+ קטגוריית המאמרים

בניית אמון דוט קום

בניית אמון דוט קום

בני האדם הם יצורים חברתיים המחפשים ידידות ומערכות יחסים. אנחנו משתוקקים לתת ולקבל אמון. בלי היכולת לסמוך על בני אדם אחרים ובלי הצורך להרגיש שאחרים סומכים עלינו , היה קשה מאד לנהל חברה, כלכלה או כל סוג של יחסים אנושיים.

גם בהתנהלות שלנו מול אנשים זרים אנחנו משתמשים באינטואיציה שלנו ובשפת הגוף של הצד השני כדי לבחון את האמינות שלו. האתגר הופך גדול יותר בעולם האינטרנט בו האינטראקציה אינה מתרחשת פנים מול פנים. בטכנולוגיה הקיימת כל אחד יכול לבנות לעצמו אתר אינטרנט , לפאר את עצמו ואת המוצרים שלו , ואין גוף שמפקח על האמינות של מי שעומד מאחרי הפרסומים באתר.

לכל מי ששוקד על הקמת אתר מכירות יש משימה מורכבת יותר מאשר לעמיתו בעולם ה"אמיתי". עליו לפתח יחסי אמון, ללא מפגש פנים אל פנים ובתוך שניות ספורות בהם הגולש מוכן להקדיש מזמנו כדי להעריך את האתר ולהבין "מה יש פה בשבילי?".

אז איך בונים אמון באינטרנט ?

רושם ראשוני קובע
המהירות שבה משתמשים שופטים את הערך של אתר אינטרנט מונעת ניתוח עמוק שמבוסס על חשיבה קוגנטיבית רציונאלית . מדובר במספר שניות בודדות. אם ההחלטה כולה היתה מבוססת רק על תחושה רגשית בלבד הרי שהיה מדובר בפרק זמן של חלקי שניות בלבד. הרושם הראשון שלנו ישפיע במידה רבה גם על הפרשנות שניתן לתוכן שנקרא לאחר שנתחיל להתעמק בעמוד. הטיה זו נקרא בספרות "אפקט ההילה". אנחנו נוטים לחפש חיזוקים רציונאלים לרושם הרגשי הראשוני , על מנת למנוע תחושת שהרגש שלנו היה מוטעה.

חשוב להקפיד על עיצוב אתרים מקצועי . שימוש נכון ואחיד בצבעים, גופנים, אייקונים ואלמנטים גרפיים חייב להשתלב לכדי מראה אחיד שמוטמע בעקביות בכל האתר. סדר וניקיון הם קווי עיצוב המאפיינים את האתרים המודרניים. קישוטים מוגזמים, טקסט דחוס וקטן מידי עומס מידע ועודף אפשרויות בחירה יגרמו להרגשת מחנק והוכחו כגורם שמגביר את שיעור הנטישה.

הפחתת החרדה של מסירת פרטים ובצוע עסקות באינטרנט
לצמיחה המהירה והמתמשכת בפופולריות של האינטרנט יש השפעה חיובית על הפחתת החרדה והגדלת הנחונות מצד צרכנים לעשות עסקים באינטרנט. עם הזמן מתפתחות יותר ויותר טכנולוגיות שמאפשרות להעביר לגולש תחושת בטחון כי המידע שהוא מוסר מוגן במידה סבירה וכי פרטיותו נשמרת בצורה נאותה. יחד עם זאת עדין ישון חשש אובקטיבי מביצוע עסקאות עם אתרים שאינן מוכרים כ"כ לציבור. מה מומלץ לעשות כדי להקטין את החשש לבצע עסקאות באינטרנט?

• צורות תשלום ומשלוח - אתרי מסחר אלקטרוני רבים נוהגים להציג את אמצעי וצורות התשלום ומדיניות החזרת המוצרים רק לאחר לאחר הכניסה לאזור התשלום. מומלץ להציג נתונים אלו בצורה בולטת באתר ולא רק בשלב מתקדם של ההזמנה.

• נתונים אבטחה ופרטיות - אתר שמתבצעות בו הזמנות חייב להראות שיש בו מדיניות ברורה של אבטחת נתונים והגנה על פרטיות. ישנן חברות שמספקות אישור על עמידה בסטנדרטים מקובלים של אבטחת אתרים, בדר"כ חברה כזו מאשרת את הבדיקה באמצעות הוספת לוגו שמהווה מעין "חותמת איכות". תצוגת חותמת האבטחה חשובה על מנת לתת לגולשים אינדיקציה כי הפרטיות שלהם חשובה לכם.

• מדיניות ברורה בנושא אחריות - מומלץ להבליט באתר את המדיניות בנושא אחריות על מוצרים , מדיניות החזרה של מוצרים פגומים , וערבויות לאיכות המוצרים.

אתה לא מכיר אותי , אבל אנשים שאתה מכיר מכירים אותי
באופן טבעי קל לנו לעשות עסקים ולתת אמון לאנשים שאנחנו מכירים.
מבקרים שמגיעים לאתר שלכם ולא מכירים את החברה שלכם או את המותגים שאתם מוכרים, יתקשו באופן טבעי לתת אמון מידי בכם. הדרך היעילה ביותר להתמודד עם תחושת ה"זרות" היא לקרב בין האתר לגולש באמצעות מספר טכניקות :

• ביקורות ופרסמים מקצועיים - אם האתר או החברה זכו בפרסים או מחזיקים בהסמכות מקצועיות או בביקורות חיוביות שנהוגות בתעשיה מומלץ לציין זאת באתר. חברה שמנהיגה מדיניות איכות , או שהוכרה כעסק מצטיין - חייבת להעביר את המידע הזה גם לגולש האקראי באתר בדיוק כפי שהיתה עושה בכניסה למשרדי החברה. שימוש בהצגת חותמות הפרס או התעודות שהתקבלו מהגוף שמעניק את הפרס יכול להיות מאוד יעיל.

• רשימת לקוחות מרוצים - אם הלקוחות שלך הם עסקים מוכרים, שימושי מאד להוסיף אותם (לאחר קבלת אישור מתאים) לאתר שלכם. שימוש בלוגו של חברות מוכרות מסייע ליצור חיבור אסוציאטיבי בין הלוגויים המוכרים ללוגו שלך ויוצרת הוכחה ויזואלית חזקה ללגיטימיות שלך. מה שטוב לחברות גדולות ומוכרות, לא יכול להיות "רע" לחברה "רגילה" כמונו. במקרים מסוימים כדי לשקול להוסיף מספר פעולות (קניות/הורדות) שבוצעו מהאתר עד כה, עד מנת להציג עד כמה המוצר פופולארי, טרנדי ולמעשה "נבדק" ע"י אחרים.

• עמוד פרסום ויחסי ציבור שנעשו על החברה - אם כתבו על זה בעיתון כנראה שזה נכון. אזכורים של החברה בתקשורת מחוץ לאינטרנט וכמובן באתרי אינטרנט אחרים, הם נקודת ייחוס חשובה, שמשמשת לגולשים אסמכתא חשובה. בדיוק כפי שהופעה בתוצאה גבוהה בגוגל היא סוג של "אישור" לכך שהאתר של החברה הוא איכותי , כך גם אזכור בעיתון כמוהו כסוג של בדיקה שנעשתה ע"י מומחים נייטרלי שבדק את החברה ומצאו שעומדים מאחריה אנשים שאפשר לסמוך עליהם.

לסיכום:
בניית אמון היא תהליך מאתגר לכל איש מכירות, על אחת כמה וכמה לאיש מכירות שלא נפגש פנים מול פנים עם הלקוח שלו, ושיש לו בדיוק מספר שניות להעביר מסר ברור ומשכנע. שקיפות בנושא מדיניות השירות ואבטחת המידע של החברה ומידע שיוציא את החברה מה"אנונימיות" שלה בעיני הגולש האקראי, יוכלו להפחית את החשש הראשוני ולאפשר תחושה נוחה יותר בהמשך הגלישה בדרך לעמוד ההזמנה
.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט