+ קטגוריית המאמרים

מדדים למעקב בעת בניית אתר חדש

מדדים למעקב בעת בניית אתר חדש

מדוע חשוב לעקוב אחר מדדים ביצוע בעת בניית אתר חדש?


בניית אתר חדש היא השקעה משמעותית של זמן וכסף.
כדי להבטיח שהאתר יצליח, חשוב לעקוב אחר מדדים שיעזרו לך למדוד את הצלחתו ולזהות תחומים לשיפור.

מדדים אלו יכולים לספק תובנות חשובות לגבי:

  • התנהגות המשתמשים
  • ביצועי האתר
  • ההשפעה העסקית הכוללת

מתנועה ומעורבות ועד שיעורי המרות והכנסות, ישנם מגוון מדדים שיכולים לעזור לך לאמוד את האפקטיביות של האתר ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לייעל את הביצועים שלו.

בעידן זה של טרנספורמציה דיגיטלית, לא ניתן להדגיש יתר על המידה את החשיבות של ניתוחי אינטרנט. המדדים הנכונים יכולים לעזור לך להבין כיצד הקהל מקיים אינטראקציה עם האתר, איזה תוכן מהדהד איתו, ולאן הם נושרים במסע הלקוח. על ידי מעקב אחר מדדים אלו לאורך זמן, ניתן לזהות מגמות, לעקוב אחר התקדמות לקראת היעדים ולקבל החלטות מושכלות לגבי איך לשפר את האתר ולעמוד טוב יותר בצרכים של קהל היעד.


כמה מדדים נפוצים לניטור בעת בניית אתר חדש:

  • תנועה באתר: כמה אנשים מבקרים באתר?
  • שיעור יציאה מדף כניסה: כמה אנשים עוזבים את האתר לאחר צפייה בדף אחד בלבד?
  • זמן באתר: כמה זמן אנשים מבלים באתר?
  • דפים לביקור: כמה דפים אנשים צופים בממוצע במהלך ביקור?
  • שיעור המרה: כמה מבקרים באתר מבצעים את הפעולה הרצויה (כגון רכישה, מילוי טופס יצירת קשר)?
  • הכנסות: כמה כסף אתה מרוויח מהאתר?

עם זאת, המדדים הספציפיים הרלוונטיים ביותר לעסק עשויים להשתנות בהתאם ליעדים, לקהל היעד ולתעשייה.

בנוסף למעקב אחר מדדים אלו, חשוב לקבוע אמות מידה ולהגדיר יעדים לשיפור. על ידי מעקב אחר מדדים אלו לאורך זמן והשוואתם למדדים בתעשייה או ליעדים פנימיים, ניתן לזהות אזורים שבהם האתר מניב ביצועים טובים ותחומים הדורשים שיפור. זה יכול לעזור לך לתעדף את המאמצים ולהקצות משאבים ביעילות כדי למקסם את ההשפעה של האתר.


להלן 5 שלבים מרכזיים להעברת מדדים בעת בניית אתר חדש:

1. זהה את המדדים שברצונך לעקוב אחריהם:

  • ערכו רשימה של המדדים שאתם עוקבים אחריהם כעת באתר הישן.
  • קבעו אילו מדדים רלוונטיים ליעדים העסקיים שלכם באתר החדש.
  • תעדפו את המדדים החשובים ביותר.

2. בחר כלי ניתוח:

  • גוגל אנליטיקס היא אפשרות פופולרית, אך ישנם גם כלים רבים אחרים זמינים.
  • שקול את התכונות של כל כלי ובחר אחד שיספק לך את הנתונים הרלוונטיים ביותר עבור המטרות העסקיות.

3. התקן את קוד המעקב:

  • התקן את קוד המעקב של כלי הניתוח באתר החדש.
  • ודא שהקוד מותקן כהלכה.

4. הגדר יעדים ואירועים:

  • הגדר יעדים ספציפיים שברצונך שהמשתמשים יבצעו באתר (כגון רכישה, מילוי טופס).
  • הגדר אירועים שיאפשרו לך לעקוב אחר פעולות אלו.

5. השוו מדדים ישנים וחדשים:

  • לאחר בדיקת המעקב, השלב האחרון הוא להשוות את המדדים מהאתר הישן עם המדדים מהאתר החדש.
  • חפש הבדלים משמעותיים במדדים, כגון:
    • ירידה בצפיות בדפים
    • עלייה בשיעור היציאה מדף הכניסה
    • שינוי בזמן הממוצע באתר
  • נסה לזהות את הסיבות להבדלים אלו. זה יכול להיות תוצאה של:
    • עיצוב האתר החדש
    • התוכן באתר החדש
    • התנהגות המשתמשים באתר החדש

6. בצע אופטימיזציה לאתר:

  • השתמש בתובנות שאתה מקבל מהשוואת המדדים כדי לבצע אופטימיזציה לאתר החדש.
  • לדוגמה:
    • אם שיעור היציאה מדף הכניסה גבוה, ייתכן שתצטרך לשפר את קריאות הפעולה (CTA) שלך או לשנות את הפריסה של הדף.
    • אם זמן הממוצע באתר ירד, ייתכן שתצטרך ליצור תוכן איכותי ומעניין יותר כדי לשמור על המשתמשים באתר לזמן רב יותר.

7. בדוק את המדדים באופן קבוע:

  • חשוב לעקוב אחר המדדים של האתר שלך באופן קבוע, לא רק לאחר השקת האתר החדש.
  • על ידי ניטור המדדים שלך לאורך זמן, תוכל לזהות מגמות ולזהות הזדמנויות נוספות לאופטימיזציה של האתר שלך.

דוגמאות:

  • מחקר שנערך על ידי HubSpot מצא כי אתרים עם חוויית משתמש (UX) טובה יותר נוטים להמיר מבקרים ללקוחות ב-400% יותר.
  • מחקר אחר שנערך על ידי Crazy Egg גילה כי תמונות באיכות גבוהה יכולות להגדיל את ההמרות ב-86%.


מסקנה:

מעקב אחר מדדים ביצוע הוא חלק חיוני מתהליך בניית אתר חדש. על ידי מעקב אחר המדדים הנכונים ושימוש בתובנות שאתה מקבל כדי לבצע אופטימיזציה לאתר שלך, תוכל להבטיח שהאתר שלך יצליח ויעמוד ביעדים העסקיים שלך.