+ קטגוריית המאמרים

תהליך הקמת אתר אינטרנט

תהליך הקמת אתר אינטרנט

 

מדוע כל עסק צריך להקים אתר אינטרנט?

 

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט הוא כלי חיוני לכל עסק, ללא קשר לגודל או לתעשייה שלו. הקמת אתר אינטרנט תעזור להגיע לקהל יעד גדול יותר, להציג את המוצרים או השירותים של העסק בצורה מקצועית, ולעודד לקוחות פוטנציאליים ליצור איתך קשר.

 

להלן מספר סיבות מדוע כל עסק צריך להקים אתר אינטרנט:

  • נוכחות מקוונת: הקמת אתר אינטרנט היא הדרך הטובה ביותר ליצור נוכחות מקוונת עבור העסק . הוא מאפשר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלך וללמוד עליו יותר, בכל זמן ובכל מקום בעולם.
  • אמינות: אתר אינטרנט מקצועי משדר אמינות ומקצועיות. הוא מראה ללקוחות פוטנציאליים שאתה עסק רציני שניתן לסמוך עליו.
  • הגדלת מכירות: הקמת אתר אינטרנט יכולה להגדיל את המכירות על ידי מתן אפשרות ללקוחות פוטנציאליים לרכוש מוצרים או שירותים ישירות מהאתר.
  • שירות לקוחות טוב יותר: אתר אינטרנט יכול לעזור לספק שירות לקוחות טוב יותר על ידי מתן אפשרות ללקוחות שלך ליצור איתך קשר בקלות ולמצוא את המידע שהם צריכים.
  • יתרון תחרותי: בעולם שבו כמעט לכל עסק יש אתר אינטרנט, העסקים שאין להם אתר אינטרנט נמצאים בנחיתות תחרותית. אתר אינטרנט יכול לעזור להגיע לקהל יעד גדול יותר ולהציג את המוצרים או השירותים בצורה מקצועית יותר מהמתחריםך.

 

השלבים בתהליך הקמת אתר אינטרנט לעסק:

שלב איסוף מידע
ישנם מרכיבים רבים שצריך לקחת בחשבון כאשר כאשר מתכננים את המראה והתחושה שהאתר צריך להעביר.

המטרה של שלב זה בתהליך בניית אתר אינטרנט היא להבין לעומק את מה שהחברה עושה, קהל המטרה אליו היא מעוניינת לפנות, את המטרות העסקיות שלה, מהות התכנים - איזה סוג מידע הציבור מצפה למצוא באתר ? מהם השירותים שגולשים יוכלו לבצע דרך האתר : קניות, פניות בנושא שירות לקוחות, רישום לעלוני מידע, כניסה לאזור אישי הכולל מידע עסקי, וכו.



תכנון
בשלב הבא יגובש המידע שנאסף לכדי מבנה סכמטי של האתר החדש. הדרך הטובה ביותר לתכנן את האתר, היא לבנות "מפת אתר" שכוללת את שיבוץ כל העמודים הנדרשים בהיררכיה המתאימה לחשיבותם.

מפת האתר צריכה להכיל את כל תחומי התוכן של האתר, היא תשמש גם לבניית התפריטים באתר ותעזור להבין לאילו עמודים ידרש עיצוב מיוחד ואילו ישתמשו בעיצוב הכללי.

עיצוב גרפי
השלב השלישי של תהליך הקמת אתר אינטרנט הוא עיצוב האתר ובחירת האלמנטים הויז'ואלים שירכיבו את האתר כגון טפסים אינטראקטיביים, מסחר אלקטרוני, מצגת פלאש , משפיעים כמובן על דרך המימוש הגרפי והטכנולוגיה הנדרשת.


קהל היעד הוא אחד הגורמים המרכזיים שחשוב לקחת בחשבון בשלב עיצוב האתר. האתר שמכוון לגיל הנוער ייראה שונה בהרבה מזה של מוסד פיננסי. במסגרת שלב העיצוב, חשוב לקחת בחשבון גם אלמנטים כגון לוגו החברה או צבעים ייחודיים שמגדירים את הזהות התאגידית גם בפרסומים מחוץ לאינטרנט.

פיתוח
פיתוח קוד האתר הוא החלק הוא העיצוב הסטטי שאושר הופך לאתר אינטראקטיבי. תהליך פיתוח האתר כולל התקנה של מערכת ניהול תוכן שתאפשר ליצור דפים נוספים ככל הדרוש, יצירה של תפריטים נפתחים, התאמה לרזולוציות משתנות, יצירה של מפת האתר דינמית ועוד.

תהליך הקמת אתרי מסחר אלקטרוני הוא מעט יותר מורכב, בשל הצורך לבנות קטלוג מוצרים הכולל מספר רב של פריטים. יחד עם זאת ניתן לחסוך זמן רב של הזנת תכנים אם מכינים מראש גיליון Excel המפרט את הדברים הבאים: שם מוצר, מספר קטלוגי, תיאור המוצר, אפשרויות (גודל, צבע, וכו '), מחיר, תמונות של המוצר, שם הקטגוריה אליה הוא שייך. איסוף הנתונים ב Excel יאפשר למתכנת לייבא את הקובץ לתוך בסיס הנתונים של האתר ולחסוך זמן רב של הזנת תכנים ידנית.

אחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם בעת תהליך הקמת אתר אינטרנט הוא תכנות באמצעות  CSS . מדובר בטכניקת עיצוב חדשה יחסית אשר יוצרת קוד אתר שנטען במהירות, קל לתחזוקה וידידותי מאד למנועי חיפוש. מעבר לכך חשוב מאד לוודא שהאתר עומד בסטנדרטים של W3C , על מנת לוודא תאימות לסטנדרטים מקובלים של כתיבת HTML .

בדיקות איכות
לאחר סיום הפיתוח, נעשית בדיקה מקיפה של פונקציונליות האתר, בחינת דרך עבודת הסקריפטים שהותקנו באתר, תקינות פעולת הטפסים באתר, תיקון בעיות תאימות דקות בזמן שימוש בדפדפנים שונים. לאחר סיום הבדיקות האתר הזמני מועבר לכתובתו הקבועה. מכאן ואליך ההתחייבות שיש לבעל האתר היא רק עבור שירותי אחסון אתרים בהתאם לנפח האתר ורוחב הפס הנדרשים לו. כאשר בונים אתרים בקוד פתוח לבעל האתר יש גמישות גדולה בבחירת חבילת האחסון ובעלויות התמיכה לאורך חיי האתר.

תחזוקה
השלה האחרון בתהליך הקמת אתר אינטרנט הוא התחזוקה השוטפת. מרבית האתרים המודרנים נבנים באמצעות מערכת ניהול תוכן, שמאפשרת הוספה ועדכון של תכנים באופן עצמי. כך שבמובן זה אין יותר עלויות שוטפות של תחזוקה.
סוג אחר עבודת תחזוקה נדרשת כאשר מתחילים תהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש . אופטימיזציה של אתר האינטרנט דורשת שינוי הגדרות של כותרות, טקסטים ותגיות שונים,בהתאם למילת המפתח שמנסים לקדם במנועי החיפוש.
ככלל גם אם לכאורה האתר מושלם וניתן לעדכן ולתחזק אותו לבד, תמיד טוב לשמור על קשר עם חברת בניית האתרים מאחר ומדובר בתחום שמשתנה כל הזמן ופונקציונאליות חדשה נדרשת ככל שיותר מחלקות בארגון מבינות את היכולת שלהן להפיק תועלת מאתר החברה.


טיפים חשובים לצורך חסכון בעלויות הקמת אתר אינטרנט

לפני ההתקשרות עם חברת בניית אתרים, להלן מספר נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

• ניתוח אתרי מתחרים - איך המתחרים משתמשים באינטרנט כדי לקדם את היעדים העסקיים שלהם? באילו אלמנטים חזותיים הם בוחרים להציג את עצמם, איזה סוג של מידע לגבי מוצרים ושירותים מוצגים באתר?

• רשימת האתרים שאתה אוהב - ערוך רשימה של אתרי אינטרנט שהעיצוב שלהם מדבר אליך. התמקדות בסגנון המועדף חסוך זמן רב בתהליך עיצוב האתר.

• התאמת האתר לקהל המטרה - מהו הפרופיל של הגולש הטיפוסי באתר - גיל? שפה? רמת חיים? מה מניע אותו לפעולה? מילות מפתח בהן הוא עשוי לחפש את האתר שלך? מידע זה יכול להיות שימושי מאד בתהליך הקמת האתר.

• מחויבות לעלות - חשוב מאד לקבל הצעה מודולרית לגבי כל המנגנונים והשדרוגים שניתן לבצע באתר שאינם כלולים בהצעה המחיר הראשונית. גם אם לא רוכשים אותם בשלב הראשון כדאי לדעת את סדרי הגודל כדי לא להיות מופתעים בעלות שדרוג בעתיד. ייתכן מאד וניתן יהיה לרכוש מראש חלק מהמרכיבים הקיימים כחלק מהמ"ומ הראשוני במחיר טוב יותר.
 

• אחריות - מהי תקופת האחריות על האתר? מי אחראי לתקלות שמתגלות מספר שבועות/חודשים לאחר סיום הבניה. באופן טבעי חברת הקמת אתרים תתנער מאחריות לפגמים במידה והאתר אינו מאוחסן אצלה והתקלה התגלתה בשלב מאוחר לאחר העלאת האתר לאוויר. לכן כדאי בכל מקרה להסכים על תקופת מינימום של 6-12 חודשים בהם האתר מאוחסן בחברת הבנייה המקורית, למי שמחליטים (אם בכלל) להעביר את האחסון לספק חיצוני.