+ קטגוריית המאמרים

כיצד לגרום לגולשים לבקר שוב באתר?

כיצד לגרום לגולשים לבקר שוב באתר?

איך לגרום לגולשים לבקר שוב באתר?


בעולם התחרותי של האינטרנט, משיכת תנועה לאתר היא רק חצי מהקרב. האתגר האמיתי הוא להפוך מבקרים חד פעמיים למשתמשים חוזרים, אשר יחזרו לאתר שוב ושוב, יצרכו עוד תוכן, ירכשו עוד מוצרים או שירותים, ויהפכו בסופו של דבר לשגרירי מותג נאמנים. למרבה המזל, ישנן מספר אסטרטגיות מוכחות שיכולות לסייע בהשגת מטרה זו. בין אם אתם בונים אתר תדמיתי, בלוג או חנות מקוונת, שילוב מושכל של הטקטיקות הבאות יכול להניב שיפור משמעותי בשיעורי הביקורים החוזרים ובמעורבות המשתמשים לאורך זמן.

ראשית, תוכן איכותי, רלוונטי ומעודכן הוא המפתח למשיכת גולשים פעם אחר פעם. מחקר של HubSpot מצא שחברות שמפרסמות תוכן בלוגים מקבלות 126% יותר לידים (פניות של לקוחות פוטנציאליים) מאלו שלא. בתהליך בניית אתרים, חשוב להגדיר אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח המתמקדת בצרכים, בכאבים ובשאלות של קהל היעד. יש ליצור מערכת שיטתית לפרסום פוסטים, מאמרים, סרטונים או כל סוג אחר של תוכן בתדירות קבועה. ככל שהתכנים יהיו מעמיקים, מועילים וקלים לצריכה יותר, כך גדל הסיכוי שהגולשים יחזרו כדי לצרוך עוד.

שנית, דיוור במייל הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשמירה על קשר ולעידוד ביקורים חוזרים. למעשה, על פי Campaign Monitor, לשליחת מיילים יש ROI ממוצע של 42$ על כל דולר שמושקע. בבניית אתרים מודרניים, חיוני לשלב אפשרות הרשמה לרשימת תפוצה בולטת בכל עמוד. ברגע שמשתמש נרשם, ניתן לשגר לו ניוזלטרים תקופתיים עם תוכן בלעדי, הטבות, עדכונים על פוסטים חדשים, או הצעות מכירה ייעודיות. המפתח הוא לתת ערך אמיתי בכל מייל ולהימנע מ'ספאם', כדי שהמנויים ירצו לפתוח ולהקליק.

שלישית, פרסונליזציה של החוויה יכולה לשפר משמעותית את הרלוונטיות והערך עבור כל משתמש. מחקר של Epsilon מצא שהצעות מותאמות אישית מגדילות את הסיכוי לרכישה חוזרת ב-70%. בבניית אתרים מתקדמים, ניתן להשתמש בקוקיז, בנתוני הגלישה ובהיסטוריית הרכישות כדי להציג לכל גולש תכנים, מוצרים והמלצות המותאמים באופן ספציפי להעדפות ולצרכים שלו. ניתן ליצור דפי נחיתה ייעודיים לפלחי קהל שונים, ולהגדיר כללים אוטומטיים לשיגור מיילים מותאמים אישית. ככל שהמשתמש ירגיש שהאתר 'מבין' ומעריך אותו, כך יגדל הסיכוי שיחזור.

רביעית, תוכניות נאמנות ותמריצים הן דרך מצוינת לתגמל ביקורים חוזרים ולטפח את הקשר עם הלקוחות. על פי Bond Brand Loyalty, 66% מהצרכנים מושפעים מתוכניות נאמנות בבחירת המותג או החנות. בבניית אתרי מסחר, שילוב נקודות זכות, הנחות, מתנות או הטבות בלעדיות למשתמשים רשומים יכול להיות ממריץ עוצמתי לחזור ולהמשיך לרכוש. ניתן גם להשתמש באלמנטים של משחוק (Gamification) כגון תחרויות, אתגרים או פרסים כדי להגביר את העניין והמעורבות.

לבסוף, חוויית משתמש מעולה ועיצוב ויזואלי מרשים הם הבסיס לכל אתר שרוצה לגרום לגולשים לחזור. למעשה, מחקר של Forrester מצא שכל דולר המושקע בשיפור ה-UX מניב ROI של עד 100$. בבניית אתרים, חיוני להקפיד על ניווט אינטואיטיבי, זמני טעינה מהירים, תאימות מושלמת למובייל וממשק נקי ונעים לעין. כל רכיב בעמוד, מהטיפוגרפיה והצבעים ועד לתמונות והאייקונים, צריך לתמוך בחוויה חלקה ומהנה. ככל שהגולשים ייהנו יותר להשתמש באתר, כך יגדל הסיכוי שיחזרו אליו שוב ושוב.

דוגמה מצוינת לאתר המיישם היטב אסטרטגיות אלו הוא "Moz", חברת התוכנה לקידום אתרים. הבלוג "Moz" מפרסם תכנים מעמיקים ועדכניים בתדירות גבוהה, ונחשב למקור המידע המוביל בתעשייה. כל מבקר מוזמן להירשם לרשימת התפוצה ולקבל מיילים שבועיים עם טיפים והמלצות מותאמות אישית. האתר מזהה אוטומטית את תחומי העניין של המשתמש, וממליץ על תכנים, כלים וקורסים רלוונטיים. תוכנית ה"Moz Points" מתגמלת התנהגויות כגון קריאת מאמרים, השתתפות בדיונים או שיתוף תוכן ברשתות החברתיות. והממשק? אינטואיטיבי ונוח להפליא.


להלן כמה דוגמאות נוספות לחברות קטנות ובינוניות (SMB) שמצליחות ליישם אסטרטגיות מנצחות כדי לגרום לגולשים לחזור לאתר שלהן:

  1. "Beardbrand" - מותג טיפוח לגברים Beardbrand הפכה לסמכות המובילה בתחום טיפוח הזקן, במידה רבה הודות לבלוג האיכותי והפעיל שלה. האתר מפרסם באופן קבוע מדריכים מעמיקים, סרטוני הדרכה ותכנים בנושאים כמו גידול זקן, עיצוב שיער ואורח חיים. המבקרים יכולים להירשם לרשימת התפוצה ולקבל טיפים שבועיים, הנחות בלעדיות והזמנות לאירועים. כלי חכם לבניית משטר טיפוח אישי גורם למשתמשים לחזור שוב כדי ללמוד ולרכוש את המוצרים המומלצים. העיצוב הייחודי, הסגנון הכנה והקהילה הנאמנה הופכים את Beardbrand ליעד מועדף לחובבי הזקן. https://www.beardbrand.com/

  2. "Nerd Fitness" - אתר כושר וחיים בריאים לחובבי גיימינג Nerd Fitness בנתה מעמד מוביל בנישת הכושר לגיימרים על ידי יצירת תוכן מקורי, מצחיק ומועיל. האתר מלא במאמרים מנוסחים היטב, מתכונים בריאים בהשראת משחקים ומדריכי אימון בסגנון "משימות". המשתמשים יכולים להצטרף ל"אקדמיית הנינג'ה" ולקבל תוכניות כושר ותזונה בהתאמה אישית. הקהילה התוססת של האתר משתפת הישגים, מציעה תמיכה ומאתגרת זו את זו במשימות שבועיות. שילוב של הומור, התייחסויות גיק והתמקדות בהתקדמות הדרגתית גורם למבקרים לרצות לחזור שוב ושוב. https://www.nerdfitness.com/

  3. PooPourri" - ספריי מבשם לשירותים - מותג ה-PooPourri הצליח להפוך מוצר שנוי במחלוקת לתופעה ויראלית בזכות תוכן שיווקי מצחיק ונועז. סרטוני הווידאו של החברה הפכו ללהיטים ביוטיוב, והאתר ממשיך לספק בדיחות, טריוויה משעשעת, והצצה מאחורי הקלעים. לקוחות שנרשמים מקבלים גישה בלעדית לסרטונים חדשים והנחות לרכישות חוזרות. התוכן הלא שגרתי של המותג מייצר באזז מתמשך ומניע משתמשים לחזור כדי לגלות את הקמפיין החדש הבא. https://www.poopourri.com/

  4. "Luxy Hair" - מותג הארכות שיער Luxy Hair בנתה אימפריית תוכן סביב נושא הארכות השיער, עם מאות סרטוני הדרכה, טיפים לעיצוב ומדריכים לרכישת הארכות. המשתמשים יכולים להירשם לסדנאות און-ליין בחינם, לקבל מדריך PDF לבחירת הצבע הנכון, ולהצטרף לקהילת הפייסבוק הפעילה. המותג מפרסם באופן קבוע תמונות של לקוחות מרוצות ועורך תחרויות הגרלה למוצרים. הגישה הידידותית, המועילה והמעצימה של Luxy Hair הפכה אותה ליעד פופולרי לחובבות שיער שחוזרות שוב לקבל השראה ולשדרג את המראה. https://www.luxyhair.com/

  5. "The Goulet Pen Company" - קמעונאית כלי כתיבה כפי שהוזכר, חנות העטים המקוונת הזו מפגינה שימוש מעולה בתוכן וידאו כדי לגרום למבקרים לחזור. הערוץ של Goulet Pens ביוטיוב מכיל מאות סרטונים מפורטים על סוגי עטים, טכניקות כתיבה, השוואות מוצרים ועוד. הצוות אף מפרסם בקביעות וידאו בלוגים, שיחות עם יצרנים וסיורים מאחורי הקלעים של החנות. הפורום הפעיל של האתר מאפשר לחובבי עטים להתחבר, לשאול שאלות ולשתף את העבודות שלהם. הדיוור הקבוע של Goulet Pens מספק עדכונים על מוצרים חדשים, אירועים קרובים והנחות בלעדיות. ההשקעה בתוכן חינוכי ומעורר השראה יצרה קהילה נאמנה של משתמשים חוזרים. https://www.gouletpens.com/


הדוגמאות הללו ממחישות כיצד גם עסקים קטנים ממגוון תחומים יכולים ליישם בהצלחה אסטרטגיות לשימור גולשים ולעידוד ביקורים חוזרים. בין אם זה על ידי תוכן חינוכי, בידורי או מעצים, דיוור אפקטיבי, יצירת קהילות, או מתן ערך מוסף ייחודי - הקפדה עקבית על העקרונות הללו יכולה להפוך כל אתר למקום שמבקרים ירצו לבקר בו שוב ושוב.

בבניית אתרים לעסקים קטנים, קל להתפתות להתמקד רק בהשגה חד פעמית של לקוחות. אך בעלי עסקים שלוקחים את הזמן לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח לשימור משתמשים ומעורבות חוזרת, צפויים לראות תוצאות עסקיות טובות יותר ולבנות יתרון תחרותי בר קיימא. כי בסופו של דבר, גולשים שחוזרים הם הבסיס ליחסי אמון איתנים, לקוחות נאמנים וצמיחה מתמשכת.

לסיכום, גרימה לגולשים לחזור לאתר דורשת מאמץ מתמשך ואסטרטגיה רב-ערוצית. בניית אתרים בימינו חייבת להתמקד לא רק בהשגת תנועה חד פעמית, אלא ביצירת מערכות יחסים ארוכות טווח עם המשתמשים. שילוב עקבי של תוכן משובח, דיוור אפקטיבי, פרסונליזציה, תוכניות נאמנות וחווית UX מעולה יכול להפוך כל ביקור לנקודת התחלה של הרפתקה מתמשכת. על ידי הבאת ערך, הנאה והרלוונטיות בכל אינטראקציה, אתרים יכולים לבנות בסיס יציב של משתמשים חוזרים, ולהניב יתרון יוצא דופן במרוץ הדיגיטלי.