+ קטגוריית המאמרים

עיצוב קונספט לאתר אינטרנט

עיצוב קונספט לאתר אינטרנט
שדרוג הקונספט הגרפי היא יוזמה שעולה על השולחן כאשר הפונקציונליות הקיימת אינה משרתת יותר את המסרים שהחברה רוצה לשדר.

יצירת קונספט לאתר אינטרנט מתחילה באיסוף ועיבוד מידע ממקורות שונים: משתמשים בתוך הארגון, לקוחות קיימים של הארגון, סקירת אתרי מתחרים, וניתוח ביצועי האתר עפ"י כלי סטטיסטיקה כדוגמאת Google Analytics.

עיצוב האתר כמענה לשימושיות ולפונקציונאליות שאתר צריך לבצע

האתר הוא חלון הראווה של הארגון. ככל שהוא יהיה מזמין ונוח יותר למשתמשים, זה יהיה גם הרושם הראשוני שהוא יעביר לגולשים באשר לתרבות העסקים שהחברה מנהלת. משתמשים שירגישו כי החברה "מעגלת פינות" באתר האינטרנט שלה, ייטו לחשוב כי כך היא עושה גם עם המוצרים והשירותים שלה.

כאשר משתמשים חווים אתר אלגנטי שמשדר תחכום, הוא נוטה להישאר בסביבה, ולהזמין גם חברים לביקור.

בין אם מדובר בניית אתר מסחר אלקטרוני, פורטל מידע, רשת חברתית או גלריית תמונות , לכל סוג אתר ישנה שפה עיצובית משלו ודגשים שונים שיבואו לידי ביטוי בקונספט בו יעוצב האתר. בין היעדים של האתר נהוג למנות :

* לספק מידע אודות החברה
* לספק מידע אודות שירותים ומוצרים
* למכור מוצר ושירותים און-ליין
* לאפשר שירות לקוחות און-ליין
* ליצור פורום לדיון ולטיפול בנושא מסוים
* לספק חדשות בנושא מסוים
* לשתף מידע עסקי או חינוכי


עיצוב ואישיות המותג

במובנים רבים, מותגים הם כמו אנשים. כולנו אוהבים מותגים מסויימים הסיבה שאנחנו נקשרים למותגים ומחפשים אותם היא שיש להם "אישיות" שניתן לצפות ממנה לתכונות ואיכויות מסוימות בכל פעם שאנחנו פוגשים אותה. בהרבה מקרים אנחנו צורכים מותגים, כי המותגים עוזרים לנו לתקשר את התכונות שלנו כלפי הסביבה. בין אם מדובר באיזה מותג אנחנו מתלבשים, באיזו מסעדה אכלנו, היכן אנחנו מתגוררים, באיזה רכב אנחנו נוסעים, באיזו חברה אנחנו עובדים וכו. הקישור שלנו למותגים חזקים עוזר לנו להשתקף כלפי חוץ בהתאם למה שאנשים חושבים על אותם המותגים.

עיצוב אתרים היא דרך מצויינת להגדיר טוב יותר את המותג של החברה, לחבר אותו לרגשות הנכונים שאנחנו רוצים לעורר אצל קהל המטרה, לדבר בשפה הנכונה שתעביר את המסרים והתחושות של המותג , ולהציג את הייחוד שיש במותג שלנו לעומת האחרים.

על מנת לפתח אישיות למותג חשוב לפתח לו תכונות "אופי" , ואף לגרום ל"האנשה", במובן שאם היה דמות, אילו תכונות היו לו : מה הוא רוצה בחיים? מה המניעים שלו? מה החסרונות שלו ? מה הן הדעות הקדומות שלו? אילו נטיות חברתיות יש לו.

מותג שאינו ממוקד בשווקי היעד ספציפיים אשר מנסה לספק את כולם,הוא ככל הנראה מותג נעדר אישיות.

בניית קונפסט ויזואלי חזק
לאחר פיתוח אישיות המותג , מתחיל שלב העיצוב בו מעובדים המסרים המילוליים לצד המסרים הויזואלים לרבות תמונות, פונטים , צבעים שיוכלו להעביר את התחושות והתכונות של המותג .

עיצוב אתרים דורש הרבה דמיון וחדשנות .יש צורך ברעיון יצירתי לפני שאתם מתמקדים בפיתוח הקונספט למרות שחברות רבות שואפים לבנות תהליך יצירתי, בפועל יש צורך באנשים יצירתיים, ובפחות באנשים שמנהלים תהליכים. הרעיון היצירתי מגדיר מחדש את חווית הלקוח. סטארבקס לדוגמא שינתה את ההגדרה של חוויית הקפה. היא התייחסה לחווית בית הקפה בכינוי "המקום השלישי", כלומר נוסף למעט הבית או העבודה אליו אדם יכול להגיע , להירגע ולהרגיש חלק מלקוחות נוספים בני גילו.

חדשנות שימושיות - הסוג הגדול של קונספט מוצלח, הוא שהוא פשוט עובד והופך את הניווט באתר יותר פשוט.

תהליך עיצוב אתר אינטרנט, לא דורש להמציא את גלגל מחדש . הפשטות שלו תגרום לגולשים להרגיש את תכונות המותג במבט ראשון ואת הרצון לגלוש פנימה כדי לחוות את הביקור בעמודים נוספים.

תומס אדיסון לא המציא את התאורה החשמלית, הוא רק הפך אותה לנוחה ופרקטית לשימוש ביתי.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט