+ קטגוריית המאמרים

טיפים ועצות לבניית אתרים מצליחים

טיפים ועצות לבניית אתרים מצליחים
חברות רבות משקיעות סכומי כסף משמעותיים כדי לפתח את העסקים שלהם באינטרנט. אבל כמה מהחברות מקפידות על בניית תדמית מותג חיובית ובלתי נשכחת שהצרכנים המקוונים יימשכו אליה לטווח ארוך?
הקדמה

בשנים האחרונות, האינטרנט הפך למרכיב תקשורת משמעותי של הפירמה עם העולם. יותר ויותר חברות משתמשות ברשת כדי למכור ולתקשר עם לקוחותיהן. יחד עם הדחף לבסס נוכחות באינטרנט, חברות רבות מתעלמות מההזדמנויות להוסיף ערך לקשר המיוחד שקיים עם הלקוחות דרך הרשת. בטכנולוגיה הקיימת, קל מאד לבנות אתר אינטרנט, מה שדורש מיומנויות היא שמירה על הדימוי של החברה, בניית המותג וניצול הזדמנויות להגדיל מכירות.


מותגים עוסקים במערכות יחסים, לא בעסקאות

מיתוג עוסק בצרכים רגשיים, מימוש הבטחות והפחתת הסיכון של הקונה. האדם מטבעו קושר קשרים רגשיים עם אנשים אחרים איתם יש לו מערכת יחסים חברית. במרבית המקרים, קשר בין חברים נמשך לאורך הזמן והוא מבוסס על דפוסי התנהגות וערכים משותפים. בניית מותג מצליח מבוססת על בניית מערכת יחסים דומה. ככל שנטיב להבין ולהכיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, יש סבירות רבה יותר שנצליח לשתול את המותג הנחשק במוחם וניצור נאמנות ארוכת ימים (ראה ערך AMAZON). כדי להבין את הקונים הפוטנציאלים צריך לבנות מערכת תקשורת, מדידה וניתוח לאורך זמן – האינטרנט הוא כלי מצוין להתחיל ממנו.

מהם ערכי המותג?

כבני אדם, לכולנו יש מערכות ערכים אינסטינקטיביות שחושלו על ידי התרבות. חלק מהערכים שלנו מתפתחים כתוצאה מהחוויות שעברנו בחיים. חשבו על מותג שאתם אוהבים באופן אישי. מדוע אתם אוהבים אותו, מה אתם מרגישים כלפיו, איזה ערכים יש בו עבורכם?
מותג הוא אוסף ערכים רגשיים והגורם המניע המשפיע ביותר בתהליך הקנייה. זה נכון גם עבור הלקוחות שלכם. בין הערכים שלקוחות מחפשים במותגים ניתן למצוא : הישגיות, עצמאות, הרפתקה, שובבות, שייכות לקהילה, תחרות, שליטה/כוח , יצירתיות, נוחות, תהילה/ סטאטוס. מותג הוא חותם פסיכולוגי של רגשות המבוססות על ערכים, הנעוצים במוחו של הקונה או הקונה הפוטנציאלי וקשורים אל המוצר השירות שלכם.


אחת הבעיות הנפוצות בתהליך בניית המותג ברשת הוא הניסיון להעתיק את המודלים והעיצובים הקיימים במדיה הכתובה אל האינטרנט. מרבית החברות שמות דגש רב יותר על צורות קונבנציונאליות יותר של שיווק להעברת מסרים ויז'ואלים ומתעלמות מהאפשרויות האינטראקטיביות הקיימות ברשת לתקשר עם לקוחות, לשפר את השירות ולבסוף לחזק את המותג.

נקודת המפתח היא זו: המיתוג בעולם המקוון הוא הרבה יותר מהעברת המותג המודפס שלכם לרשת בלבד. כן, הוא כולל תמונת עיצוב גראפי, אבל המותג שלכם בעולם העסקים האלקטרוניים מושפע הרבה יותר מהחוויה האינטראקטיבית שאתם מספקים למשתמשים שלכם. כולם יודעים שהרשת מאפשרת לכם לבנות מערכת יחסים של אחד על אחד עם הלקוחות שלכם.

חשובה יותר היא האיכות של מערכת היחסים הזו. היכולת של אתר האינטרנט שלכם לערב את הלקוחות שלכם ולהקל על מערכת יחסים מתמשכת איתם היא המפתח האמיתי למיתוג מוצלח ברשת. כולנו הושפענו פעם או פעמיים ממאמצי מיתוג רשת מוצלחים ולא מוצלחים. בקיצור, אם זה לא נעשה כהלכה, זה פוגע ביכולת החברה להגדיל את הפעילות העסקית ולשמור על הלקוחות דרך ערוץ הזה.


להלן כמה נקודות שכדאי לזכור כשחושבים על הדרך הנכונה לביסוס זהות מיתוג חזקה ברשת:


1. הכירו את קהל היעד שלכם - חשוב מאוד שעסק ברשת יבצע הערכות נכונות מראש כדי לקבוע מיהם הלקוחות הפוטנציאליים הכי טובים שלו. למשל, יכול להיות שחברת צעצועים או ספקית חלפים למכונות ביצעו מחקרים וניתוחים מיהם הלקוחות הטובים ביותר של בית העסק הפיזי שלהם, אבל האם זה אומר שאלו גם מאפייני לקוחות האון-ליין הטובים ביותר שלהם?

2.אתר האינטרנט שלכם כמקור לאיסוף נתונים - אתרי אינטרנט מאפשרים דרכים רבות לאיסוף נתונים. החל מקבלת משוב פשוטה דרך טופס יצירת קשר, סקר מקוון או הרשמה לצורך קבלת מידע או תמורה אחרת בעלת ערך. כל השיטות האלה יכולות לסייע באיסוף מידע בעל משמעות ותובנות ממוחותיהם של הלקוחות שלכם. זכרו שככל שתדעו, תוכלו לקשור קשר הדוק יותר עם המותג.

3. קידום חווית המשתמש - הפכו את המותג המקוון שלכם לשימושי. בניית אתר אינטרנט אינה כוללת רק עיצוב, מראה ולוגו יפה. היא קשורה מאוד לחוויית משתמש חיובית ושיטת ניווט אינטואיטיבית. ברוב המקרים, המשתמשים רוצים למצוא את המידע הרלוונטי להם אודות מוצרים מבצעים ו/או אינטראקציה עם אנשי הקשר של החברה ואפשרות לסיים את האינטראקציה במהרה. אתר אינטרנט צריך להקל על המשתמש למצוא את המידע הנחוץ לו ולקדם בכך את "חוויית המשתמש".

4. פיתוח שירות לקוחות מתקדם - השתמשו בטכנולוגיה שיוצרת הגדרת מותג חזקה וייחודית. יש מגוון הולך וגדל של web services כגון שירות לקוחות אישי, המאפשר תכונות ייחודיות של שירות לקוחות "בזמן אמיתי".
 

תגיות נוספות : בניית אתרי אינטרנט, עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב אתרי תדמית , הקמת אתר אינטרנט , עיצוב אתר דינאמי



 
מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט