+ קטגוריית המאמרים

מה כולל מסמך איפיון של אתר אינטרנט?

מה כולל מסמך איפיון של אתר אינטרנט?
סוף סוף הגעת למסקנה שאתה צריך אתר אינטרנט חדש או שאתר האינטרנט הנוכחי שלך צריך שיפוץ.
אפילו חיפשת בגוגל "בניית אתרים" ופנית למספר חברות כדי לקבל הצעות מחיר.
עד כאן החלק הקל בתהליך.

מה עושים מכאן?
איך לקבל החלטה עם מי לעבוד?
איך להעריך את היקף העבודה הנדרש ולקבל הצעות מחיר שמשקפות את אותם שירותים?

קשה לקבל החלטות אלו רק על בסיס העיצובים היפים של אתרי חברות בניית אתרים. כדי להפוך את התהליך שקוף יותר לשני הצדדיים נדרשת הכנה של מסמך איפיון לאתר.

למי שזה אינו תחום עיסוקו , קצת מורכב לתכנן ולכתוב את כל הפרטי הפיתוח של אתר האינטרנט, ולא לכל החברות יש תקציבים לשכירת יועץ אינטרנט שידע לעזור בכתיבת מסך איפיון לאתר אינטרנט שמתאים לפרויקט שלכם. האמת היא שזה גם לא נדרש במרבית האתרים הסטנדרטיים. חברות בניית האתרים בדר"כ מאד מיומנות הן בטכנולוגיה והן בתהליכים. החוכמה היא לשאול את השאלות הנכונות.

להלן מספר שאלות שאתה צריך לענות עליהן בעצמך ולאחר מכן להציגן לחברות בניית האתרים שהתרשמת מהן.

מה צריך לכלול מסמך איפיון לבניית האתר?
* מה טיבו של העסק שלך? שירותים? קמעונאות? פורטל מידע?
* מהן המטרות של העסק ומהן המטרות של האתר? הגדלת מכירות? כרטיס ביקור עסקי?
* מיהו קהל היעד שלך? נשים? גברים? ילדים? חתך דמוגרפי? אזור גיאוגרפי?
* מי המתחרים שלך? מה היתרונות או הטכנולוגיות שהיית רוצה לאמץ מהאתרים של המתחרים? או מאתרים אחרים באינטרנט בכלל?
* האם האתר אמור לבצע סליקה של כרטיסי אשראי?
* מה מבנה האתר? האם יש לחברה עץ מוצרים/שירותים? אילו קטגוריות נדרשות להצגת הפעילות שלך?
* האם האתר דורש : גלריית תמונות? מנוע חיפוש פנימי? מערכת סקרים? אזור שירות לקוחות? גלריית סרטי וידאו? פורומים? צ'אטים? רכיבים אחרים?
* אילו רכיבים נוספים הספקים ממליצים לך להטמיע באתר לך? מה משמעות המחיר שלהם?
* האם האתר אמר לתמוך בשיתוף ברשתות חברתיות כגון Facebook, Twitter ?
* אילו טפסים יש באתר?
* היכן יאוכסן האתר? מה עלות האחסון החודשית?

פרק קידום אתרים
האם בהמשך יהי הצורך בתהליך של קידום אתרים במנועי חיפוש? מומלץ לשלב דרישה זו כבר במסמך האיפיון של הפרויקט, כדי לחסוך זמן וכסף בהמשך הדרך.
מומלץ לברר האם לחברה שבונה את האתר יש ניסיון וידע מוכח בקידום אתרים בהנחה שזה ככל הנראה שירות שיהיה בו צורך בהמשך. כדאי לבקש הצעת מחיר משולבת לרבות התחייבות לתוצאות ולהשיג בכך מחיר ושירות יותר טוב,  שכן תהליך קידום אתרים הוא תהליך שדורש איטראקציה גבוהה עם חברת קידום האתרים, ולכן סביר שתקבלו ליחס מועדף גם בכל הקשור לתחזוקה ופיתוח שוטף של האתר.

תקציב
לאחר הכנת מסמך האיפיון לבניית האתר שכולל את כל הדרישות והרכיבים של הפרויט אפשר להתקדם עם שאלות קריטיות נוספות.

* מה התקציב שעומד לרשותך?
* האם יש לוחות זמנים מסויימים בהם האתר צריך להיות גמור?
* האם יש פעילויות אחרות שצריך להשלים לפני התחלת פעילות האתר - למשך התאמות במח' הנהלת חשבונות להזמנות שמגיעות מהאתר? תגבור שירות הלקוחות? 
* האם מעורבים גופים נוספים בתהליך שצריך לשלבם בקבלת ההחלטות ובבניית התקציב : חברת עיצוב חיצונית? משרד פרסום שאחראי על המיתוג ? קופירייטר לכתיבת תכנים?
* מי יהיה מנהל הפרויקט מטעמך בפיתוח האתר?

בקשת הצעת מחיר
לאחר הכנת המסמך הראשוני, יש להפנות אותו ל 3-4 החברות שבחרתם לבחון , ולבקש הצעת מחיר לבניית אתר על בסיס לסעיפים הבאים :

* תקציר המכיל תיאור קצר של הניסיון שלהם בפיתוח אתרים דומים, טכנולוגיה שבה הם משתמשים, מספר עובדים, ובמידת האפשר מידע פיננסי על היקף הפעילות של החברה.
* רשימת לקוחות ורשימת ממליצים
* תיאור תהליך הפיתוח כפי שהם רואים אותו + ציון אבני דרך
* כלי הפיתוח בהם יעשה שימוש. למי יהיה שייך האתר בסוף התהליך והאם תוכלו לאכסן את האתר ולהמשיך לפתח אותו אצל ספקים אחרים במידת הצורך?
* בקרת איכות
* הזנת תכנים - באחריות מי? נהוג שהזנה ראשונית של תכנים תעשה על ידי חברת בניית האתר.
* הדרכה + שירות לקוחות + תמיכה שוטפת
* לוחות זמנים לעמידה באבני דרך + תשלום לפי עמידה ביעדים
* תנאי תשלום
 

חברת Dreamview מספקת שירות כתיבת מסמכי איפיון לאתרי אינטרנט ונחשבת לאחת מהחברות המובילות את תחום הקוד הפתוח בישראל.
מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט