+ קטגוריית המאמרים

אתרי Web 2.0

  אתרי  Web 2.0
אתרי Web 2.0 הם אתרי אינטרנט מהדור החדש המבוססים על השבחת המידע על ידי הגולשים עצמם. הופעתם של אתרים מסוג זה גרמה לגדילה משמעותית ומואצת של רשת האינטרנט, ולחדירתה אל חיי היום יום שלנו.

אתרי Web2.0: רמה אחרת של אינטרקציה

אתרי Web2.0 הם אתרים אשר תרומתם לקהל הגולשים מבחינת שלמות ועושר המידע אותו הם מספקים מפותחת על ידי הגולשים עצמם. בלוגים, רשתות חברתיות, מאגרי מידע שיתופי (כגון ויקיפדיה, יוטיוב ואחרים) – כל אלה משתבחים וצומחים כתוצאה מביקורי גולשים, אשר מעשירים ומפתחים אותם. זאת בניגוד לאתרים מהדור הישן, אשר האינטרקציה שלהם עם הגולשים נשארת ברמה הבסיסית של העברת מידע חד צדדית.

משמעותו המדויקת של המונח Web 2.0 , אשר הופיע בשנת 2005,  שנויה במחלוקת, שכן תופעות רבות אשר נהוג לקשר אל אתרי Web 2.0 היו קיימות ומוכרות בעולם האינטרנט שנים רבות לפני שהתחילו לקרוא להם כך. לדוגמא, אתרי מסחר וותיקים כמו Amazon.com איפשרו לגולשים לרשום חוות דעת על המוצרים שלהם עוד בשלהי שנות ה-90. חשוב לציין שהמונח מציין תופעה הקשורה במורכבות האינטרקציה עם הגולשים, ולא בטכנולוגיה, עיצוב, או שפת תכנות.

אתרי Web 2.0 רבים קשורים אחד לשני בתצורות שונות, אשר מציעות לגולשים שירותים שונים ומשודרגים, במקום להציע מידע חדש ומקורי או בנוסף למידע כזה. אתר כמו מדל"ן, לדוגמא, נשען על מידע המפורסם ברשויות המס, באתרי המפות, בשירות זומאפ, באתרים של משרדי ממשלה שונים, וכדומה: ריכוז מידע זה בחבילה אחת ידידותית ונוחה לשימוש מהווה שירות חדש ומבורך עבור גולשים רבים. שירות מאין זה, אשר מבוסס על אתרים אחרים כמקורות מידע בהרכב חדש, נקרא mash-up , ונחשב לאחד מהמאפיינים הבולטים של הדור החדש באתרי אינטרנט.

איפיו נוסף של אתרי Web 2.0 הוא אפשרות להגדרת תחום אישי ברשת, לשימוש בפילטרים או בהגדרות האתרים לקבלת תמהיל מידע אישי וייחודי. דוגמא בולטת בתחום זה היא רשתות חברתיות, המאפשרות לכל משתמש לקבל תמצית מדוייקת של חדשות ועדכונים שפורסמו על ידי חברים מוגדרים. בצורה כזאת כל גולש צופה מדי בוקר בתשדיר חדשות ייחודי שהורכב עבורו בלבד. גם שימוש בתגיות מאפשר לגולשים לקבל מידע מרוכז אודות נושא מסוים באופן מיידי.

נתונים סטטיסטים בתחום האינטרנט מראים, שמספרם של אתרי Web 2.0 בעולם הולך וגדל מדי יום. כך, למשל, נכון לסוף שנת 2011, נרשמו כ-1.5 חשבונות בפייסבוק, וכ- 225 חשבונות בטויטר, אשר כמחציתם פעילים. מספר הבלוגים בוורדפרס מתקרב לכ- 70 מיליון, ובטומבלר לכ- 30 מיליון.

הפופולריות של אתרי Web 2.0 גדלה כל הזמן: מספר הביקורים החודשיים ביוטיוב, למשל, עולה על חצי מיליארד. היקף המידע ברשת הגיע נכון לסוף 2011 ל-1.8 מיליארד ג'יגה, ונמצא במגמת עלייה שהולכת ומתגברת.

לסיכום, הדור החדש של אתרי האינטרנט הוא תופעה חברתית,  המבוססת על כדרור אינסופי של מידע, עיבודו וליטושו על ידי המשתמשים, וגדילתו ככדור שלג ענק. מומחים רבים סבורים כי גדילה מסחררת של רשת האינטרנט גם מבחינת היקף המידע וגם מבחינת מספר אתרים מתרחשב במידה ניכרת הודות להפצתם של אתרי Web 2.0.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט