, והוערך השנה בכ -8.3 מיליארד משתמשים. זה אומר לנו בבירור היכן תשומת הלב של אנשים וכמה חשוב לתת דגש לחוויות גלישה מקסימלית עבור אותם משתמשים.  

 

ישנם הרבה ניסיונות בשנים האחרנות למצוא עיצוב אחד אידאלי שמותאם לכל סוגי המכשירים כולל : גלילה מקבילה, פריסות לא מסורתיות של העמוד ושיפור נגישות במצב כהה. עם זאת, יש כמה דברים פשוטים שאפשר לשפר בקלות בכל אתר.   

 

 רעיונות לא שגרתיים לשיפור UX בגלישה במכשירים ניידים

 
חשיבה מחודשת על תפריטי ניווט

מיקום התפריט הראשי והמשני הוא משמעותי במיוחד כאשר הגולשים מרבים להשתמש באגודל שלהם לצורך גלישה בסלולר וככל שמסכי הסמארטפונים מתרחבים, טווח האגודל מוגבל יותר. לכן, כדאי שכפתור התפריט יהיה בולט, ממוקם בחלק העליון הימני וייפתח על פני כל המסך כדי לאפשר התמצאות מהירה ונוחה .  

 

כאשר יש תפריטים ארוכים במיוחד ניתן להשתמש בניווט "גלגלת" הכוונה היא לניווט כפיצ'ר שמוכר יותר כאשר רוצים לבחור תאריכים/שנים, באפליקציות סלולריות אחרות. גלגלול התאריך מציג במרכז את התאריך המתאים הנבחר בלי צורך להציג את כל האופציות.   באמצעות הגלגלול ניתן לנוע קדימה ואחורה תוך שימוש באמצע אחת ללא מאמץ מיוחד ובעיקר תוך חווית משתמש נעימה מאד.
  
Shot 068 - Date Picker Scroll | Mobile web design, Web design, App design

 

 

 

 
OMNI SWIPE

פתרון נוסף לכפתורי אישור שקשה להגיע אליהם (או ניווט, לצורך העניין) נמצא ב- Omni Swipe . אמנם תפיסה זו מיועדת להתאמה אישית של ממשק המשתמש של הטלפון החכם, אך ניתן להתאים אותה גם ליישומים עצמאיים.  

 

בעוד שרוב כפתורי הניווט פותחים את התפריט בצורה אופקית או אנכית, Omni Swipe מאפשר למשתמשים לגשת לפקדים בטווח התנועה של האגודל. זה פותר את האתגר המורכב ביצירת פתרון אישור לכל רוחב המסך, מכיוון שללא קשר לגודל, האלמנטים הניתנים לפעולה יופיעו מתחת לאגודל המשתמש.  

Omni Swipe APK 2.47 - download free apk from APKSum


 

 Gamifying חווית המשתמש 

במחקר שערך בשנת 2020, 65% מהנשאלים בארה"ב אמרו כי השתמשו בסמארטפון לקניות מקוונות בשנה האחרונה . זה אומר ששיפור ה - UX באתרי מסחר אלקטרוני ידרוש התאמות חדשות ויצירתיות . יחד עם זאת מבחינת עיצוב רספונסיבי, אפשר לאמר שכל פלטפורמות המסחר האלקטרוני המודרניות, כבר מותאמות בצורה דומה לתצורה במכשירים ניידים. אחת המגמות החדשות היא להוסיף משחקיות לחווית המשתמש. למשל השתתפות בהגרלה במקרה שנראה שהלקוח "ממתין" יותר מידי זמן ללא התקדמות בתהליך הקניה או שבכוונתו לנטוש את עמוד הקניה ללא תשלום. דוגמא - משחק גלגל מזל, המשולב בתהליך הקניה. 
https://spintowindemo.myshopify.com/collections/frontpage/products/brushstroke-cami


דוגמא נוספת - אפליקציית ההמתנה של וולט

וולט היא אפליקציה מוכרת מאד בישראל בתחום משלוחי מזון.  כדי לשפר את חוויית המשתמש בזמן ההמתנה למשלוח פיתחה החברה חווית ההמתנה משחקית. לאחר סיום ההזמנה מופיע שעון שמודד את זמן הגעת השליח. לחיצה על השעון תפעיל משחק ARCADE שמוגבל בזמ. ככל שתשחקו במשחק יותר תוכלו ליותר הנחות והטבות במשלוחים הבאים.
אמנם תכונה פשוטה, אבל היא משחקת ישר בפסיכולוגיה האנושית. למרות שאלמנט הגיימינג לא מוריד את תחושת הרעב שלך, זה עוזר לך להעביר את הזמן מהר יותר.  


 

ויזואליזציה גרפית של נתונים 

המחשה גרפית של נתונים, משולבת באנימציה הינה דרך מצויינת לשפר את חווית המשתמש, החל מתצוגת מפות, איקוניגרפיה, נתונים סטטיסטיים , דאשבורד של נתונים, הינם כלי שימושי ומצויין בכל אפליקציית מסחר אלקטרוני, פיננסים בריאות וכמעט כל סוג של שירות. 
Banking app dashboard for shared economy era | Banking app, Sharing  economy, Banking

 

אינטראקציות וידאו

למגפת Covid-19 הייתה השפעה עצומה על חיינו. הריחוק החברתי והתקשורת בZOOM הפכו לכורח עבור כולם. נקווה שלאחר החיסון, נתחיל לחזור לחיים הרגילים שלנו. יחד עם זאת, ברור שבבת אחת התחלנו להשתמש בשיחות וידאו עם בני משפחה, חברים ולקוחות. אין ספק שבאפליקציות ואתרים רבים יוטמע אזור שמאפשר שיחת וידאו ו/או צ'אט מהיר עם הלקוחות.

 

 

פתרונות חדשים לשיפור חווית המשתמש במכשירים ניידים ימשיכו להתפתח בעתיד הקרוב. 
מומלץ לעקוב אחרי בלוגים ומאמרים בתחום ומידי כמה חודשים לרענן את האתר או האפליקציה בהתאם על מנת להמשיך ולשמור על עדכניות וכמובן לשפר האינטראקציה עם הלקוחות שנחשפים גם הם לשיפורים הללו ומצפים לקבל אותם באתרים שהם משתמשים בהם.