+ קטגוריית המאמרים

הצלחה בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני

הצלחה בשיווק באמצעות דואר אלקטרוני
הטרנד החדש של אתרי דילים יומיים מעלה מחדש את השאלה בנוגע ליעילות השיווק בדואר אלקטרוני. אנשים מחכים בשקיקה לקבל כל בוקר את המייל עם ההצעה לדיל היומי מהאתר המועדף עליהם. לאחר שנים של דעיכה בתחום השיווק באמצעות דואר אלקטרוני נראה שהנושא הפך להיות רלוונטי מתמיד.
מי מאיתנו לא נתקל בסיטואציה בה סיימתם לפתח מוצר או שירות חדשים והחלטתם לדוור ידיעה על כך לכל לקוחותיכם, בניתם דף מעוצב ב PDF ושלחתם לכל רשימות התפוצה ב outlook. עברו כמה ימים והתגובות היו מאד מנומנמות. מסתבר שלשיווק באינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני יש חוקים משלו, ולא מספיק להשקיע רק בעיצוב הודעה חד פעמית כדי להצליח בכך.

הנה כמה עצות שאנו נותנים ללקוחות Dreamview אשר שולחים פרסום ראשון של דוא"ל:

הגדרת חשבון דוא"ל חדש
מומלץ להגדיר חשבון דוא"ל חדש כגון This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ולהשתמש בו ככתובת replay למשלוח תגובות מהקמפיין. כדאי לפתוח מייל חדש מאחר וייתכן וחלק ממסני הspam יחסמו אוטומטית מיילים שנשלחים מהם מיילים עם מידע פרסומי, ולא היית רוצה שהמייל האישי שלך ייחסם כתוצאה מכך ולא תוכל להגיע לאנשי הקשר אצל הלקוחות שלך דרך המייל האישי שלך.

QA ראשוני על מיילים מוכרים
מומלץ לשלוח מספר מצומצם של מיילים לכתובות בתוך הארגון או של חברים קרובים, ולקבל מהם תגובות ראשוניות. לעיתים (בעיקר במיילים שנשלחים בעברית) יש בעיית קידוד בחלק מגסאות ה outlook , hotmail וגם gmail.
לעיתי יש בעיה במשלוח תמונות או בהורדת קבצים מצורפים. כדי לבצע QA כדי למנע ממשלוח הודעה שגויה למאות רשומות שלאחריה יהיה צורך במייל התנצלות והשלמה של החומרים החסרים.

חלוקת רשימת התפוצה לקבוצות
חלוקת רשימת התפוצה לקבוצות הינה חשובה מאחר ולא כל האנשים ברשימות שלך מתעיינים באותם הדברים. משלוח תכוף מידי של מידע ללא אבחנה מיהו מקבל המידע, עשוי לעצבן את הנמען, ולגרום לו להסיר א עצמו מהרשימות שלך. ההסכמה לקבל מייל אינה טרווילית , ויש לעשות בה שימוש מאד זהיר.
אם כבר יש לך רשימת תפוצה, כדאי לסנן מילים ישנים, או לשלוח בקשה מחודשת להשאיר אותם ברשימה. אם תשלח יותר מידי הודעות לחשבונות שנסגרו או לחשבונות של אנשים שלא רוצים לקבל את ההודעות - מהר מאד ספקיות האינטרנט יכניסו אתכם לרשימה השחורה שלהן.

תוכנית שנתית למשלוח מיילים
אם זו ההסתערות הראשונה שלכם בשיווק באמצעות דוא"ל, כדאי למתן את ההתלהבות. אומנם מדובר בטכניקה נטולת עלויות כמעט, אבל, מצד שני אם תשלח בכל יום את אותה ההודעה סביר מאד להניח שתשאר עם מעט מאד אנשים שרוצים לקבל ממך הודעות.

לכל היותר "מותר" לשלוח מייל שיווקי אחת לחודשיים. מומלץ גם לציין זאת לגולשים שנרשמים אל רשימת התפוצה דרך האתר מה תדירות התפוצה. מומלץ לשלוח הודעות לפני חגים מרכזיים ולפני אירועים שנתיים גדולים שהחברה עורכת.

מה כדאי לשלוח?
- טיפים שימושיים ומאמרים מקצועיים - שתף את הלקוחות והשותפים שלך בידע מקצועי. זה בדר"כ גם הנושא הפופולארי ביותר בכל ניוזטלר.
- מבצעים מיוחדים - משלוח קופונים למבצעים מיוחדים (בלבד), הודעות על אירועי השקה ייחודיים למועדון הלקוחות, ברכות לחגים מרכזיים, ימי הולדת של לקוחות .
- חדשות ארגוניות - לקבוצת תפוצה של שותפים עסקיים ולקוחות עסקיים שרמת האינטראקטציה איתם גבוהה, מומלץ לשלוח גם את ההודעות לתפוצת חדשות והודעות לעיתונות.

מדידת התגובות
כל פעילות שיווק ובייחוד כזו שבאינטרנט, מחייבת מדידה. מדדים שכדאי לעקוב אחריהם :
 
שיעור פתיחה ההודעות - שיעורי פתיחת ההודעות הם למעשה המדד שמייצג את מספר האנשים שצפו בידיעה. שיעורי צפיה טובים אמורים להיות בטווח של 30 עד 45 אחוזים. משלוח של תוכן איכותי יכול להשיג שיעורי פתיחה בטווח של 45-50 + אחוזים.
 
CTR - שיעור הגולשים שלחצו על לינקים משתנה בגלל גורמים רבים. תדירות משלוח ההודעות ,איכות התוכן, איכות הטיזר שיש בהודעה, והרלוונטיות של ההודעה לכל אחד מהגולשים.

הודעות שחזרו וגולשים שהסירו עצמם מהרשימה - מייל שחזר הוא למעשה הודעה שהמשלוח שלה נכשל. הסיבות יכולות להיות בעיה בשרת ששולח, מייל שגוי, או השרת שלך נחשד כמפיץ SPAM. מספר בקשות הסרה גבוה, מלמד על שימוש לרעה ברשימות התפוצה או על איכות תוכן נמוכה, או שרשימות התפוצה אינן מעודכנות וכי התוכן שנשלח אינו רלוונטי.
 
יחס המרה - אם אתה מוכר מוצר או שירות, המדד האולטימטיבי של האפקטיביות של מסע שיווק בדוא"ל הוא כמה מאותם נרשמים קנו או יצרו פניה. זה המדד להחזר אמיתי על השקעה.
מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט