+ קטגוריית המאמרים

איך לשפר את שיעור הנטישה

איך לשפר את שיעור הנטישה

שיעור נטישה: מדוע אנשים עוזבים את האתר וכיצד לטפל בזה

בעת בניית אתרים, אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת האתר הוא שיעור הנטישה. שיעור נטישה גבוה מצביע על בעיות באתר שגורמות למשתמשים לעזוב אותו מבלי להשלים את המטרה שלשמה הגיעו. במאמר זה, נבחן לעומק את הסיבות לנטישת אתרים, כיצד ניתן להפחית את שיעור הנטישה ומדוע זה חשוב כל כך.


מה גורם לאנשים לעזוב את האתר?

  1. זמן טעינה איטי - מחקרים מראים כי 40% מהמשתמשים יעזבו אתר שלוקח יותר מ-3 שניות להיטען. בתהליך בניית אתרים, חשוב לוודא כי מהירות הטעינה מהירה ככל האפשר.
  2. ניווט מבלבל - כאשר המשתמשים מתקשים למצוא את מה שהם מחפשים, הם עלולים לאבד סבלנות ולעזוב. ארכיטקטורת מידע ברורה ואינטואיטיבית חיונית בבניית אתרים.
  3. תוכן לא רלוונטי - אם התוכן באתר אינו עונה על צורכי המשתמש או אינו מספק ערך, סביר להניח שהמשתמשים יחפשו מקורות אחרים.
  4. עיצוב לא מזמין - עיצוב מיושן, צפוף מדי או מבלבל עלול לגרום למשתמשים לאבד עניין במהירות.
  5. בעיות תאימות במכשירים ניידים - עם הגידול בשימוש באינטרנט דרך מכשירים ניידים, חיוני כי האתרים יהיו מותאמים לניידים באופן מיטבי.


כיצד להוריד את שיעור הנטישה

  1. אופטימיזציה של מהירות האתר - שימוש בטכניקות כמו דחיסת תמונות, מיזעור קבצי CSS ו-JavaScript ושימוש ברשתות העברת תוכן (CDN) יכול לסייע בשיפור זמני הטעינה.
  2. שיפור הניווט - בעת בניית אתרים, חשוב לבנות מבנה ניווט ברור עם תפריטים מאורגנים היטב וכפתורי פעולה בולטים.
  3. יצירת תוכן איכותי - הציעו תוכן מועיל, מעניין ורלוונטי שעונה על צורכי קהל היעד שלכם.
  4. עיצוב מודרני ונקי - השתמשו בגישת עיצוב ממוקדת משתמש עם פריסה נקייה, גופנים קריאים וצבעים אסתטיים.
  5. אופטימיזציה לניידים - בניית אתרים רספונסיביים המתאימים את עצמם באופן חלק למכשירים בגדלים שונים תשפר משמעותית את חווית המשתמש.


מדוע חשוב להוריד את שיעור הנטישה?

  1. המרות נמוכות יותר - אם מבקרי האתר עוזבים בטרם השלימו את המטרה (קנייה, יצירת קשר, נרשמו לשירות מסוים), זה משפיע ישירות על יעדי ההמרה.
  2. דירוג נמוך יותר במנועי חיפוש - Google מתחשב בסימנים כמו זמן שהייה, שיעור נטישה ומעורבות. ככל ששיעור הנטישה נמוך יותר, מנוע החיפוש יפרש זאת כאיכות ורלוונטיות גבוהה יותר של האתר.
  3. חווית משתמש ירודה - נטישה גבוהה מעידה על אי-שביעות רצון של המשתמשים, מה שעלול לפגוע במוניטין ובתפיסה הכללית של המותג.
  4. עלויות שיווק גבוהות יותר - משיכת תנועה לאתר דורשת משאבים. אם חלק גדול מהמבקרים עוזבים מהר, הדבר מצביע על בזבוז משאבי שיווק.


שיעור הנטישה: איך לשפר את חווית המשתמש באתר

להלן כמה צעדים מעשיים לשיפור חווית המשתמש ולהפחתה של שיעור הנטישה:

  1. בצעו בדיקות שמישות - עקבו אחר המשתמשים כיצד הם מנווטים באתר, זהו נקודות מכשול אפשריות ושפרו אותן.
  2. השתמשו בפופ אפ בחוכמה - פופ אפ יכולים להציע ערך, אך הם יכולים גם להיות מתסכלים אם הם מופיעים במועד הלא נכון או בתדירות גבוהה מדי.
  3. צרו עמודי נחיתה ממוקדים - עמודי נחיתה צריכים להעביר מסרים בהירים ולכלול קריאות לפעולה ממוקדות ובולטות.
  4. ספקו חיפוש פנימי אפקטיבי - בניית אתרים עם פונקציונליות חיפוש אפקטיבית תעזור למשתמשים למצוא את מה שהם צריכים במהירות.
  5. נצלו משוב של משתמשים - הפעילו סקרים או כלי מעורבות אחרים כדי לתת למשתמשים קול. הפיכתם לפעילים ולמוערכים תשפר את חוויית המשתמש שלהם.

הבנת הגורמים לשיעור נטישה גבוה והפעלת צעדים אסטרטגיים להפחתתו צריכה להיות בעדיפות עליונה בבניית אתרים וניהול אתרים. 

דוגמאות לחברות שהפחיתו בהצלחה את שיעורי הנטישה שלהן

להלן מספר דוגמאות לחברות שהצליחו להפחית משמעותית את שיעורי הנטישה באתרים שלהן תוך שימוש בטכניקות יעילות של בניית אתרים ושיפור חווית המשתמש:

  1. Airbnb - חברת השכרת הדירות המפורסמת ביצעה מחקר מקיף על התנהגות המשתמשים וגילתה כי זמני טעינה איטיים ותמונות באיכות נמוכה תרמו לשיעורי נטישה גבוהים. על ידי אופטימיזציה של מהירות הטעינה ושיפור איכות התמונות, הצליחה Airbnb להפחית את שיעור הנטישה בכ-30%.

  2. HubSpot - חברת התוכנה לאוטומציה של שיווק השקיעה מאמצים ניכרים בבניית אתרים עם ניווט אינטואיטיבי, עיצוב ממוקד במשתמש ותוכן איכותי. כתוצאה מכך, חוותה HubSpot ירידה של 25% בשיעור הנטישה ועלייה של 40% בהמרות.

  3. Walmart - קמעונאית הקמעונאות הגדולה הבינה את החשיבות של אופטימיזציה לניידים בעידן הסלולרי. על ידי בניית אתר סחר אלקטרוני רספונסיבי ומהיר, הצליחה וולמארט להפחית את שיעור הנטישה של משתמשי הנייד בכ-35%, תוך שיפור שיעורי ההמרה והמכירות.

  4. The Guardian - אתר החדשות הפופולרי ערך בדיקות A/B נרחבות כדי לזהות את העדפות הקוראים בנוגע לפריסת העמוד, כותרות וסגנונות עיצוב. תוך יישום הממצאים בתהליך בניית האתר שלו, הצליח The Guardian לצמצם את שיעורי הנטישה ב-20% ולהגדיל את מספר הקוראים הנאמנים.

  5. Crazy Egg - החברה לאנליטיקה של אתרים השתמשה בכלי המיפוי החום והמעקב העין שלה כדי לנתח את התנהגות המשתמשים בדף הבית שלה. בהתבסס על הנתונים, בנו מחדש את הדף כך שיתמקד יותר בערכת המוצרים ובאפשרויות הרישום. מהלך זה הוביל לירידה של 18% בשיעור הנטישה ולעלייה של 15% בהרשמות לניסיון.


לסיכום:
המקרים הללו מדגימים את היעילות של אסטרטגיות שונות להפחתת שיעורי יציאה מדף הכניסה. התאמה אישית, תוכן אינטראקטיבי, אופטימיזציה של חיפוש קולי וצ'אטבוטים יכולים לעזור לעסקים לשפר את חווית המשתמש ולהגדיל את הסבירות להמרות.