+ קטגוריית המאמרים

הקמת אתר אינטרנט

הקמת אתר אינטרנט

למרות החשיבות ההולכת והגוברת של הקמת אתר אינטרנט עבור עסקים מכל הגדלים והסוגים, עסקים קטנים רבים אינם מתאימים את האסטרטגיה שלהם בהתאם. למעשה, על פי דו"ח מחקר שנעשה לאחרונה באירופה ובישראל מראה כי ל-60% מהעסקים הקטנים עדיין אין נוכחות בכלל באינטרנט. 

 
האם הקמת אתר אינטרנט הכרחית לכל עסק? האם זה משנה בכלל? 
בעלי עסקים קטנים רבים, בעיקר כאלו שהוקמו לפני יותר מעשור, אולי לא רגילים לעשות עסקים באמצעות האינטרנט ורגילים להשתמש באמצעים אחרים לפרסום ולחשיפה ללקוחות פוטנציאלים. כיום ברור שהקמת אתר אינטרנט משמשת להצגת כרטיס ביקור ראשוני להצעת מידע אודות החברה. בנוסף המידע שמופיע באתר יכול לסייע ללקוחות פוטנציאלים לאתר את החברה למשך חיפוש על בסיס גיאוגרפי או חיפוש על בסיס השוואת מחירים.
 
הקמת אתר אינטרנט היא לפיכך מהלך עסקי חשוב, אפילו לעסקים שלכאורה מבוססים על קשר אישי כגון : טיפולי יופי, מאמני כושר, אינסטלטורים, מורים לנהיגה וכל עסק העוסק בשירות שבעבר התבסס על בניית מערכות יחסים אישיות שהובילו ללקוחות חדשים. עסקים אלו חווים כיום טלטלה חזקה מאד שכן החיפוש בגוגל מאפשר לקבל תשובות מדוייקות ל"אינסטלטור מומלץ בגבעתיים", "מורה לנהיגה זול בתל-אביב" וכיו"ב. אתר אינטרנט מעוצב, ונוח לצפיה שידורג גבוה על שאלות אלו - ללא ספק  יביא הרבה מאד עבודה לבעליו.
 
עסק קטן, ככל הנראה זה עשיר בתקציבים להעסקת אנשי שיווק ופרסום המתמחים באינטרנט, לכן להלן מספר דברים פשוטים שמומלץ להקפיד עליהם בעת הקמת אתר אינטרנט:  
 
1. נגישות 
 
המפתח להקמת אתר אינטרנט מצליח הוא להפוך אותו לנגיש ככל האפשר, כלומר, לתת לאנשים לתקשר איתך בדרך שמתאימה להם, בכל פעם שהם רוצים. הקמת אתר אינטרנט מאפשרת ללקוחות כיום להיות מחוברים אליך 24/7, ובתור שכאלו הם מצפים להיות מסוגלים לקיים אינטראקציה עם עסקים וארגונים בכל פעם ובכל מקום שהם גולשים באינטרנט. כמובן, זה לא אומר שאפשר להעמיד להם תמיד נוכחות פיזית שתענה לפניות בכל שעה ביום או בלילה, אולם זה אומר שצריך לנסות לתת להם את המענה האפשרי דרך אתר האינטרנט.  
 
2. לחשוב לוקאלי לפני הגלובלי 

זה נכון שתיאורטית הקמת אתר אינטרנט יכולה לחשוף את העסק ללקוחות בכל מקום בעולם שמחובר לאינטרנט, אולם עבור עסקים קטנים ישנה חשיבות לבנות נוכחות דווקא עבור לקוחות הנמצאים בקרבה הגיאוגרפית שלהם. ההתמקדות הראשונה של נקודת המגע בלקוחות חדשים דרך הקמת אתר האינטרנט  פירושה יכולת להחשף ללקוחות פוטנציאליים, בהתאם לשפה , לתרבות ובעיקר לתחום העניין שלקוחות הפוטנציאלים חיפשו לפני כניסתם לאתר. למשל : הקמת אתר אתר אינטרנט לעסק שמעוניין שימצאו אותו בחיפוש הביטוי ל"מכבסה ברמת גן", דווקא בשפה באנגלית לא תסייע לו להגיע ללקוחות שמחפשים ביטוי זה, שכן גוגל לא יאנדקס את האתר בביטוי בעברית שהתוכן בו הוא רק באנגלית. כך שלמעשה הקמת אתר אינטרנט רק בשפה האנגלית תפגע ביכולת של אותה מכבסה להתקדם בביטויי החיפוש בהם כדאי לה להופיע במקומות גבוהים בגוגל.
 
3. תקשורת רב ערוצית  
 
נושא חשוב נוסף בעידן הדיגיטאלי הוא להחליט מהם ערוצי התקשורת דרכם אנחנו מעוניינים לתת ללקוחות לתקשר איתנו? טלפון? טופס צור קשר? ווטס-אפ? עמוד פייסבוק?
כלל האצבע המתאים ביותר הוא - לאפשר ללקוחות לתקשר עם המותג - בערוץ שבו שבו יהיה להם הכי נוח להם. אם יש מעט לקוחות פוטנציאלים שמשתמשים בפייסבוק כתקשורת עיסקית עם העסק - אזי חבל לבזבז זמן ואנרגיה לטפח עמוד פייסבוק יוקרתי . 
 
4. טיפוח הלקוחות הנאמנים שלך - להפוך אותם לתומכים 
 
כלל חשוב להצלחה של הקמת אתר אינטרנט הוא לחשוב איך אפשר להפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות נאמנים, ואיך להעזר בהם להגדיל את פעילות השיווק המקוונת של העסק. המדיה החברתית שינתה את הדרך בה אנשים יכולים לתת המלצות ולחלוק חוויות. מרביתנו עייפנו מפרסומות ואנחנו מעדיפים לקבל עצה מחברים דרך הפייסבוק או הטוויטר. לכן עידוד לקוחות לשיתופים, והצבעות לייק הן על ידי מתן שירות יוצא דופן ומתן עידוד לרכישות עתידיות הופכים להיות חלק מאסטרטגיית השיווק של על עסק בכלל ונושא חשוב שכדאי לדון בו בתהליך הקמת אתר אינרטנט בפרט..
 
לסיכום, הקמת אתר אינטרנט לא בהכרח כרוכה בתקציב גדול. חשיבה נכונה שמטרתה הקמת אתר אינטרנט רלוונטי, עקבי ונגיש היא המפתח להגיע ללקוחות חדשים עם המסרים הנכונים במקום ובזמן שהם מחפשים אותך.
מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אתר יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט