+ קטגוריית המאמרים

איך למשוך תנועה של גולשים לאתר

איך למשוך תנועה של גולשים לאתר

אין טעם בבניית אתר אינטרנט שאינו נחשף למבקרים חדשים שאינם מכירים את החברה. בניית אתר אינטרנט שאינו מושך גולשים חדשים כמוה כהשתתפות בתערוכה ללא ביתן וללא אנשי מכירות. בתערוכה שכזו תזכו להכיר רק את מי שתפנו אליו, אבל מי שלא תפנו אליו ישאר זר לפעילות שלכם.

 

אז איך מושכים תנועה לאתר?

 

נהוג להבחין בין שני סוגים של מבקרים:

מבקרים אגב תנועה אקראית : מבקר שאינו ממוקד מוגדר כאדם שהגיע לאתר במקרה בעת שנתקל בפרסום של החברה באתר חדשות או בין בשעב שחיפש משהו אחר במנועי החיפוש ונתקל במקרה בתוצאת חיפוש שהובילה לאתר שלכם. ההסתברות שגולש לא ממוקד יהפוך ללקוח היא נמוכה , אולם במקרים רבים אין דרך להגיע ללקוחות פוטנצאלים אלה בפרסום המוני.


תנועה ממוקדת: תנועה ממוקדת של לקוחות מתייחסת לגולשים שהגיעו לאתר בעקבות שימוש בפרמטר חיפוש שהאתר היעד עונה עליו. הגולש מעוניין בסוג התוכן שהאתר מציע ונכנס אליו עם מוכנות פסיכולוגית מסוימת לביצוע עסקה. לכן הגדלת שיעורי התנועה הממוקדת צריכה להיות בסדר עדיפות ראשון של כל מפרסם.
להלן הטכניקות העיקריות למשיכת תנועת גולשים לאתר אינטרנט:
 

קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO) - קידום אתרים היא למעשה פעילות יזומה של התאמת תוכן באתר לביטוי חיפוש נבחר ו"שכנוע" מנועי החיפוש בטכניקות שונות כי האתר המקודם הוא המתאים ביותר לשמש כתשובה לשאילתות חיפוש של הגולש עבור צירופי מילים נבחרים (מילות מפתח). דירוג גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש הוא הטכניקה האפקטיבית ביותר לקבל תנועה ממוקדת לאתר. היתרון הגדול של שיטה זו הוא שהתנועה הזו שהיא בחינם, כלומר לחיצה על תוצאת החיפוש אינה עולה כסף למפרסם (אם כי כדי להתקדם בביטויים תחרותיים יש ככל הנראה צורך בשימוש בשירותיה של חברת קידום אתרים) .
 

קידום ממומן ( google awords או PPC) - גם כאן מדובר בתנועה שמגיעה דרך מנועי החיפוש , אלה שכאן מדובר בפרסום מודעות יזומות , שמופיעות לצידן של התוצאות ה"רגילות". התשלום למנועי החיפוש הוא לפי כמות הלחיצות שגולשים לחצו על המודעות והגיעו לאתר המפרסם. היתרון המרכזי של קידום ממומן הוא ביכולת המיידית להעלות ולהוריד קמפיינים , למקד אותם באזורים גיאוגרפיים ספציפיים ולהיות מוצג בכל צורות ההטייה המכילות את הביטוי הגנרי שדרכו רוצים המפרסם להחשף לגולשים.
 

החיסרון של שיטה זו הוא שכאשר מופסק הקמפיין או כשנגמר התקציב היומי, המודעות לא מוצגות והתנועה נפסקת (בקידום אורגני התוצאה מופיעה ללא הפסקה ללא קשר לתקציב) . החסרון הנוסף הוא שלאורך זמן גוברת התחרות בין המפרסמים על מיקומים באזור המודעות והמחיר לקליק מתייקר.

 

קמפיינים מבוססי חשיפה (CPA) - לרוב מדובר בקמפיינים של באנרים שמוצגים באתרי מדיה בעלי תנועה גדולה של גולשים, דוגמאת YNET, וואלה, MSN וכו. התגמול הוא עבור מספר חשיפות/קליקים שהקמפיין משיג. אחד הענפים המתפתחים בעולם ה CPA הוא תחום תוכניות שותפים. למעשה מדובר באפליקציה שיוצרת יחסים מסחרים בין שני אתרים . אתר אחד הוא אתר המפרסם והאתר השני הוא המדיה. ביניהם פועל המתווך שנקרא "תוכנית שותפים". המתווך מאפשר למפרסם להציע מודעות וקמפיינים בצירוף "תג" מחיר שהוא מוכן להציע עבור חשיפות או פניות שמתקבלות מהפרסום במסגרת ה"שותפות". אתרי המדיה הם אתרי אינטרנט שיש בהם תנועת גולשים והם מעוניינים להגדיל את ההכנסה מגולשים אלו. אתרי המדיה צופים ברשימת הקמפיינים שהמתווך מציע באתר שלו ובאמצעות הוספת קוד תוכנה שהמתווך מציג , הם מוסיפים את הקמפיין של המפרסם לאתר שלהם. קוד הקמפיין מאפשר למתווך לעקוב אחר ביצועי הפרסום בכל אתר מדיה ולבצע ההתחשבנות בין המפרסם ואתרי המדיה שפירסמו אותו במסגרת שיתוף הפעולה.
 

החיסרון של תוכנית שותפים היא שלמפרסם לרוב אין יכולת שליטה על האתרים שבוחרים לפרסם את המודעה והוא מחוייב לשלם גם אם איכות הלקוחות שמגיעים אינה ממוקדת. יחד עם זאת מדובר בתעשיה מאד מתפתחת שמוצאת פתרונות יצירתים לנושא איכות הפניות ומומלץ לכל מפרסם לבחון את התאמתה לאתר שלו.
 

פרסום באתרי מאמרים חופשיים - כתיבה ופרסום מאמרים על נושא מקצועי באתר שעוסק בשיתוף מאמרים, היא דרך מצוינת לקבל תנועה ממוקדת. בדר"כ אין עלות פרסום שכרוכה בפרסום עצמו , ופרסום הכתבה אינו מותנה בזמן.

אתרי מאמרים חופשיים הם פלטפורמה שפתוחה לציבור לצורך שיתוף מידע מקצועי. אתר המאמרים החופשיים ה"מפורסם" ביותר הוא wikipedia, שאת נוכחותו באינטרנט ניתן לראות כמעט בכל ביטוי חיפוש. הסיבה להצלחת אתרי המאמרים היא בכמות המידע העצומה שהם מכילים. מנועי החיפוש מייחסים חשיבות רבה להיקף התכנים שבכל אתר ואתרי המאמרים זוכים לדירוגים גבוהים מאד מנועי החיפוש. הוספת קרדיט של הכותב עם קישור בתחתית המאמר, מאפשר הפניה של גולשים בחזרה לאתר המפרסם. כל מאמר ניתן לפרסם במספר רב של אתרי מאמרים חופשיים ולקבל בצמורה תנועה מאד ממוקדת של גולשים שנחשפו למאמר והחליטו ליצור קשר עם החברה.
 

לסיכום:

הצורך במשיכת תנועה לאתר אינטרנט חדש כותיק, מחייב תוכנית פעולה לטווחי זמן שונים. בטווח הקצר מומלץ להשתמש בקידום ממומן ובקמפיינים מבוססי CPA. בשלב מתקדם יותר כדאי לפרסם מאמרים מקצועיים ולנהל תוכניות מקיפה של קידום אתרים (SEO) שנחשבת לאפקטיבית והזולה ביותר למשיכת תנועה ממוקדת לאתר.