+ קטגוריית המאמרים

העתיד של תחום עיצוב האתרים

העתיד של תחום עיצוב האתרים

 

העתיד של עיצוב אתרים

עתיד עיצוב אתרים: 10 טרנדים ששווה לשים אליהם לב

עיצוב אתרים הוא תחום דינמי ומתפתח תמיד. טכנולוגיות חדשות, מגמות צרכניות ודרכים חדשות להשתמש באינטרנט משפיעים על האופן שבו אנו מתכננים ומפתחים אתרים.

הנה 10 טרנדים ששווה לשים אליהם לב בעתיד עיצוב אתרים:

  1. חוויות סוחפות יותר: טכנולוגיות כמו מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) מאפשרות לנו ליצור חוויות אינטראקטיביות וסוחפות יותר. בניית אתרים שתשלב טכנולוגיות אלו תספק למשתמשים חוויה שאי אפשר להשיג עם מדיה סטטית.
  2. התאמה אישית מוגברת: בינה מלאכותית (AI) וטכנולוגיות למידת מכונה מאפשרות לנו להתאים אישית אתרים לצרכים של משתמשים בודדים. אתרים שיצליח לנצל טכנולוגיות אלו יוכלו לספק למשתמשים חוויה מותאמת אישית יותר ותוצאות טובות יותר.
  3. אנימציה ומיקרו אינטראקציות: אנימציות ומיקרו אינטראקציות יכולות להוסיף אישיות ועניין לאתר. אתרים שישתמשו באלמנטים עיצוביים אלו בצורה אסטרטגית יוכלו לשפר את מעורבות המשתמש ושביעות הרצון.
  4. נגישות: יותר ויותר אנשים מכירים בחשיבות הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות. אתרים שיהיה נגישים לאנשים עם מוגבלויות יוכלו למשוך קהל רחב יותר.
  5. עליית הממשקים הקוליים: ממשקי קוליים הופכים פופולריים יותר ויותר. אתרים שיתמוך בממשקים קוליים יוכלו לספק חוויה נוחה יותר למשתמשים.
  6. מהירות וביצועים: משתמשים מצפים לאתרים לטעון במהירות וביעילות. אתרים איטיים או לא מגיבים עשויים להוביל לדחייה ולנטישה.
  7. המשך דגש על עיצוב מובייל-ראשון: רוב תעבורת האינטרנט מגיעה כעת ממכשירים ניידים. אתרים שיתכננו תחילה למכשירים ניידים יוכלו לספק חווית משתמש טובה יותר עבור משתמשים ניידים.
  8. עיצוב אינטראקטיבי וסוחף: אתרים יהיו אינטראקטיביים וסוחפים יותר. משתמשים ירצו להיות מסוגלים להתחבר עם אתרים בצורה אינטראקטיבית יותר.
  9. מינימליזם: עיצוב מינימליסטי ימשיך להיות פופולרי. משתמשים יעריכו את הניקיון והפשטות של עיצוב מינימליסטי.
  10. עיצוב רספונסיבי: עיצוב רספונסיבי ימשיך להיות נדרש. משתמשים ירצו להיות מסוגלים לגשת לאתרים ממגוון מכשירים.

 

 

שיפור בחוויית המשתמש

משתמשי האינטרנט עסוקים יותר מתמיד. כמות האתרים הזמינה והיכולת למצוא עושר של מידע באמצעות מנועי החיפוש, הופכת את ההכרח בעיצוב אתר ייחודי לגדולה מתמיד. אחד התכונות החדשות של גוגל היא היכולת לראות Preview של האתר כבר בתוצאות החיפוש, כלומר הצורך לתפוס את תשומת ליבו של הגולש עם עיצוב מקורי ומודרני היא קריטית לכל אתר.


מחשוב ענן ואחסון וירטואלי

כאנשי מקצוע בתחום האינטרנט כולנו מכירים את הצורך באחסון אתרים. צורת השירות השכיחה ביותר עד היום היתה שכירת שטח בחוות שרתים אצל ספק כלשהו. לשטח אחסון שכזה בדר"כ יש מגבלות מהירות וזכרון. הטרנד החדש הוא "מיחשוב ענן" . המשמעות היא שהמידע יתקיים באשכולות של חוות שרתים חזקים הרבה יותר, שזמני הטעינה ורוחב הפס שלהם ישתפרו בצורה דרסטית.

מבחינת עיצוב אתרים, זה יאפשר למפתחי האתרים כלים מהירים יותר לפיתוח אתרים וגם להכניס הרבה יותר מולטימדיה שעד היום המגמה היתה להמנע מהם, בגלל מגבלות רוחב הפס.

עקביות מותג: ככל שיותר חברות בונות נוכחות מקוונת, חשוב יותר ויותר לשמור על תדמית מותג עקבית בכל נקודות המגע הדיגיטליות. זה כולל עיצוב אתרים, נוכחות במדיה חברתית ופרסום מקוון. חברות שמתעדפות עקביות במותג יכולות לבנות אמון והכרה עם קהל היעד שלהן, מה שיכול להוביל להגברת נאמנות המותג ולשימור לקוחות.

 


 
אתרים "ירוקים"
עיצובים "אורגניים" החלו לתפוס תאוצה ככל שיותר ויותר אנשים הפכו להיות מודעים לסביבה, וחברות החלו לבנות מסרים "ירוקים". מבחינת עיצוב, ישנה עליה בתמונות ובטקסטורות טבע, והפיכת הממשקים והאייקונים ל"אווריריים" יותר.

חיזוק הממשקים לרשתות חברתיות
היכולת להפיץ את התכנים שבאתר לאנשים נוספים באמצעות כפתורי Share, Like של  טוויטר ופייסבוק משמשת מכפיל כח בארסנל כלי השיווק באינטרנט. בכל עיצוב אתרים צפויה להיות התייחסות רבה יותר לאינטגרציה של האתר עם עמוד המידע ודף האוהדים של העסק בפייסבוק וכן יצירת הנעה לפעולה לגולשים לשיתוף התכנים והפצתם לחבריהם.

WEB 3.0
השלב הבא בעולם האינטרנט זוכה לכינוי Web3.0, או תוכן מותאם אישי לכל גולש. ניתן לראות סימנים ראשונים לכל בדרך שבה גוגל החלה להציג תוצאות מותאמות לפרופיל הגלישה ולאתרים המועדפים של כל גולש. ישנן כבר היום טכנולוגיות שיודעות לזהות את פרופיל הגלישה של הגולש (לפי מדינה, האם מדובר במבקר חוזר, עמודים בהם הוא ביקר, מילת מפתח דרכה הוא הגיע לאתר, ועוד) ולהתאים לו מסר או עיצוב גרפי מותאם אישית. דוגמא לאפליקציה כזו ניתן לראות במערכת באנר מותאם אישית, שפותחה ב Dreamview אשר משפרת באופן משמעותי את יחס ההמרה בעיצוב אתרים בה היא הוטמעה. ישנן בשוק אפליקציות נוספות שעושות דברים דומים, על בסיס ניתוח פרופיל המשתמש, ומגמה זו של התאמת העיצוב/מסרים /תוכן צפויה להתרחב בעתיד הקרוב.

לסיכום
עיצוב אתרים בעתיד הקרוב הולך לשלב הרבה יותר אסתטיקה עם הרבה יותר מגע אישי.