+ קטגוריית המאמרים

אתרי קניות חברתיות בארה"ב

אתרי קניות חברתיות בארה

אתרי קופונים בארצות הברית - 2024

אתרי קופונים המשיכו להיות פופולריים מאוד בארצות הברית בשנים האחרונות, עם יותר ויותר צרכנים המחפשים דרכים לחסוך כסף ברכישות המקוונות שלהם. לפי דו"ח של Statista מ-2024, שוק אתרי הקופונים בארה"ב צפוי להגיע ל-22.3 מיליארד דולר עד סוף השנה, עלייה של 15% לעומת 2023.


מגמות חדשות באתרי קופונים

בשנים האחרונות, היו כמה התפתחויות מעניינות בתחום בניית אתרי קופונים:

  • קופונים מותאמים אישית: אתרי קופונים רבים עושים כעת שימוש בלמידת מכונה (Machine Learning) ובינה מלאכותית (AI) כדי להציע קופונים מותאמים אישית לצרכנים על סמך היסטוריית הרכישות והעדפות הקנייה שלהם. זה עוזר לעסקים להגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר ולצרכנים למצוא קופונים שימושיים יותר.

  • שילוב עם אפליקציות תשלומים: אתרי קופונים רבים משתפים כעת פעולה עם אפליקציות תשלומים פופולריות כמו Apple Pay ו-Google Pay, מה שמאפשר לצרכנים ליישם בקלות קופונים בעת ביצוע רכישות באמצעות הטלפונים החכמים שלהם.

  • קופונים מבוססי מיקום: חלק מאתרי הקופונים החלו להשתמש בנתוני מיקום כדי להציע קופונים לצרכנים על סמך המיקום הנוכחי שלהם. לדוגמה, צרכן המבקר במרכז קניות עשוי לקבל קופונים רלוונטיים לחנויות באותו מרכז.


מאפיינים משותפים של אתרי קניות חברתיות

אתרי קניות חברתיות חולקים כמה מאפיינים משותפים:

  1. אינטראקציה חברתית: הם מאפשרים למשתמשים לתקשר זה עם זה, לשתף המלצות ולהגיב על מוצרים.
  2. תוכן שנוצר על ידי משתמשים: משתמשים יכולים לפרסם ביקורות, תמונות וסרטונים של מוצרים.
  3. גילוי מוצרים: הם מציעים כלים לגילוי מוצרים חדשים ומעניינים, כמו האשטאגים וfeeds מותאמים אישית.
  4. רכישה ישירה: רוב אתרי הקניות החברתיות מאפשרים למשתמשים לבצע רכישות ישירות דרך הפלטפורמה.


יתרונות של קניות חברתיות

קניות חברתיות מציעות מספר יתרונות לצרכנים:

  1. גילוי מוצרים: הן מקלות על צרכנים לגלות מוצרים חדשים ומעניינים על סמך המלצות של חברים ומשפיענים.
  2. אמון מוגבר: המלצות מחברים נתפסות לעתים קרובות כאמינות יותר מפרסומות מסורתיות.
  3. חוויית קנייה אישית יותר: אינטראקציה עם חברים ומשפיענים יכולה להפוך את חווית הקנייה לאישית ומהנה יותר.


חסרונות של קניות חברתיות

עם זאת, לקניות חברתיות יש גם כמה חסרונות:

  1. פרטיות: שיתוף מידע על הקניות שלך יכול להעלות חששות לפרטיות עבור חלק מהמשתמשים.
  2. לחץ חברתי: המלצות והשפעות חברתיות עלולות ליצור לחץ לרכוש מוצרים שאינך זקוק להם באמת.
  3. אבטחה: רכישה דרך פלטפורמות מדיה חברתית עשויה להיות פחות מאובטחת מאשר דרך אתרי מסחר אלקטרוני מסורתיים.


טרנדים עכשוויים בקניות חברתיות

כמה מגמות בולטות בקניות חברתיות כוללות:

  1. שילוב של קניות לייב סטרימינג: מותגים רבים משתמשים כעת בשידורים חיים של המדיה החברתית כדי להדגים ולמכור מוצרים.
  2. שימוש מוגבר ב-AR ו-VR: טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR) משמשות ליצירת חוויות קניה אינטראקטיביות יותר.
  3. עלייה במכירה חברתית: יותר ויותר מותגים משתפים פעולה עם משפיענים למכירת מוצרים ישירות דרך הפלטפורמות של המדיה החברתית.


השפעה של הטרנדים על צרכנים

מגמות אלו משפיעות על הצרכנים במספר דרכים:

  1. חוויות קנייה מעורבות יותר: שידור חי ו-AR/VR הופכים את חווית הקנייה לאינטראקטיבית ומהנה יותר.
  2. גילוי מוצרים ייחודיים: שיתוף הפעולה בין מותגים למשפיענים מחשף צרכנים למוצרים ייחודיים שאחרת לא היו מגלים.
  3. נוחות מוגברת: האפשרות לבצע רכישות ישירות דרך פלטפורמות מדיה חברתית חוסכת זמן ומאמץ.


השפעה של הטרנדים על עסקים

עסקים יכולים להפיק תועלת ממגמות אלה בכמה דרכים:

  1. הגברת הנראות: שידור חי ושיתופי פעולה עם משפיענים יכולים לחשוף מותגים לקהלים חדשים.
  2. הגברת המעורבות: AR, VR, ושידור חי יכולים לעזור למותגים ליצור חוויות משתמש מרתקות יותר.
  3. עלייה במכירות: האפשרות לבצע רכישות ישירות בפלטפורמות מדיה חברתית יכולה להגדיל את שיעורי ההמרה ולהניב מכירות רבות יותר.

בסופו של דבר, המגמות העדכניות בקניות חברתיות מציעות הזדמנויות לצרכנים וחברות כאחד. עם המשך התפתחות המרחב, סביר להניח שנראה חדשנות נמשכת במרחב הדינמי הזה.


אתרי הקניות החברתיות המובילים בארה"ב - 2024

להלן רשימת אתרי הקניות החברתיות המובילים בארה"ב:

  1. Groupon Groupon הוא אחד מאתרי הקניות החברתיות הוותיקים והמוכרים ביותר. האתר מציע הנחות על מגוון רחב של מוצרים ושירותים, מארוחות במסעדות ועד לחופשות. המודל העסקי של Groupon מבוסס על "עסקאות היום", שבהן עסק מציע הנחה משמעותית למשך זמן מוגבל. העסקה מופעלת רק אם מספר מינימלי של אנשים נרשמים, מה שמעודד משתמשים לשתף את העסקאות עם חבריהם.

  2. LivingSocial LivingSocial הוא עוד אתר קניות חברתיות פופולרי המציע הנחות על מסעדות, בילויים, נסיעות ועוד. בדומה ל-Groupon, המודל של LivingSocial מבוסס על עסקאות יומיות והנחות בזמן מוגבל.

  3. Etsy Etsy הוא שוק מקוון למוצרים בעבודת יד וייחודיים. האתר מאפשר למוכרים עצמאיים ולבעלי מלאכה למכור את המוצרים שלהם ישירות לצרכנים. המשתמשים יכולים לתקשר עם המוכרים, להשאיר ביקורות ולשתף מוצרים שהם אוהבים. Etsy ידוע בקהילה החזקה שלו של קונים ומוכרים.

  4. Facebook Marketplace Facebook Marketplace הוא תכונה בתוך פייסבוק המאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור פריטים בקהילות המקומיות שלהם. המשתמשים יכולים להעלות תמונות ופרטים על הפריטים שלהם, לתקשר עם קונים פוטנציאליים באמצעות Messenger של פייסבוק ואף לעיין בפרופילים האישיים של המוכרים לפני ביצוע רכישה.

  5. Pinterest Pinterest היא פלטפורמת מדיה חברתית שמאפשרת למשתמשים לגלות, לשמור ולשתף תמונות וסרטונים של רעיונות ופרויקטים. בשנים האחרונות, Pinterest הוסיף תכונות קניות, כולל Product Pins - הצמדות המכילות מידע כגון מחיר, זמינות וקישור לרכישת המוצר. המשתמשים יכולים גם לשמור פריטים ללוחות שלהם ולקבל התראות כאשר המחירים יורדים.

  6. Fancy Fancy (בעבר The Fancy) הוא אתר קניות חברתיות המאפשר למשתמשים לגלות, לשתף ולרכוש מוצרים ממגוון קטגוריות, כולל אופנה, עיצוב הבית, מתנות וטכנולוגיה. המשתמשים יכולים "לדמיין" פריטים שהם אוהבים, לעקוב אחרי קולקציות של משתמשים אחרים ולקנות מוצרים ישירות דרך האתר.

  7. Wanelo Wanelo ("Want, Need, Love") הוא אתר קניות חברתיות עם מיקוד חזק במסחר לנייד. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לגלות, לשתף ולרכוש מוצרים מאלפי קמעונאים ומותגים. המשתמשים יכולים "לשמור" פריטים לאוספים שלהם, לעקוב אחר חנויות וקטגוריות מועדפות ולראות מה חבריהם אוהבים.

המרחב של אתרי קניות חברתיות הוא דינמי, עם שחקנים חדשים שנכנסים לשוק וותיקים מתפתחים כל הזמן. בעוד שחלק מהאתרים הפופולריים ביותר נשארו עקביים לאורך השנים, המרחב הזה ימשיך להשתנות כדי להתאים להעדפות המשתנות של הצרכנים ולהתפתחויות טכנולוגיות חדשות.


בעוד שאתרי קופונים ואתרי קניות חברתיות המשיכו להתפתח, הם נשארו כלי חשוב עבור צרכנים וחברות כאחד בשנת 2024. עם העדפות משתנות של הצרכנים ופיתוחים טכנולוגיים חדשים בתחום בניית אתרים, סביר להניח שהמגמות האחרונות האלה יימשכו בשנים הקרובות.

 


חברת Dreamview פיתחה עד כה מספר אתרי קניות חברתית והיא מחברות התוכנה המובילות את התחום.