+ קטגוריית המאמרים

מדריך גוגל אנליטיקס

מדריך גוגל אנליטיקס

 

מדריך Google Analytics

 

כדי להתחיל עם Google Analytics, עליך ליצור חשבון ולהוסיף קוד מעקב לאתר . קוד המעקב הוא קוד JavaScript שאוסף נתונים על המבקרים באתר ושולח אותם לחשבון Google Analytics.

 

הבנת דוחות Google Analytics

לאחר שתגדיר את Google Analytics, תוכל לגשת למגוון דוחות המספקים תובנות לגבי התנועה, התנהגות המשתמשים ושיעורי ההמרה של האתר . דוחות אלה כוללים:

  • דוחות קהל: מידע על המבקרים באתר , כגון הנתונים הדמוגרפיים שלהם, תחומי העניין שלהם, המיקום שלהם וסוגי המכשירים שלהם.
  • דוחות רכישה: מידע על איך המבקרים באתר הגיעו אליו, כולל חיפוש אורגני, מדיה חברתית, פרסום בתשלום וערוצים אחרים.
  • דוחות התנהגות: מידע על איך המבקרים באתר מקיימים אינטראקציה איתו, כולל אילו דפים הם מבקרים, כמה זמן הם נשארים בכל דף ועל אילו קישורים הם לוחצים.
  • דוחות המרה: מידע על כמה מבקרים השלימו פעולה ספציפית באתר , כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לניוזלטר.




מעבר לנתון הבסיסי של מספר המבקרים היומי/שבועי/חודשי/שנתי, ישנם מדדים רבים נוספים שיש להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון בתהליך בניית אתר.

את המדדים ניתן לחלק לשלושה סוגים:

Visitors – מדדים סטטיסטיים לגבי המבקרים באתר:


Visitors – סטטיסטיקות בנוגע למבקרים באתר.
Traffic sources – מידע על מקורות התנועה לאתר.
Content – מידע לגבי תפקוד עמודי התוכן באתר.

Visits – ביקורים. המדד זה מציג את מספר המבקרים באתר באופן יומי/חודשי ולפי טווח תאריכים שניתנים לבחירה. המדד מציג את כלל המבקרים, כולל מבקרים חוזרים באתר.

Absolute unique visitors (מבקרים ייחודיים) מציג את מספר הגולשים הייחודיים באתר כלומר גולשים שזהו ביקורם הראשון באתר בחודש האחרון (הייחודיות נקבעת על סמך הIP של המחשב ממנו מבוצעת הגלישה). ניתן לראות את התפלגות התנועה על פי ימות השבוע ועל פי השעות ביממה.

Page views – מספר הצפיות בעמודי האתר. ככל שהיחס בין מספר העמודים לבין מספר הגולשים גדול יותר – המשמעות היא שגולש צפה בממוצע ביותר עמודים באתר. ככל שהגולש צופה ביותר עמודים באתר, הרי שהאתר נחשב למעניין ומקצועי למבקרים בו (וגם למנועי החיפוש שיירצו להמליץ עליו לגולשים נוספים באמצעות שיפור הדירוג בעתיד).

Time on site – הזמן הממוצע שמבלה גולש באתר. ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר הוא נחשב לאיכותי יותר. ככל שיש יותר מבקרים באתר , האתר נחשב אמין יותר, שכן הוא מייצג מדגם מייצג יותר של גולשים שחושבים שיש בו תוכן בעל ערך. ניתן למצוא בדרך כלל מתאם גבוהה בין משך השהייה ומספר העמודים הנצפים, שכן בדרך כלל, גולש שבילה הרבה זמן באתר, יצפה במספר יחסית גבוה של עמודים.

Bounce rate – מדד זה מבטא יחס נטישה של האתר. אחוז האנשים מכלל המבקרים באתר שבילו באתר פחות מחצי דקה או ביקרו רק בעמוד אחד. ככל שמדד זה גבוה יותר האתר בעייתי יותר ויש לשפר בו את התוכן ולעיתים גם את העיצוב. חשוב לבחון את המדד הזה לעיתים תכופות ולשפר בהתמדה את העמודים הבעייתיים שמשפיעים על דירוג הנטישה הכולל של האתר. גם למדד זה יש השפעה ישירה על תוצאות הדירוג בגוגל, שכן אתר שיש בו שיעור נטישה גבוה, לא יזכה לאהדה רבה בקרב מנועי החיפוש שכן המשמעות היא שהוא אינו מעניין את הגולשים ולכן אין טעם להציג אותו לגולשים נוספים באמצעות דירוג גבוה.

Visitor loyalty – המדדים השונים תחת visitor loyalty מציגים נתונים שונים לגבי התנהגויות גולשים באתר. תדירות הביקורים, מספר הביקורים בטווח התאריכים, אורך הביקורים, ועומק הביקורים (מספר העמודים הנצפה).

Browser capabilities – מדדים טכניים שונים לגבי הדפדפנים שדרכם הגיעו הגולשים לאתר. הדבר הכי חשוב הוא להבין מה שיעור הגולשים באתר המשתמשים בדפדפנים אלטרנטיביים לאקספלורר (פיירפוקס, אופרה, ספארי וכו.), ברגע שיש שיעור גבוה יחסית של משתמשי דפדפנים אלטרנטיביים יש לוודא שהאתר עצמו מותאם לגלישה באמצעות דפדפנים אלה. אותו הדבר לגבי מערכות הפעלה שונות ויכולות שונות של הדפדפנים (ג'אווה, פלאש וכו'). עצה כללית חשובה היא להתאים מראש את האתר למקסימום דפדפנים ומערכות הפעלה.

Network properties – מדדים שונים לגבי השרתים מהם מגיעים הגולשים ולגבי סוגי החיבורים דרכם הם גולשים.

Traffic sources – מקורות התנועה באתר:

סעיף חשוב זה משקף את מקורות התנועה לאתר. לגבי כל מקור מוצגים מדדי איכות על מנת שניתן יהיה להבין את איכות התנועה שמגיעה דרכו. פרמטרים שמגדירים את המקורות השונים :

- Visits – מספר המבקרים שהגיעו דרך אותו מקור. ניתן לראות מהם מקורות התנועה דרכם אנו מקבלים יותר תנועה/פחות תנועה.

- Pages/visit – מספר העמודים הממוצע שנצפה דרך אותו מקור. ככל שיש מספר ממוצע גבוה יותר של עמודים – המקור נחשב לאיכותי יותר.

- Avg. time on site - הזמן הממוצע שמבלה הגולש שהגיע מאותו מקור. ככל שהוא מבלה יותר זמן הוא נחשב לגולש איכותי יותר (בהתאם למגבלות שפורטו למעלה לגבי זמן השהייה באתר).

- % new visits – אחוז הגולשים שזהו ביקורם הראשון באתר בחודש האחרון.

- Bounce rate – יחס נטישה, ככל שהוא גבוה יותר הגולשים שמגיעים דרך המקור פחות איכותיים.

מדדים אלה רלוונטיים כמעט לכל מקורות התנועה השונים, ניתן לבדוק אותם ספציפית לגבי כל מקור תנועה ולרדת לרמות פירוט גבוהות.

מקורות התנועה השונים שאנו יכולים לקבל עבורם מדדים אלה:

Direct traffic – תנועה ישירה לאתר. אנשים שהקלידו את הכתובת האתר ישירות לדפדפן שלהם. לרוב אלה יהיו גולשים שחוזרים לאתר לביקור נוסף או גולשים שכבר מכירים את האתר/החברה ולכן בדרך כלל מדובר בגולשים איכותיים. חשוב לקחת בחשבון שחלק ניכר מהגלישה הישירה נובעת מהגלישה של בעל האתר ומכריו לאתר.

Referring sites – התנועה דרך קישורים/מודעות/באנרים באתרים אחרים המובילים לאתר. ניתן לראות את נתוני האיכות לגבי כל אתר דרכו הגיעו אלינו. זה מדד חשוב מאד כי באמצעותו ניתן לראות מהם הקישורים היעילים יותר עבורנו ולהשקיע ביצירת קישורים דומים נוספים. בתקופות של קמפיינים פרסומיים ניתן לראות מאיזה אתר מגיעה תנועה יותר איכותית דרך הבאנר המפורסם בו.

Search engines – חלוקת הנתונים על פי כניסות דרך מנועי החיפוש השונים (גוגל, יאהו, MSN ועוד).

Keywords – עוד מדד חשוב מאד, המציג לנו את רשימת המילים והביטויים דרכם הגיעו אלינו באמצעות מנועי החיפוש. ניתן לראות מהן המילים האיכותיות יותר שבהן כדאי להמשיך לפרסום ו/או לקדם את האתר , מהן המילים הפחות איכותיות שכדאי לשפר עבורן את האתר (להוסיף תכנים רלוונטיים ועשירים יותר בעמוד שאליו מגיעים הגולשים שמחפשים מילה זו). יש לשים לב גם למילים שלא נמצאות ברשימה זו – כלומר מילים באמצעותן אנו מעוניינים להופיע אבל אין לנו תנועה דרכם.

Goals - אפשרי ומומלץ לקבוע מטרות באתר (מטרה יכולה להיות עמוד מסויים באתר כמו עמוד צור קשר, או עמוד ההזמנה באתר. לאחר הגדרת המטרות ניתן יהיה לראות מאילו עמודים מגיעים למטרה מאילו מילות מפתח מגיעים אליה, ומהו יחס ההמרה של כל מסלול שהוגדר, כלומר היחס בין מספר האנשים המגיעים לעמוד המטרה לבין מספר האנשים שהגיעו ממקור תנועה מסויים. כך יהיה לנו מדד איכות נוסף וחשוב עבור מקורות התנועה ועבור האתר.

Content – מדדי תוכן האתר:

מדדי התוכן באים לבדוק את איכות האתר ועמודיו השונים. לכל גורם ניתן לראות אותם מדדים שונים כמו במקורות התנועה כמו גם מדד נוסף שהוא Exit – כלומר אחוז הגולשים שבחרו לצאת דרך עמוד זה מהאתר.

Top content – התוכן הנצפה ביותר באתר. רצוי להשתמש במדד top content by title על מנת לקבל את התוכן הנצפה ביותר על פי שם העמוד ולא על פי כתובת העמוד. כדאי לעקוב גם אחרי Top landing pages (דרוג עמודי הכניסה לאתר על פי מספר הכניסות דרך אותו עמוד),וגם top exit pages (דרוג עמודי היציאה מהאתר על פי מספר היציאות מאותו עמוד)

Content Drilldown – מדד הנותן לנו אופציה לרדת לעומק דפוסי הגלישה באתר. ניתן לבחון לגבי כל עמוד מהם המקורות שלו, מהם היעדים שלו, באמצעות אילו מילות מפתח הגיעו אליו. ניתן להתחקות אחרי תהליכי הגלישה השונים של הגולשים האתר.

Site overlay – ממשק הסטטיסטיקה פותח את האתר ומלביש עליו שכבה נוספת של סטטיסטיקה, שם ניתן לראות באופן גרפי את הפופולאריות של כל קישור פנימי באתר ואת ההמרות השונות. ניתן לדפדף בעמודי האתר השונים ולראות מידת הפופולאריות של כל קישור באתר ואת התרומה שלו להמרות באתר. באמצעות מדד זה ניתן לראות מהם הקישורים הפופולאריים יותר והפופולאריים פחות בתוך האתר ולנייד אותם בהתאם לפופולאריות ובהתאם לצרכים של בעל האתר.

הסעיף האחרון goals הוא בהתאם למטרות ההמרה שנקבעו באתר. ניתן לראות את יחסי ההמרה הכלליים של האתר ואת הדרכים באמצעותם הגיע הגולשים למטרה המוגדרת.

לסיכום
המדדים שהובאו במאמר זה הם רק חלק מכלל המדדים השונים שניתן לקבל באמצעות ממשקי הסטטיסטיקה השונים. אלה הם המדדים החשובים יותר לצורך ניתוח המבקרים באתר, מקורות התנועה לאתר ותוכן האתר. כמובן חשוב לא רק לקרוא ולהבין את מדדים אלא גם לבצע תיקונים ושינויים בהתאם למסקנות ואז לבדוק את השפעת השינויים על הסטטיסטיקות.