+ קטגוריית המאמרים

אינטראנט ארגוני

אינטראנט ארגוני

אינטראנט ארגוני הוא מערכת דינאמית לניהול ידע ארגוני. במאמר שלפניכם מודגמים יתרונותיו של האינטראנט הארגוני על פי סיפורה של חברת בנייה גדולה ומצליחה בארץ.
 

אינטראנט ארגוני בחברת בנייה מצליחה

אינטראנט ארגוני הוא אמצעי לניהול, שיתוף ואחסון מידע חיוני, הן עדכני והן היסטורי, אודות פעילות הארגון והשגיו. בחברות גדולות ודינאמיות, המאופיינות בתחלופת עובדים גבוהה, שימוש באינטראנט ארגוני עשוי להיות הדרך היעילה היחידה לשימור הזכרון הארגוני ולמתן גישה מיידית, קלה ונוחה לכלל העובדים לכל המידע הרלוונטי עבורם בכל רגע נתון.

ניתן להדגים את היתרונות הרבים של האינטראנט הארגוני בסיפורה של חברת בנייה מהגדולות בארץ. החברה נתקלה – באופן מפתיע – בקשיים מסויימים עקב צמיחתה והתרחבותה המואצת. גיוס של מנהלי פרויקטים חדשים (ומעולים) הביא למצב בו מערכת היחסים של החברה עם ספקיה (ספקי חומרים וקבלני משנה) לא הייתה מוסדרת: בעוד שמנהל פרויקטים אחד קיבל שירות גרוע והפסיק לייצר קשרים עם נותן שירות מסוים, מנהל פרויקטים אחר יצר איתו קשר לצורך פרויקט אחר. נותני השירות הבינו שאיכות נחותה או מחירים גבוהים לא ימנעו מהם קבלת הזמנות נוספות באותה החברה. מנהל החברה הבין כי הוא מפספס את יתרון הגודל, והניע פרויקט של התקנת אינטראנט ארגוני בחברה.
 

נכון להיום מותקנת בחברה רשת פנימית בה מנוהל מידע על כל נותני השירות של החברה: תאריך הזמנת השירות, תיאור ההזמנה, היקף ההזמנה, מחיר היחידה, וכך הלאה. אי אספקת השירות בזמן, או איכות גרועה של השירות משתקפות במערכת באופן מיידי ומכניסות את הספק לרשימה שחורה הנראית לכולם. איכות גבוהה ומחירים נמוכים מקנות לספק דירוג גבוה ומעמידות אותו בשורות הראשונות של הספקים שיש לפנות אליהם. בצורה כזאת כל ספקי החברה למדו שכדאי להם להיות מדורגים גבוה בחברת בנייה גדולה שיכולה להזמין בהיקפים גדולים, ומנהלי הפרויקטים הבודדים נהנים כיום משירות טוב יותר וזול יותר מאשר בעבר.
 

בעיה נוספת שהייתה קיימת בחברת הבנייה היא בעייה של זכרון ארגוני. עם השנים רכשה החברה נסיון עשיר בניהול פרויקטי בנייה קטנים וגדולים, בעיקר בתחום המגורים. מנהלי החברה הרגישו שפעמים רבות מנהלי פרויקטים חוזרים על טעויות ישנות ולא נהנים מהאפשרות ללמוד מטעויות העבר; למעשה, כל אחד מהם המציא את הגלגל מחדש. פתרונות להתמודדות עם בירוקרטיה ברשויות, דרכי מוצא מטעויות בתמחור ובניהול מכרזים, נושאים משפטיים דו משמעיים –כל אלה לא היו מוכרים לעובדים הצעירים.
 

האינטראנט הארגוני איפשר ללקט את התמצית מלקחי העבר ולאחסן אותו באתר החברה, תוך שימוש מושכל בתגיות. מנהל פרויקט חדש שמתמודד, למשל, בעיכוב במתן אישורים ברשויות, יכול לעיין במהירות בפרויקטים תחת התגית המתאימה, וישנו סיכוי לא מבוטל שהוא ימצא מקרה דומה בעבר, כולל דרך אפשרית לפתרון הבעיה. בסיומו של כל פרויקט חייב מנהל הפריקט להפיק ולהזין ברשת מצגת הפקת לקחים ומספר נקודות עיקריות על פי התגיות הרלוונטיות.
 

לסיכום, אינטראנט ארגוני מאפשר לשמר ולנהל את הידע הארגוני על כל רבדיו. כפי שראינו, לרשת מידע דינאמית כזאת ישנם יתרונות רבים המשליכים באופן ישיר על הביצועים העסקיים של החברה, בנוסף לתרומתה הרבה בתחום ההדרכה הארגונית.

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט