+ קטגוריית המאמרים

נוחות הניווט באתר

נוחות הניווט באתר

נוחות הניווט באתר הינה חלק חשוב מאוד בתהליך עיצוב אתרים. אם הגולשים שנכנסים לאתר לא ימצאו את דרכם בקלות למידע הנחוץ להם, הם צפויים לעזוב אותו מהר מאד. ככלל, תכנון של ניווט נכון באתר צריך לתת למשתמשים תשובה לשלוש שאלות: איפה אני? איפה הייתי? לאן אני יכול ללכת?
איפה אני?
המבקרים באתר שלך, בדיוק כמו מבקרים בכל חנות יתעניינו ככל הנראה ממה שיש בחלון הראווה של החנות ואח"כ יחליטו אם הם רוצים להכנס פנימה.
בחלון הראווה נבנות הציפיות. אם לא תספק גירוי מספיק חזק אף אחד לא יכנס פנימה. גם כשמגיעים לכל אחת מהמחלקות חשוב להציג בברור באיזו מחלקה אנחנו נמצאים , וכיצד ניתן לחזור חזרה לשלב הקודם. ישנן מספר טכניקות מקובלות כדי להראות לגולשים היכן הם נמצאים באתר:

 

הטכניקה הראשונה - ניווט באמצעות תפריט. בכל אתר יש תפריט ראשי ובמידה ובאזור מידע מסויים יש מספר עמודים - אז גם תפריט משני. שימוש בתפריט רב שכבתי שמציג הן את הקטגוריות הראשיות , ומאפשר פריסה של קטגוריות המשנה לאחר שבוחרים באחת מהן, מאפשר התמצאות טובה יותר עבור הגולש. מומלץ לסמן בצבע שונה את העמוד הספציפי שאנחנו נמצאים בו , בתוך הקטגוריה בתפריט שנפתחה.

הטכניקה השניה "שובל פרורי לחם" ("breadcrumb" ) - שובל פרורי לחם בדיוק הוא מושג שלקוח מהאגדה של הנזל וגרטל, והוא מציג דרך יצירתית לסמן את הנתיב בו התחיל המסע על מנת להיות מסוגל לחזור חזרה. breadcrumb נמצא בדרך כלל בחלקו העליון של העמוד, ומוצג כך:
דף הבית> מאמרים עיצוב אתרי אינטרנט>> מאמר נוכחי

כל רכיב של "שביל פרורי הלחם" מקושר לדף האינטרנט המתאים לו ומאפשר ניווט מהיר אליו. טכניקה זו אהובה מאד על מנועי החיפוש מסייעת מאד לקידום אתרים, שכן היא עוזרת להם למפות טוב יותר את האתר ויוצרת קישורים פנימיים "לגיטימים" שחיוניים לקידום האתר.

איפה הייתי?
כמו בכל סופר מרקט, אנחנו לא שמחים לגלות שאנחנו עוברים שוב ושוב באותן מחלקות ומבזבזים את זמננו בגלל הכוונה לקויה.
תופעה זו קיימת גם באתר אינטרנט. אנחנו מאד מתרגזים להגיע שוב ושוב לעמודים שכבר ביקרנו בהם , למרות שהחלטנו להתקדם מהם הלאה כי המידע הנחוץ לנו אינו נמצא בהם. טכניקה פשוטה לסייע לגולש להמנע מביקור בעמודים בהם הוא ביקר. היא שימוש בצבע שונה לקישור שבו הוא ביקר. הצבע הסטנדרטי עבור קישורים שביקרו בהם הוא בדר"כ סגול (לעומת קישורים שטרם ביקרו בהם שהם בצבע כחול).

לאן אני יכול ללכת?
שוב, באנלוגיה לביקור בחנות, הכוונה טובה למקום בו נמצאים המוצרים הנחוצים לנו , תשפר מאד את חווית הביקור בחנות. באתר אינטרנט, הדרך הטובה ביותר לאפשר למבקרים לאן הם יכולים ללכת היא להציע תפריט ניווט ברור ובנוסף אזור חיפוש ידידותי.
מומלץ לתכנן היטב את הסתעפויות המידע האופטימליות של הגולש מכל דף. לדוגמא בעמוד מוצר מומלץ לכלול הפניות למוצרים דומים ו/או מוצרים משלימים ו/או עמודים עם המלצות של גולשים ו/או פורום שאלות ותשובות של גולשים אחרים על המוצר וכמובן הפניה בולטת לביצוע הזמנות.
הוספת אזור חיפוש, הינה חיונית , מאחר ולא תמיד ניתן לצפות את הנתיב בו הגולש רוצה להתקדם בו. חיפוש חופשי או חיפוש במחלקות מסויימות יאפשר לגולש להגיע למידע עפ"י חלקי מידע וסיווגים שידועים לו על המוצר. המיקום המועדף עבור תיבת החיפוש הוא בפינה הימנית העליונה של הדף.

זכור, יצירת תוכן איכותי הינה החלק החשוב בכל אתר. אולם רק אם המבקרים באתר (לרבות מנועי החיפוש שסורקים אותו מעת לעת), יוכלו למצוא אותו תוכל להנות מפירות ההשקעה.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט