+ קטגוריית המאמרים

פרסונליזציה - כלי אסטרטגי לשיווק באינטרנט

פרסונליזציה - כלי אסטרטגי לשיווק באינטרנט

 

שיווק התנהגותי הוא אסטרטגיה שיווקית הכוללת ניתוח והבנת התנהגות הצרכנים על מנת להתאים את מאמצי השיווק לצרכים ולהעדפות הספציפיות שלהם. זה כרוך בשימוש בנתונים שנאספו מהתנהגות צרכנים כדי ליצור קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית שיש להם סיכוי גבוה יותר להדהד עם קהל היעד. בכל הנוגע לפיתוח אתרים, שיווק התנהגותי ממלא תפקיד מכריע ביצירת אתר אינטרנט שהוא לא רק מושך מבחינה ויזואלית אלא גם יעיל מאוד בהמרת מבקרים ללקוחות. בפוסט זה נסקור מקרוב את תפקידו של שיווק התנהגותי בפיתוח אתרים וכיצד ניתן להשתמש בו כדי ליצור אתר יעיל יותר.

 

מה זה שיווק התנהגותי?

 

שיווק התנהגותי כולל איסוף נתונים על האופן שבו צרכנים מקיימים אינטראקציה עם מותג ועם המוצרים או השירותים שלו. נתונים אלה יכולים לכלול מידע על היסטוריית הגלישה והרכישות שלהם, ההעדפות שלהם והדמוגרפיה שלהם. על ידי ניתוח נתונים אלה, משווקים יכולים ליצור קמפיינים ממוקדים שיש להם סיכוי גבוה יותר להדהד עם קהל היעד.

שיווק התנהגותי יכול ללבוש צורות רבות, כולל מודעות מיקוד מחדש, קמפיינים מותאמים אישית בדוא"ל והמלצות למוצרים. לדוגמה, אם לקוח גלש לאחרונה במוצר מסוים באתר, ניתן להשתמש בשיווק התנהגותי כדי להציג לו מודעות למוצרים דומים או להציע לו הנחה ברכישה הבאה.

מיהו האורח שנכנס כרגע לאתר?

פרופיל המבקר הוא אוסף של תכונות שניתן לאסוף על כל גולש שנכנס לאתר בהתאם לדפוסי הגלישה והמידע שנצבר בדפדפן שבו הוא גולש בטרם הוא נכנס לאתר. כאשר מבקר לוחץ על קישור במנוע חיפוש ועובר לעמוד אחר, פרופיל הגלישה שלו מתעדכנים בזמן אמת והוא כולל את הפרטים הבאים: כתובת הIP - ממנה הוא גולש , העמוד או מילת המפתח ממנה הוא מגיע , מיקום גיאוגרפי, הדפדפן ומערכת ההפעלה בהם הוא משתמש וכו.

מהו המסר האישי שאתה רוצה להעביר לו?

לאחר ניתוח פרופיל הגולש, חשוב להגדיר מהו המסר שרוצים להעביר לו. לדוגמה, אם זוהה גולש שנכנס לאתר דרך מילת החיפוש "נעלי ספורט בזול", ניתן להבין כי המוטיבציה העיקרית שלו היא המחיר , ללא דגש מיוחדעל מותג מסוים. גולש זה צריך להיחשף במהירות האפשרית לעמוד המבצעים באתר. אם הוא נכנס דרך תוצאות החיפוש הממומן, כראה שהוא יגיע לאחד העמודים הכלליים של קטגוריית נעלי הספורט או במקרה פחות טוב לעמוד הבית של האתר. הנתונים ומחירים שהוא ירה שם אינם בדיוק מה שהוא מחפש. אם לא יוצג לו באנר שמראה לו בדיוק היכן נמצא המבצע הכי טוב באתר הרי שהוא יאבד עניין במהירות. בנוסף גם אם הוא החליט לשוטט קצת באתר תמיד צריך לזכור את המוטיבציה הראשונית שלו ולהציע לו הפניה ויזואלית בולטת לעמוד שרלוונטי מבחינתו.
הדבר נכון גם לתוצאות הקידום האורגני. פעמים רבות מאמץ הקידום מתמקד בקידום עמוד הבית או עמוד פנימי בביטוי מוגדר - נניח נעלי ספורט. ייתכן כי גם הביטוי נעלי ספורט בזול קודם כתוצאה מתוכן נוסף שקיים באותו העמוד. התוצאה מבחינת הגולש היא אותה התוצאה, הוא מגיע לעמוד תוכן שאינו בהכרח מכיל את התוצאה האופטימלית שקיווה להשיג.

שיווק התנהגותי ופיתוח אתרים

לשיווק התנהגותי תפקיד חשוב בפיתוח אתרים מכיוון שהוא מאפשר למעצבי אתרים ליצור אתר אינטרנט שמותאם לצרכים ולהעדפות של קהל היעד. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות צרכנים, מעצבי אתרים יכולים ליצור אתר שיש לו סיכוי גבוה יותר להמיר מבקרים ללקוחות.

הנה כמה דרכים בהן ניתן להשתמש בשיווק התנהגותי בפיתוח אתרים:

התאמה אישית
התאמה אישית היא אחד היתרונות המרכזיים של שיווק התנהגותי. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות צרכנים, מעצבי אתרים יכולים ליצור אתר שמותאם לצרכים ולהעדפות האישיות של כל מבקר. זה יכול לכלול המלצות מוצר מותאמות אישית, דפי נחיתה מותאמים אישית והצעות ממוקדות.

לדוגמה, אם מבקר גלש בעבר בקטגוריה מסוימת של מוצרים באתר אינטרנט, האתר יכול להשתמש במידע זה כדי להראות לו מוצרים הרלוונטיים לתחומי העניין שלו. זה יכול לעזור להגדיל את הסבירות שהמבקר יבצע רכישה.

חוויית משתמש
שיווק התנהגותי יכול לשמש גם כדי לשפר את חווית המשתמש באתר. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות צרכנים, מעצבי אתרים יכולים לזהות אזורים באתר שגורמים לבלבול או תסכול למבקרים. זה יכול לכלול בעיות כמו זמני טעינה איטיים, ניווט לא ברור או קושי במציאת מוצרים.

על ידי טיפול בבעיות אלו, מעצבי אתרים יכולים ליצור אתר ידידותי יותר למשתמש וקל יותר לניווט. זה יכול לעזור לשפר את חווית המשתמש הכוללת ולהגדיל את הסבירות שהמבקרים יבצעו רכישה.

אופטימיזציה של שיעור המרות
שיווק התנהגותי יכול לשמש גם כדי לשפר את יחס ההמרה של אתר אינטרנט. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות צרכנים, מעצבי אתרים יכולים לזהות את הגורמים שסביר להניח שישפיעו על המבקרים לבצע רכישה. זה יכול לכלול גורמים כמו המלצות למוצרים, הוכחה חברתית והודעות דחיפות.

על ידי אופטימיזציה של גורמים אלו, מעצבי אתרים יכולים ליצור אתר אינטרנט יעיל יותר בהמרת מבקרים ללקוחות. זה יכול לעזור להגדיל את ההכנסות הכוללות של האתר ולשפר את החזר ה-ROI של מאמצי השיווק.התאמה אישית של מסרים על סמך מילות מפתח שבהן הוא השתמש בגוגל ונכנס לאתר היא דרך יעילה נוספת ליצור מסרים רלוונטיים וממוקדים יותר עבור המבקרים באתר. 

היישום הטכנולוגי

השלב הראשון של היישום הטכנולוגי, דורש ניתוח הן של האסטרגטגיה העסקית והן של הטקטיקה שמתורגמת לביטויי מפתח דרכם מגיעים גולשים לאתר. השילוב בינם דורש נעשה באמצעות כלי טכנולוגי שיודע להציג את המסר המתאים לאחר שזוהה פרויפיל משתמש שרלוונטי למקרה שהוגדר מראש.

היישום הטכנולוגי ידרוש ככל הנראה שינוי בעיצוב ממשק המשתמש, על מנת להוסיף אזור שניתן להציג בו מסרים מותאמים אישית בכל עמוד. תכנון המיקום של האזור הדינמי - האישי הוא חשוב מאד. מצד אחד אסור שהוא ישתלט על העמוד, מצד שני הוא צריך להיות מספיק בולט, כמו מורה דרך טוב שאמור ללוות את הגולש לחוף המבטחים גם כאשר הוא "הולך לאיבוד" וגולש לעמודים אחרים באתר.

המפתח ליישום מוצלח של אפלקציית Behavioral Marketing, היא בהתחלה על ידי יעדים הניתנים להשגה פשוטה, ואם הזמן לפתח עוד ועוד מקרים ותגובות על פי הניסיון וצורך ביצירה של פרופילים חדשים של גולשים שנכנסים לאתר.


תוכן דינמי
שימוש בתוכן דינמי באתר  כדי להציג הודעות או הצעות שונות למבקרים בהתבסס על מילות המפתח לחיפוש בהן השתמשו כדי למצוא את האתר . לדוגמה, אם מישהו חיפש את "נעלי הריצה הטובות ביותר לנשים", תוכל להציג לו דף עם תוכן ומוצרים המיועדים במיוחד לנעלי ריצה לנשים.


להלן מספר דוגמאות :

Amazon : אמזון היא דוגמה מצוינת לחברה שמשתמשת בתוכן דינמי כדי להתאים אישית את חווית הקנייה ללקוחותיה. כאשר משתמשים נכנסים לחשבון אמזון שלהם, מוצג להם דף בית מותאם אישית הכולל מוצרים וקטגוריות על סמך היסטוריית הגלישה והרכישות שלהם. אמזון משתמשת גם בתוכן דינמי בדואר אלקטרוני כדי להמליץ על מוצרים על סמך היסטוריית הגלישה והרכישות של המשתמש.

Netflix: נטפליקס משתמשת בתוכן דינמי כדי להתאים אישית את ההמלצות שלה למשתמשים. על ידי ניתוח היסטוריית הצפייה, הדירוגים וההעדפות של המשתמש, נטפליקס מסוגלת להמליץ על תוכן המותאם לתחומי העניין שלו. זה עוזר למשתמשים לגלות תוכן חדש שסביר יותר שהם ייהנו ממנו ומשאיר אותם מעורבים בפלטפורמה.

Sephora: Sephora משתמשת בתוכן דינמי כדי להתאים אישית את המלצות המוצרים והמבצעים שלה ללקוחות. על ידי ניתוח היסטוריית הגלישה והרכישות של לקוח, Sephora מסוגלת להמליץ על מוצרים והצעות הרלוונטיות לתחומי העניין וההעדפות שלו. זה עוזר להגביר את המעורבות והנאמנות בקרב הלקוחות, ויכול להוביל להגדלת המכירות.


דפי נחיתה מותאמים אישית
הצגת דפי נחיתה מותאמים אישית עבור מונחי חיפוש ספציפיים שמובילים מבקרים לתוכן או להצעות רלוונטיות ביותר. זה יכול לשפר את החוויה שלהם ולהגדיל את הסבירות להמרה.

איסוף מידע על משתמשים הוא נושא שמצוי במחלוקת ולכן יש להשתמש בו במשורה. אולם יחד עם זאת גם לגולש יש עניין לקבל במהירות ת המידע הנחוץ לו ללא נבירה בהררי מידע שנמצאים כיום בכל אתר. פרסונליזציה , שמיושמת כהלכה, יכולה למקד את המסרים של האתר בצרכים הספציפים של הגולש שכרגע נמצא בו , בהתאם לידע מוקדם על העדפותיו וצרכיו של אותו גולש. ההתאמה האישית תספק לו חווית גלישה משופרת שממוקדת ורלוונטית לצרכים שלו.


HubSpot: HubSpot יצרה דפי נחיתה מותאמים אישית להורדות הספרים האלקטרוניים שלה, וראתה עלייה של 55% בהפניות כתוצאה מכך. על ידי יצירת דפי נחיתה ממוקדים במיוחד שתוכננו במיוחד עבור כל נושא של ספר אלקטרוני, HubSpot הצליחה ללכוד יותר לידים ולשפר את שיעורי ההמרה.

