+ קטגוריית המאמרים

בניית אתרי קהילות

בניית אתרי קהילות

קהילות מקוונות הופכות להיות לערוצי תקשורת משמעותיים ביותר בתקופה האחרונה. בניית אתרי קהילות מתבססת על זיהוי נבון של צרכים הקשורים בהתאגדות של גולשים סביב נושא או סוגיה, ועל מתן מענה לצרכים אלה.
 

רשת האינטרנט מעצבת את אורח החיים של כולנו, במיוחד בתחום התקשורת, שרובה מתרחשת אונליין. קהילות וירטואליות מחליפות את החוגים החברתיים המסורתיים, ובניית אתרי קהילות הופכת למשימה שגרתית ושכיחה. גילו הרך של המונח "קהילה מקוונת" גורם לאי ודאות מסוימת בהגדרתו, ולכן לא קיימים עדיין נתונים סטטיסטיים בנוגע למספר הכולל של הקהילות ברשת. יחד עם זאת, ניתן לומר שקהילה מקוונת היא אתר בו הזנת התוכן מתבצעת על ידי המשתמשים עצמם. פורומים, רשתות חברתיות ובלוגים רבים מתאימים להגדרה, ולכן מדובר במיליוני אתרים פעילים. 
מהן התכונות החיוניות לאתר קהילה?

פעילות חדשות ועדכונים שוטפים (Feed ) - הפצת מידע מותאם אישי בתוך הרשת הוא הבסיס החיוני לחיות של פעילות אתר קהילה. עדכוני תוכן וחדשות הם הדבק שמחזיק את חברי הקהילה מחוברים למקור שמזין אותם. לפעמים דפוס זה התגלגל לתוך דפי פרופיל משתמש, פעמים אחרות הוא מופיע בדף הבית של או לוח מחוונים מותאמים אישית, אבל זה נמצא במיקום המרכזי. קהילה טובה חווה כל מה שיש בגרסה של העדכון של הפעילות. 
 

ממשק משתמש נוח - קהילות מקוונות מונעות על ידי שיתוף ותרומה של תוכן על ידי כל אחד מהמשתמשים. לשם כך, יש צורך בפלטפורמה נוחה שתעזור להם לפרסם את כל סוג של תוכן שהם מעוניינים בכך : תגובת טקסט, תמונה, וידאו. ככל שיהיה יותר מידע אוטונטי כך יהיה עניין לגולשים אחרים לצפות בו. ככל שיהיו יותר צפיות כל המשתמש ירצה לפרסם עוד מידע שתורם לו להרגיש מיוחד ומקובל בקהילה. לשם כך מנהל הקהילה חייב להיות עם יד על הדופק בתקופה בה המידע האישי הוא פחות מעניין וליזום תכנים חדשים כל הזמן כדי להחיות את הקהילה ולהפרות את הרעיונות בה.

 זהות וקשרים חברתיים  - עמוד פרופיל אישי עם גלריית תמונות הוא כמובן הבסיס למידע שהחברים ברשת מצפים לו כדי להכיר את החברים ברשת. הפרופיל האישי עוזר להתגבר על המגבלות והחסמים הוירטואלים ומסייע בבניית אמון וגילוי עניין מצד החברים ברשת. לא כדאי לשלול לשתף מידע מרשתות אחרות כגון טוויטר או פייסבוק, שכן משתמשים שפרסמו מידע ברשת אחת ירצו לשתף אותו במקומות נוספים על פי מידת הרלוונטיות שלו, ללא צורך ביצירה שלו מחדש בכל רשת בנפרד.   

פשטות - שמירה על פשטות היא בעלת חשיבות עליונה בתהליך בניית אתרי קהילות. קהילות הן מורכבות, ולכן חשוב שהשימוש בהם יהיה נוח ביותר למשתמשים. לכאורה ככל שיש יותר אפשרויות בחירה ותכונה - הקהילה יכולה להיות עשירה יותר. בפועל, חשוב לא להציף את המשתמשים בכל אופציה אפשרית. יכולה להתפתח היטב גם אם כל מה שאפשר לבצע דרך הפלטפורמה הוא שיתוף של תמונות, טקסט ווידאו. לא בהכרח צריך לבנות משחקי רשת או אזור למתכוני בישול. 

ייחודיות - שלב הכרחי בבניית אתרי קהילות היא בחינת ייחודיות. בדקו האם קיימות קהילות דומות. במידה והן קיימות, אין צורך לוותר על המיזם, אך נדרש להציע לגולשים אפשרויות שלא קיימות אצל המתחרים. בנוסף או לחלופין, ניתן למקד את נושא האתר. למשל, אם בחרתם בקהילה בנושא מכוניות, ניתן להתמקד ברכבי אספנות ולהוסיף שירות של מודעות קנייה ומכירה של רכבים.

בשלב הזה חשוב מאוד לזהות צרכים, ולכן מומלץ לקחת חלק בדיונים וירטואליים של קהילות דומות, בהם מביעים המשתמשים את דעותיהם אודות תפקוד האתר.


 לסיכום, בניית אתרי קהילות מבוססת על זיהוי של צורך בהתאגדות ותקשורת בין קבוצת אנשים בעלי מכנה משותף. רשת האינטרנט מציעה אין ספור אפשרויות להתאגדות כזאת, תוך גישור על מרחק פיזי בין המשתתפים, על גבולות מדיניים ועל אזורי זמן.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט