+ קטגוריית המאמרים

עיצוב קונספט לאתר אינטרנט

עיצוב קונספט לאתר אינטרנט

האתר הוא כרטיס הביקור של הארגון. ככל שהוא יהיה מזמין ונוח יותר למשתמשים, כך יהיה גם הרושם הראשוני שהוא יעביר לגולשים על החברה. משתמשים שירגישו שהחברה "מעגלת פינות" באתר האינטרנט שלה, ייטו לחשוב כך גם על המוצרים והשירותים שלה.

 

מטרת עיצוב קונספט היא ליצור אתר שיענה על הצרכים של הקהל המיועד לו ומשיג את מטרותיו.

 

עיצוב קונספט גרפי מורכב מארבעה שלבים:

  1. הגדרת מטרת האתר, המטרות וקהל היעד שלו.
  2. ביצוע מחקר לזיהוי מג trends ושיטות עבודה מומלצות.
  3. יצירת מפת אתר ו-wireframe לארגון המבנה והתוכן של האתר.
  4. עיצוב מושך ויזואלית וקל לניווט, עם ממשק ידידותי למשתמש וקריאות ברורות לפעולה.

בסופו של דבר, המטרה העיקרית של עיצוב קונספט היא ליצור אתר אינטרנט שיעביר את המסר שלו לקהל היעד שלו בצורה יעילה, עונה על צרכי המשתמשים שלו ומשיג את המטרות המיועדות לו.

 

מטרות נוספות של בחירת קונספט עיצוב לאתר אינטרנט:

  • עיצוב מושך מבחינה ויזואלית: בניית אתר אינטרנט צריכה להיות אסתטית ומקצועית, באמצעות שימוש בצבעים, טיפוגרפיה, תמונות וגרפיקה איכותיים כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים. חשוב שהעיצוב יהיה רלוונטי לקהל היעד של האתר.
  • שימושיות וקלות ניווט:האתר צריך להיות קל לשימוש ולנווט בו, כדי שהמבקרים יוכלו למצוא את המידע או השירותים הדרושים להם בקלות.
  • מיתוג וזהות ויזואלית:העיצוב צריך להתאים למיתוג ולזהות החזותית של האתר.
  • רספונסיביות סלולרית:העיצוב צריך להיות מותאם למכשירים ניידים, כדי שהאתר יהיה נגיש ונוח לשימוש גם בסמארטפונים וטאבלטים.
  • חווית משתמש חיובית:העיצוב צריך ליצור חוויה חיובית למבקרים, כדי שיחזרו לאתר בעתיד.

 

דוגמאות:

  • אתר מסחר אלקטרוני צריך להיות מעוצב בצורה מושכת וקלה לניווט, כדי שהלקוחות יוכלו למצוא את המוצרים או השירותים שהם מחפשים בקלות.
  • פורטל מידע צריך להיות מעוצב בצורה נוחה לקריאה וגלישה, כדי שהמשתמשים יוכלו למצוא את המידע שהם מחפשים במהירות.
  • רשת חברתית צריכה להיות מעוצב בצורה אינטראקטיבית ומהנה, כדי לעודד את המשתמשים ליצור קשר אחד עם השני.
  • גלריית תמונות צריכה להיות מעוצב בצורה אסתטית ומעניינת, כדי שהמשתמשים יוכלו ליהנות מהתמונות.

 

עיצוב ואישיות המותג

מותגים הם כמו אנשים. אנחנו אוהבים מותגים מסוימים כי יש להם "אישיות". אישיות זו היא מה שמאפשר לנו לצפות ממותגים לתכונות ואיכויות מסוימות בכל פעם שאנחנו פוגשים אותם.

בהרבה מקרים אנחנו צורכים מותגים כי הם עוזרים לנו לתקשר את התכונות שלנו כלפי הסביבה. אנחנו רוצים להתחבר למותגים שאנחנו חושבים שהם מבטאים את הערכים והאמונות שלנו.

עיצוב אתרים הוא דרך מצוינת להגדיר את אישיות המותג. העיצוב יכול לעזור לנו לעורר את הרגשות הנכונים אצל קהל המטרה, לדבר בשפה הנכונה ולציג את הייחוד של המותג.

על מנת לפתח אישיות למותג חשוב לחשוב עליו כמו על דמות. מה הם המטרות שלו? מה הם הערכים שלו? מה הם התכונות שלו?

מותג שאינו ממוקד בשווקי היעד שלו הוא ככל הנראה מותג נעדר אישיות.

 

בניית קונספט ויזואלי חזק

לאחר פיתוח אישיות המותג, מתחיל שלב העיצוב. בשלב זה, חשוב להשתמש במסרים מילוליים וויזואליים כדי להעביר את תחושות והתכונות של המותג.

עיצוב אתרים דורש דמיון וחדשנות. כדי ליצור קונספט חזק, יש צורך ברעיון יצירתי. הרעיון היצירתי מגדיר מחדש את חווית הלקוח. לדוגמה, סטארבקס שינתה את ההגדרה של חוויית הקפה על ידי התייחסות לחוויה כאל "המקום השלישי", כלומר מקום נוסף למעט הבית או העבודה שבו הלקוח יכול להירגע ולהרגיש חלק מקבוצה.

חדשנות שימושיות היא סוג חשוב של קונספט מוצלח. קונספט מוצלח הוא קונספט שפשוט עובד והופך את הניווט באתר לקל יותר.

תהליך עיצוב אתר אינטרנט לא דורש להמציא את הגלגל מחדש. לעיתים, הפשטות היא הדרך הטובה ביותר להעביר את תכונות המותג. לדוגמה, תומס אדיסון לא המציא את התאורה החשמלית, הוא רק הפך אותה לנוחה ופרקטית לשימוש ביתי.