Moz: Moz יצרה דף נחיתה מותאם אישית לקורס הכשרת SEO שלה, וראתה עלייה של 48% בהרשמות. על ידי התמקדות ביתרונות הקורס והתייחסות לשאלות וחששות נפוצים, Moz הצליחה ליצור דף נחיתה משכנע ביותר שהניע יותר אנשים להירשם.

Unbounce: Unbounce, פלטפורמת דפי נחיתה, השתמשה בדף נחיתה מותאם אישית כדי לקדם את סדרת הסמינרים הוובינרים שלה וראתה עלייה של 22% בהרשמות. על ידי שימוש בהודעות ממוקדות במיוחד והתייחסות לנקודות כאב ספציפיות של קהל היעד, Unbounce הצליחה ליצור דף נחיתה שהדהד עם משתתפי וובינר פוטנציאליים.

 

מודעות מיקוד מחדש - Retargeting ads
 

מודעות מיקוד מחדש, או שיווק חוזר, הן סוג של פרסום מקוון המכוון למשתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם אתר אינטרנט או מותג. מודעות מיקוד מחדש פועלות על ידי שימוש בקובצי Cookie כדי לעקוב אחר התנהגות המשתמש ולאחר מכן הצגת מודעות ממוקדות למשתמשים אלה באתרים אחרים או בפלטפורמות מדיה חברתית.

המטרה של פרסום מחדש היא ליצור קשר מחודש עם משתמשים שכבר גילו עניין במוצר או שירות ולעודד אותם לבצע פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או יצירת קשר .

מודעות מיקוד מחדש יכולות להיות אפקטיביות מכיוון שהן ממוקדות מאוד ומותאמות אישית לתחומי העניין וההתנהגות של המשתמש. על ידי הצגת מודעות רלוונטיות למשתמשים על סמך האינטראקציות הקודמות שלהם עם מותג, מודעות מיקוד מחדש יכולות להיות משכנעות ומושכות יותר ממודעות גנריות.


להלן מספר דוגמאות הממחישות את היעילות של שיווק מותאם אישית :

eBay: איביי השתמשה במודעות מיקוד מחדש כדי להגדיל את המכירות בקרב משתמשים שנטשו את עגלות הקניות שלהם. על ידי מיקוד מחדש של משתמשים אלה במודעות שהציגו את הפריטים שהם השאירו בעגלה שלהם, eBay הצליחה לשחזר 3.6% מהעגלות הנטושות ולהניב הכנסה נוספת של 34 מיליון דולר. בדומה לאתרי מסחר רבים ebay גם זוכרת את המוצרים האחרונים שהגולש חיפש באתר ומציגה אותם ראשונים בדף הבית שלה.

AdRoll: AdRoll השתמשה במודעות מיקוד מחדש כדי להגדיל את ההמרות עבור לקוח B2B בתעשיית ה-SaaS. על ידי מיקוד מחדש של משתמשים שביקרו באתר הלקוח עם מודעות שהציעו ניסיון חינם, AdRoll הצליח להגדיל את ההמרות ב-60%.

Dollar Shave Club: Dollar Shave Club השתמש במודעות מיקוד מחדש כדי ליצור קשר מחודש עם משתמשים שביקרו באתר האינטרנט שלו אך טרם ביצעו רכישה. על ידי מיקוד מחדש של משתמשים אלה במודעות שהציעו מבצע מיוחד, הצליח Dollar Shave Club להגדיל את שיעור ההמרה שלו ב-64%.


שיווק התנהגותי ממלא תפקיד מכריע בפיתוח אתרים מכיוון שהוא מאפשר למעצבי אתרים ליצור אתר שמותאם לצרכים ולהעדפות של קהל היעד. על ידי ניתוח נתונים על התנהגות צרכנים, מעצבי אתרים יכולים ליצור אתר מותאם אישית, ידידותי למשתמש ויעיל יותר בהמרת מבקרים ללקוחות. כתוצאה מכך, שיווק התנהגותי הוא מרכיב חיוני בכל אסטרטגיית פיתוח אתרים מוצלחת.