+ קטגוריית המאמרים

מתיחת פנים לאתר אינטרנט

מתיחת פנים לאתר אינטרנט

האינטרנט שינה את העולם העסקי בדרכים רבות. הוא מאפשר להשיג חשיפה נרחבת ומציאת לקוחות פוטנציאליים רבים יותר במהירות וביעילות.
 

עם זאת אין אהבה שמגיעה בלי כאבים נלווים. התחרות על אהבתם של הגולשים אינה מאפשרת עמידה במקום ללא טיפול בקמטי ההזדקנות. הגולשים של היום מחפשים אהבה ממבט ראשון, ויש לכם בדיוק 3 שניות להשיג אותה. לכן נדרשת מעת לעת - מתיחת פנים לאתר האינטרנט.

אתגר זה נעשה קשה יותר במיוחד כאשר יותר ויותר חברות מקצות תקציבים הולכים וגדלים לעיצוב ובניית אתרים. ישנם יותר ממאה מילארד אתרים ברחבי האינטרנט, ועשרות אלפים שמוקמים מידי יום. עבור כל חיפוש בגוגל ישנן מאות אלפי תוצאות. הגולש שנכנס לתוצאות מסנן במהירות אתרים שנראים לו פחות רלוונטים או פחות מושקעים.

התחרות המתגברת מחייב אסטרטגיה ממוקדת בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים שעבורם תקציבי הפרסום מוגבלים ולכן משיכת תשומת ליבו של כל גולש היא הכרחית. למרבה הצער, מתיחת פנים לאתר אינטרנט שתוכנן בצורה גרועה, לא בהכרח תפתור את הבעיה. עיצוב אתר דורש גישה הוליסטית, ומענה על שאלות בסיסיות כגון : למה יש לנו אתר אינטרנט? מה אנחנו רוצים להשיג באמצעותו? איזה סגנון עיצוב ותוכן נדרשים כדי להשיג את המטרות האלו?

תכנון מחדש של האתר
אם אתה בעל עסק קטן עם אתר אינטרנט, בוודאי תסכים שהנוכחות המקוונת פתחה אפשרויות חדשוות בפני העסק שלך. אבל מתי בפעם האחרונה בדקת ברצינות את התרומה של האתר למותג שאתה מנסים להחדיר לשוק? האם האתר מסייע לתדמית של העסק או שהוא מיושן, לא ידידותי, ולמעשה מזיק לתדמית.

מצד שני, שדרוג אתר של אתר אינטרנט הוא לא משימה שצריך להקל בה ראש. זה דורש זמן, מחשבה, תקציב, ולכן חשוב לוודא שזה נעשה מהסיבות הנכונות.

1. האם האתר שלך תואם את הצרכים הנוכחיים של העסק?
נניח שהאתר נבנה לפני 3 שנים, האם הדגש והמסרים שישנם בעמוד הבית עדין רלוונטים? האם תוספות התכנים שנעשתה לאורך השנים נראית כמו טלאי על טלאי? האם הניווט באתר נוח ומאפשר להגיע לעמודי המטרה העיקריים מבלי לעבור דרך תכנים מיושנים?

"תחלואי הזמן" יכולים לגרום לפגיעה מצטברת ביחס ההמרה שהאתר מייצר, וזאת בשעה שבעל העסק שרגיל לגלוש באתר משוכנע שהכל בסדר והירידה בפניות מקורה בתחרות חיצונית בלבד.

2. האם האתר גמיש וקל לתחזוקה?
אתר מודרני צריך להיות קל לעדכון ולתחזוקה ולהתאים לצרכים המשתנים של העסק.

3. האם האתר שלך תואם את המיתוג העכשווי של העסק?
העיצוב החזותי של אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של העסק לציבור. עיצוב מיושן מעיד על המותג, ועלול לפגוע במטרות העסקיות, גם מחוץ לאינטרנט. אתר לא מזמין כמוהו כמשרד מוזנח שאליו מזמינים לקוחות להתרשם מהשירותים והמוצרים של החברה.

4. האם אתה מקשיב ללקוחות שלך?
הלקוחות באינטרנט תמיד מנסים להעביר לך מסר, חלקם פונים באמצעות טופס צור קשר וחלקם מעבירים מסר על ידי הצבעה ברגלים. החוכמה היא לדעת להקשיב לצעדים.

חשוב מאד להתקין מערכות סטיסטיקה חכמות שיודעות לתת מידע אודות כמות הגולשים שנכנסת לאתר, מספר עמודים נצפים פר גולש, משך שהיה ממוצע של גולש באתר וכו. מעקב אחר אותם נתונים לאחר העיצוב מחדש אמור לשקף את השיפור בחווית השימוש והצפיה של הגולשים.

5. האם אתה משתמש במדיה חברתית?
החלטות של אנשים תמיד מושפעות מדעות של אחרים - בין אם מדובר במשפחה, או כתבות צרכנות בעיתונות. כמעט כל חברה, ולא משנה גודלה, יכולה להפיק תועלת על ידי הוספת תכונות של שיתוף ברשתות חברתיות באתר שלה. מדובר בתנועה מכובדת שיכולה להתחיל להגיע לאתר רק מעצם העובדה שחלק מהגולשים נהנו מביקורם באתר ומהתכנים שיש בו והחליטו לשתף את חבריהם בלחיצת כפתור.

סיבות נוספות לשדרוג האתר

זמן טעינה ארוך - אם לוקח לאתר שלך זמן רב לעלות , כנראה שאתה מאבד חלק גדול מהלקוחות שלך בדרך. מחקר שנערך לאחרונה מראה כי אתר שנטען בפרק זמן של 3-4 שניות גורם לנטישה של שליש מהמבקרים. מחקר שנעשה עבור Amazon.com העלה כי כל 100ms של אחור בטעינה הסתכם בירידה של 1% במכירות.

חוסר עקביות - עקביות חשובה מאד במראה החזותי של האתר. למרות שרובנו לא שמים לב לזה עקביות באלמנטים הגרפים שנעשה בהם שימוש לאורך האתר , תורמת לתחושת התמצאות נוחה וחיונית מהווה חלק חשוב מחווית הגלישה באתר. מיותר לגדוש את האתר שלך בטקסטים ארוכים ומשעממים, עמודים עמוסים בתמונות, קישורים, כפתורים ואלמנטים נוספים. זה ככל הנראה יכביד על תשומת הלב של הגולשים מהמסר החשוב שיש לאותו עמוד באתר להעביר.

מה כדאי לשדרג?

מערכת ניהול תוכן
על מנת להוסיף דפים לאתר , ניתן לבצע זאת כיום בקלות באמצעות מערכת ניהול תוכן. המערכות המודרניות מאפשרות תוספת של עמודים/ תמונות/ סרטונים ללא התערבות של תכנת.

מנגנוני מסחר אלקטרוני - קנייה ומכירה באינטרנט הפכה להיות פשוטה מאד. באמצעות אבטחת מידע מתאימה ניתן להוסיף פונקציות מסחר אלקטרוני בכל אתר.

קישוריות לפייסבוק - פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית ביותר. לפי הערכות ישנם מעל 500 מיליון משתמשי פייסבוק לכן חשוב לכל ארגון ליצור נוכחות פעילה ומעניינת.

סיור וירטואלי - באמצעות צילומי פנורמה פשוטים ניתן לייצר סיורים וירטואלים מרשימים שמוסיפים ענייין וחן לכל אתר. סיור וירטואלי במפעל, באתר בניה, מרכז מבקרים, או משרדי ההנהלה, יוצרים קרבה ועניין אצל מי שעדין לא מכיר את הארגון שלכם.

מועדון לקוחות - בעידן של אתרי קופונים, קשה כיום ליצור מבצעים שיפילו את הגולשים מהרגלים. יחד עם זאת יצירה של רשימת דיוור של הלקוחות הנאמנים שכבר ביקרו באתר ובחנויות העסק, חיונית יותר מתמיד. גולשים מצטרפים לרשימות תפוצה של דילים יומיים והקשר עימם עלול להתנתק אם לא יעשה שימוש חכם ויצירתי עם מועדון הלקוחות שיש באתר
 

רב לשוניות - כדאי לבחון כמה גולשים נכנסים לאתר ממדינות זרות. במידה והתחלתם פעילות בחו"ל כדאי לתרגם חלק מעמודמים או את כל האתר כדי לאפשר נגישות טובה יותר.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט