+ קטגוריית המאמרים

Web 3.0: כללי המשחק משתנים

Web 3.0: כללי המשחק משתנים
עולם האינטרנט עומד בפני מהפכה חדשה. בפי המקצוענים היא מכונת מהפיכת החיפוש הסנמטי או Web 3.0, אז לפני שנדון באח החדש במשפחה, בואו ונראה מה הביא לנו Web 2.0.

Web 2.0: שיתוף ויצירת מידע על ידי הגולשים
לפני עידן Web 2.0, אתרי אינטרנט היו למעשה אוסף של עמודי HTML, ללא קשר סמנטי כלשהו. עבור הגולש האינטרנט אתר אינטרנט היה ספר בעל מספר ידוע מראש של עמודים, בו הוא יכל לקבל מידע, אך לא להשתתף ביצירת התוכן או לשתף בחוויות הקריאה שלו.

בעולם הקודם לא היו פורומים, ולא היו בלוגים, וכמובן, לא היו אתרי הרשתות החברתיות. בעולם הישן מנוע חיפוש היה יכול לענות על שאילתות רק אם מישהו מראש חשב גם על השאלה וגם על התשובה מראש.
היום כל שאלה, בכל צורת ניסוח, יכולה להישלח לפורום המתאים , וגולש בקצה השני של העולם שיודע לפתור את הבעיה יכול לענות על השאלה. בנוסף כל תשובה שפורסמה בפורום הפכה להיות נחלת הכלל , ויותר מכך הפכה להיות נושא חדש שמאונדקס בגוגל כל שכל מי שיחפש את הנושא בעתיד יגיע ישירות למידע החדש שפורסם. הבדל נוסף בין Web 2.0 לעידן הקודם הוא שהוא שמלבד התוכן במרבית המקרים הגולש יכול לשנות גם את העיצוב בו מוגש התוכן לגולשים אחרים, על ידי שינוי תבניות העיצוב של האזור האישי שלו בפורום או ברשת החברתית.

אין ספק כי אפליקציות ה Web 2.0 שינו לחלוטין את פני האינטרנט. היכולות הטכנולוגיות החדשות שהביא איתו עידן Web 2.0, מלאו צורך אנושי רב עוצמה שפתאום התאפשר על ידי הטכנולוגיות החדשות.

Web 3.0: נתונים ספציפיים למשתמש
אז מה צופן לנו העתיד? אחד הכיוונים הברורים אליו צועדים מנועי החיפוש בעתיד הקרוב הוא הצגת תוצאות חיפוש שמבוססות יותר ויותר על העדפותיו הספציפיות של הגולש, אותם הם לומדים לאורך זמן ומתוך דפוסי הגלישה והחיפוש בהם הוא נוהג להשתמש. מנועי החיפוש בעידן 3.0 web ימשיכו להתמודד עם שאילתות מורכבות, שאילתות שנכתבות בשפת הדיבור היום יומית שלנו., כגון "אני נוסע לטיול באוסטרליה ומחפש מקום לינה" , "מה יוקר המחיה בתל אביב?" , אבל התוצאות תתועדפנה מתוך מה שרשת החברים שלי או החברים שלהם המליצו. גם תצוגת הפרסומות הולכת להשתנות כתוצאה מבינה מלאכותית שלמד את תחומי העניין של הגולש ותפנה אליו מודעות יותר ויותר רלוונטיות. גוגל השקיעה לא מזממן בחרבת Adroll אשר מאפשרת להתאים את המודעות של גוגל בהתאם לאתרים ומוצרים בהם התעניין הגולש במהלך הגלישה השוטפת שלו, כך שבעת ביקור באתרים חדשים הוא צופה במודעות שקשורות לאתרים בהם הוא ביקר קודם לכן מתוך כוונה להזכיר לו את אותם המוצרים והשירותים בהם החל להתעניין.

לסיכום
עידן ה Web 2.0 הביא איתו בשורה מבחינת היכולת של משתמשים להצטרף, לשתף פעולה, וליצור תכנים חדשים.  בעידן החדש תוצאות החיפוש , התוכן והעיצוב של האתרים יהיו ניתנים לשליטה עצמית ותכנון על ידי הגולש. איסוף המידע על הרגלי הגלישה יגדל וכך גם ההתמודדות על חוקי הפרטיות באינטרנט.
מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט