+ קטגוריית המאמרים

המפתח לשיפור יחס ההמרה של אתר אינטרנט

המפתח לשיפור יחס ההמרה של אתר אינטרנט

 

שיפור שיעורי ההמרה באתר אינטרנט: 7 טקטיקות מומלצות

 

בעידן הדיגיטלי של היום, אתר אינטרנט הוא חלק חיוני מכל אסטרטגיית שיווק. עם זאת, בניית אתר אינטרנט אינה מספיקה כדי להצליח. יש לשפר את שיעורי ההמרה כדי להמיר את התנועה לאתר ללקוחות.

הגדלת שיעורי ההמרה היא תהליך מתמשך שדורש כוונון ואופטימיזציה מתמשכים של האתר ואסטרטגיות השיווק . אם אתה נאבק להשיג את שיעור ההמרה הרצוי באתר האינטרנט , תחילה עליך ליצור אסטרטגיה שממקדת את הלידים הפוטנציאליים ביותר.

להלן שבע טקטיקות עוצמתיות להגברת שיעורי ההמרה באתר :

1. התאם את האתר לקהל היעד

הצעד הראשון להגברת שיעורי ההמרה הוא לוודא שהאתר מותאם לקהל היעד . זה אומר להבין את הצרכים, הרצונות והאתגרים של קהל היעד . ברגע שאתה מבין את הקהל , תוכל ליצור תוכן וקריאות לפעולה שיפנו אליהם.

2. צור קריאות לפעולה ברורות

קריאות לפעולה הן הוראות ברורות למבקרים באתר מה עליהם לעשות. קריאות לפעולה ברורות וחזקות יכולות לעזור לך להמיר יותר מבקרים ללקוחות.

3. ודא שהאתר קל לשימוש

מבקרים באתר צריכים להיות מסוגלים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות. אם האתר מסובך מדי או קשה לשימוש, מבקרים עלולים לעזוב מבלי לבצע פעולה.

4. השתמש בתכנים איכותיים

תוכן איכותי הוא חיוני להגדלת שיעורי ההמרה. תוכן באיכות טובה יהיה רלוונטי, מעניין ומועיל למבקרים באתר .

5. השתמש במסרים אישיים

מבקרים באתר רוצים להרגיש שהם מוכרים אישית. אתה יכול ליצור תחושת הזדהות באמצעות מסרים אישיים.

6. השתמש בביקורתיות

השתמש בנתונים כדי לקבל תובנות לגבי ביצועי האתר . אתה יכול להשתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר שיעורי ההמרה, מקורות התנועה והתנהגותם של המבקרים באתר .

7. השתמש באוטומציה

אוטומציה יכולה לעזור לך לחסוך זמן ומאמץ. אתה יכול להשתמש באוטומציה כדי לשלוח אימיילים, ליצור טופס קשר או להציע הצעות מחיר.

הגדלת שיעורי ההמרה היא תהליך מתמשך. על ידי יישום הטקטיקות הללו, תוכל להתחיל לשפר את ביצועי האתר ולמקסם את החזר ROI .

טיפים נוספים להגדלת שיעורי ההמרה באתר

  • השתמש בתמונות וקטעי וידאו כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים באתר .
  • השתמש בשפה חזקה ומושכת כדי לעורר את העניין של המבקרים באתר .
  • השתמש בעדויות של לקוחות כדי להוכיח את ערך המוצר או השירות .
  • השתמש בביטחונות שיווקיים כדי לעודד מבקרים באתר לבצע פעולה.

 

הבן את צרכי הלקוחות
כדי להשיק קמפיין שיווקי מוצלח, תחילה עליך להבין את הצרכים וההעדפות של קהל היעד . התמקדו בנקודות הכאב שלהם וזיהו מה מניע או מרתיע אותם מלקנות את המוצר או השירות ם. לדוגמה, אם אתה מוכר כלי תוכנה שעוזר להפוך תהליכים חשבונאיים לאוטומטיים, אז התמקד כיצד המוצר יועיל לקונים והדגיש את התכונות הנותנות מענה ישיר לצרכים שלהם.

לדעת כיצד מבקרים משתמשים באתר , היכן הם מתוסכלים ומדוע הם עוזבים מבלי לבצע המרה יכולה לעזור לך לזהות בעיות ולפתור אותן. זה גם יעזור לך להעביר את ההודעות הנכונות בזמן הנכון כדי לעזור להמיר תנועה לאתר.

כדי להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות , שקול לערוך סקרים, ראיונות ודיונים בקבוצות מיקוד. נתח את נתוני שירות הלקוחות ועקוב אחר משוב לקוחות במדיה החברתית. קריאה יסודית של ביקורות של לקוחות יכולה גם לעזור לך לקבל תובנות חשובות לגבי צרכי הלקוחות .

 

צור חווית משתמש משכנעת
יצירת חווית משתמש מצוינת היא קריטית לקידום המרות באתר. אנשים אוהבים לקנות מאתרים שקל להם להשתמש ולנווט בהם. לכן, התמקד בהפיכת האתר לידידותי ומרתק ככל האפשר.

ודא שזמן הטעינה של האתר מהיר, עצב מערכת ניווט פשוטה והשתמש בתמונות מושכות כדי להעביר את הצעת הערך של ההצעה . נקיטת צעדים אלה תעזור לשמור על מעורבות המבקרים ותעודד אותם לחקור את האתר עוד יותר, ובסופו של דבר תוביל ליותר המרות.

הכללת תכונת תיבת חיפוש באתר , הפיכת האתר לידידותי ורספונסיבי לנייד, יצירת דפי אינטרנט קלים לסריקה והצעת תמיכה בצ'אט חי הם כל הדרכים המצוינות ליצור עיצוב UX משכנע שמושך יותר לקוחות.

 

אסוף משוב והשתמש בו כדי להתאים את ההצעה
איסוף משוב מלקוחות קיימים ופוטנציאליים חיוני כדי להבין מה הלקוחות חושבים על המוצר או השירות . השתמש בנתונים האלה כדי לזהות ולתקן פערים בהצעה . לקוחות נוטים יותר לבצע המרה כאשר הם מרגישים שהצרכים שלהם נענים, והבקשות שלהם נלקחות בחשבון.

עקוב אחר אינטראקציות עם לקוחות במדיה חברתית, בקש מלקוחות סקירות ועדויות, השתמש בניתוח כדי לעקוב אחר התנהגות משתמשים, השתתף בפורומים בתעשייה וערוך סקרי לקוחות באופן קבוע כדי לאסוף משוב מלקוחות.

 

בדוק אסטרטגיות שונות להמרת לידים
בדיקה היא צעד מפתח להבנת מה עובד הכי טוב עבור קהל היעד ועלול להגדיל את שיעורי ההמרה. השתמש ב-A/B testing, שיטת בדיקה מפוצלת שבה שתי גרסאות נבדקות זו מול זו כדי לזהות איזו מהן עובדת טוב יותר, כדי להשוות את הביצועים של גרסאות שונות של האתר ושל מסעות הפרסום השיווקיים .

שקול להריץ מבחני A/B מקומיים כדי לראות אילו אזורים מניבים הכי הרבה המרות. על ידי בדיקת גרסאות שונות של דפי האינטרנט ומסעות הפרסום המותאמים לשפה ולתרבות של לקוחות היעד באזור ספציפי, אתה יכול לגלות איזו גישה עובדת הכי טוב עבור כל קהל ולאחר מכן להשתמש בתובנות האלה כדי לכוונן את ההצעות ולמטב את הביצועים.

לקוחות חדשים או לקוחות חוזרים?

הנטיה הראשונית בהינתן תקציב פרסום היא לנסות ולהגיע ללקוחות חדשים, למרות אורה מרבית הלקוחות שמגיעים בפעם הראשונה אל האתר, אינם יוצרים כל אינטראקציה. חלק גדול מהפניות של לקוחות (בכל אתר) מגיעות ממבקרים שמגיעים אליו בפעם השניה לאחר שביקרו במספר אתרים נוספים.

כלומר החשיבה השיווקית שגורסת שצריך להגדיל את להגדיל היקף התנועה לאתר כדי להגביר את המכירות , אינה בהכרח הדרך הטובה ויעילה ביותר להגדיל מכירות, שכן הרבה יותר חסכוני לנסות ולשפר את האינטראקטציה שיש כמו עם הגולשים הקיימים מאשר למשוך גולשים חדשים.

מניסיוננו ב Dreamview ישנם ארבעה קווים מנחים מרכזיים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על שיעורי ההמרה של האתר.

 

חוק העדר

אנשים מתלבטים נוטים לקנות את מה שהרוב קנה, על מנת להפחית את תחושת החרטה במקרה של בחירה לא נכונה. המושג "קניה חברתית" , שנחקר לא מעט בספרות השיווק, מוכיח פעם אחר פעם שאנשים נוטים לרכוש מוצר או שירות שאחרים חושבים שהם מותגים או מוצרים איכותיים, למרות שאובייקטיבית הם יכולים להיות דומים למוצרים אחרים שאינם ממותגים. הוספה של אזור המוצרים "הנמכרים ביותר" או "פריטים מומלצים" יכולה לעזור ללקוח המתלבט ולהפוך את החלטת הקניה לפשוטה יותר.

במידה מסויימת חוק העדר פועל גם עבור אתרים עסקיים שהפניה בהם מיועדת לעסקים אחרים - B2B . גם כאן סיפורי לקוחות , המלצות , פרסים שהחברה זכתה בהם, סקירות וכתבות שפורסמו בעיתונות המקצועית, יכולים לעשות את העבודה. או כדברי הגשש במערכון על השופט פנדלוביץ, בו מתלונן פולי כי "זכה" לקללות גסות מצד הקהל, על כך עונה לו שייקה לוי - " אם כולם אומרים, כנראה שזה נכון..."
 

לתת משהו בחינם

בתחום הריטייל קוראים לזה Lost Leader . הכוונה למוצר שנמכר במחיר הפסד בכוונה מתוך מטרתה לגרום לקונים להיכנס לחנות ולהתרשם משאר המוצרים. ראה ערך מכירת עוף שלם ב- 1 ש"ח, של רשת המזון של רמי לוי. גם בתחום הקוסמטיקה ישנן דוגמיות חינם ובתחום המזון עמדות טעימה חינם בסופרמרקט.

מבצעים וחלוקת מתנות הם עדיין יעילים מאד עבור כל עסק, גם באינטרנט. מבצעים באינטרנט באתרי מכירות יכולים להיות דומים מאד למבצעים בסופרמקטים . באתרים עסקיים ניתן לאפשר גישה למחקרים ומאמרים מקצועיים בתמורה להרשמה לניוזלטר של החברה, או אפילו לערוך הגרלות שונות בין הנרשמים בכל חודש.
 

שיפור תחושת הביטחון

אחת הבעיות העיקריות בניסיון לעשות עסקים באינטרנט היא עדין הזרות והקושי לתת אמון ומידע לאנשים שאתה לא באמת מכיר. הדוגמא הבולטת היא כמובן הרתיעה לתת פרטי כרטיס אשראי כאשר אנו מבצעים רכישה של מוצרים באינטרנט. על מנת לשפר את תחושת הביטחון והשמירה על הפרטיות, האתר חייב להציג בצורה בולטת אישורי אבטחה ותקנון אתר שמהווים סוג של ערבות ואחריות ללקוח. בנוסף כדאי לתת למבקרים באתר (שהם למעשה לקוחות פוטנציאלים) אפשרות נוחה לדבר עם נציג מכירות או נציג שירות עוד בטרם תהליך המכירה על מנת לקבל מידע נוסף ולתת לו את התחושה שיש אנשים "אמיתיים" מאחרי האתר שניתן לפנות אליהם גם כאשר יהיה בכך צורך אמיתי.

לא צריך להיות אתר כגון Amazon.com , כדי להוסיף טכנולוגיות שימושיות כמו Push-To-Talk, צ'אט או מערכת שירות לקוחות און-ליין. באתרים עסקיים יהיה נכון להציג פרטים על ההנהלה הבכירה של החברה, הרקע המקצועי שלהם, רצוי בתוספת תמונה. אחרי הכל, כולנו אנשים ויש לנו עניין לדעת עם מי אנחנו הולכים לעשות עסקים.
 

מדידה וסטטיסטיקה

מדידה וניתוח של ביצועי האתר הם חיוניים להצלחת כל אסטרטגיית שיווק מקוונת. על ידי מעקב אחר מדדים וסטטיסטיקות חשובים, אתה יכול לקבל תובנות לגבי איך המשתמשים מתקשרים עם האתר , וכיצד אתה יכול לשפר את החוויה שלהם.

מדדים מרכזיים

ישנם מספר מדדים וסטטיסטיקות מרכזיים שכדאי לעקוב אחריהם:

  • שיעור המרה: שיעור המרה הוא אחוז המבקרים באתר אשר משלימים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לניוזלטר.
  • משפך ההמרות: משפך ההמרות הוא הנתיב שעוברים מבקרי אתר מהנחיתה באתר ועד להשלמת המרה. ניתוח משפך ההמרות יכול לעזור לך לזהות אזורים שבהם משתמשים נושרים ולבצע שינויים כדי לשפר את שיעור ההמרות.
  • מקורות תנועה: הבנה מהיכן מגיעה התנועה לאתר יכולה לעזור לך לייעל את מאמצי השיווק ולשפר את שיעור ההמרות. נתח את מקורות התנועה, כגון חיפוש אורגני, מדיה חברתית או פרסום בתשלום, כדי לזהות אילו מקורות מניבים את ההמרות הרבות ביותר.
  • שיעור קליקים (CTR): שיעור הקליקים הוא אחוז המשתמשים שלוחצים על קישור או מודעה בהשוואה למספר החשיפות. שיעור קליקים גבוה יכול להצביע על כך שהמסר השיווקי מהדהד עם קהל היעד ויכול להוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר.
  • ערך הזמנה ממוצע (AOV): ה-AOV הוא סכום הכסף הממוצע שלקוח מוציא באתר . ניתוח ה-AOV יכול לעזור לך לזהות דרכים להגדיל את ההכנסה ולשפר את שיעור ההמרות.
  • שיעור נטישה: שיעור הנטישה הוא אחוז המשתמשים שמתחילים המרה אך לא משלימים אותה. ניתוח שיעור הנטישה יכול לעזור לך לזהות אזורים שבהם משתמשים עלולים להיתקע או להיתקל בחיכוכים בתהליך ההמרה.
  • החזר על ההשקעה (ROI): מדידת ה-ROI יכולה לעזור לך לקבוע את האפקטיביות של מאמצי השיווק ולזהות תחומים לשיפור. חשב את החזר ה-ROI על ידי חלוקת ההכנסות בעלויות השיווק והכפלה ב-100.

טיפים לניתוח נתונים

כאשר אתה מנתח נתונים, חשוב להתמקד בתוצאות לאורך זמן. השתמש בנתונים כדי לזהות מגמות ועלייה או ירידה ביצועים.

השתמש בנתונים כדי לזהות אזורים שבהם אתה יכול לשפר את האתר או את מאמצי השיווק .


לסיכום
המלצות אלו מתאימות במינון זה או אחר לכל אתר אינטרנט . ההמלצה שלנו לפני שמשקיעים עוד כסף בלהביא עוד גולשים , אפשר לעשות הרבה יותר עם הגולשים שכבר קיימים. לאחר ביצוע שיפורים אלו גם ההכנסות שינבעו מהשקעות נוספות בפרסום וקידום האתר תהיינה משתלמות יותר.